مدیر گروه مهندسی زلزله در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی معتقد است: دانش‌ آشتیانی دارای تألیفات و مقالات ارزشمند علمی فراوان در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی بوده و در شمار استادان شناخته شده ایران در رشته مهندسی زلزله است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، سالها معاون وزیر علوم بوده است. در دولتهای مختلف. اما جایگاه علمی گزینه جدید رییس جمهور برای وزارت علوم کجاست؟ دکتر محمود یحیایی، مدیر گروه مهندسی زلزله در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی سال‌ها سابقه‌ همکاری نزدیک با دانش آشتیانی را دارد. او از سوابق او چنین می گوید که می خوانید؛

 

سوابق علمی کاندیدای جدید وزارت علوم را چگونه ارزیابی می‌کنند؟

سالهاست که از نزدیک آقای دکتر دانش‌ آشتیانی را می‌شناسم. وی دارای تألیفات و مقالات ارزشمند علمی فراوان در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی بوده و در شمار استادان شناخته شده ایران در رشته مهندسی زلزله است و هم‌اکنون نیز یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی محسوب می‌شوند. به ویژه باید به پژوهش‌های متعدد ایشان در مورد سازه‌های فولادی مقاوم در برابر زلزله و اتصالات نیمه صلب اشاره کنم که بازخوردهای جهانی فراوانی داشته و بسیار مورد استناد در مجامع معتبر دانشگاهی در سطح بین‌المللی قرار گرفته است.

 

علاوه بر توانمندی‌های علمی، آیا ایشان را مناسب تصدی چنین مقام راهبردی می‌دانید؟ اصولاً سوابق مدیریتی ایشان چگونه بوده است؟

کاملاً مناسب می‌دانم. چرا که دکتر دانش آشتیانی سوابق طولانی مدیریتی هم داشته و سال‌ها در سمت معاونت‌های مختلف وزارت علوم خدمت کرده و محبوبیت فراوانی در بین همکاران وزارت علوم دارد که جملگی از حسن شهرت وی در این حوزه سخن می‌گویند.

 

میزان تعامل وی با دانشجویان را چگونه ارزیابی کرده و اصولاً انتخاب رییس جمهور در این پست کلیدی و حساس را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

دانش آشتیانی نه تنها در بین دانشجویان، بلکه در بین دیگر کارمندان وزارت علوم هم از احترام و محبوبیت خاصی برخوردار است و افزون بر آن، با اغلب همکاران دانشگاهی خود نیز ارتباط صمیمانه و دوستانه‌ای دارند که سبب مقبولیت فراگیر وی شده است. به طوری که هنگام بروز مشکل یا بحران، چه برای همکاران و چه برای دانشگاه، ایشان مرجع حل مسایل بوده و از هیچ کوششی برای حل عقلانی مشکلات دریغ نکرده‌اند. ایجاد همدلی و وحدت، مشی اصلی او در هر زمینه بوده است. بی تردید چنین فردی با توجه به تجربیات علمی، مدیریتی و اخلاقی قادر خواهد بود در مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با گسترش و تعمیق حس همکاری و ایجاد فضای دانش‌پژوهی و علم‌محوری و با به کارگیری افرادی شایسته از همه گرایش‌های فکری، جایگاه این وزارت را ارتقاء بخشد. از این رو به سهم خود از دکتر حسن روحانی قدردانی می‌کنم که دانش آشتیانی را برای این پست مهم به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرده‌اند و امیدوارم نمایندگان محترم نیز به این دانشمند برجسته ایرانی رأی اعتماد دهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    12 0
    اگر نوبل هم گرفته باشه دلواپسا استیضاحش میکنند
  • کریم مهرزاد A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    5 1
    درود بر استاد خوب و نازنینم جناب آقای دکتر محمود یحیایی عزیز که بسیار در زندگی از ایشان آموخته ام و می دانم که به آنچه می گویند، باور دارند.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    دلبندم در عنوان: مجلات معتبر نه معبر