رقابت مریلا زارعی و پرویز پرستویی روی پرده سینما

سینماها از چهارشنبه 21 آبان‌ماه میزبان دو فیلم جدید بوده‌اند؛ فیلم‌هایی که با اسقبال نسبی مخاطب روبرو شده‌اند.

درنا حسین‌زاده: شکل‌و شمایل سینماها در هفته‌های پایانی آبان‌ماه تغییر یافته و با نمایش دو فیلم با موضوع مرتبط با دفاع مقدس حال و هوای سینماها تازه شده است. «شیار143» ساخته نرگس آبیار و «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور تازه‌های اکران هستند و نمایش فیلم‌های «آتش‌بس2» ساخته تهمینه میلانی، «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی ادامه دارد و همچنین «خواب‌زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی و «شهر موش‌ها2» ساخته مرضیه برومند روی پرده نمایش هستند.

«شیار143» با همه خبرهایی که بعد از نمایش آن در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در مورد این کار به وجود آمد، از 21 آبان ماه در 50 سینمای سراسر کشور اکران شده است. فروش این فیلم در دو روز نخست نمایش به 64 میلیون تومان رسیده است.

آبیار در دومین گام فیلمسازی خود به «شیار143» رسید؛ فیلمی که در کرمان تولید شد مریلا زارعی به عنوان بازیگر اصلی در این فیلم نقش مادری را ایفا می‌کند که زندگی او و فرزندش درگیر دفاع مقدس شده بود. تاثیرگذاری فیلم بر تماشاگرانش در جشنواره نشان از آن داشت که آبیار در ساخت ملودرامی که در حال و هوای دفاع مقدس اتفاق می‌افتد موفق عمل کرده است. فیلم آبیار روایتی از یک انتظار بود؛ انتظار یک مادر برای بازگشت پسرش.

مریلا زارعی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد و همچنین محمدحسین قاسمی جایزه مردمی جشنواره را به طور مشترک با تهیه‌کننده فیلم «خط ویژه» دریافت کرد و آبیار جایزه ویژه هیئت داوران را به دست آورد.

فیلم تازه محمدمهدی عسگرپور نیز از چهارشنبه گذشته روی پرده رفته و در مدت دو روز نمایش 18 میلیون تومان فروش داشته است.

پرویز پرستویی و آهو خردمند در این فیلم نقش پدر و مادر یک خانواده‌ را بازی می‌کنند و بهرروز شعیبی، سهیلا گلستانی، محمد و مهدی صادقی فرزندان آنان. فیلم روایت فرازی از زندگی آنان است.

عسگرپور از هفت سال قبل فیلمی روی پرده سینماها نداشته، بعد از آنکه «اقلیما» به کارگردانی عسگرپور در سال 1385 ساخته شد و در سال 1386 به نمایش عمومی درآمد، این کارگردان فیلمی متفاوت با نام «هفت و پنج دقیقه» ساخت. او برای ساخت این فیلم راهی خارج از کشور شد و در آن داستان سه زن را روایت کرد که هر کدام در آستانه فروپاشی و بحرانی جدی هستند. این فیلم عسگرپور هیچ‌گاه امکان اکران عمومی نیافت.

بعد از آنکه مدتی عسگرپور بیشتر روی فعالیت‌های صنفی و سریال‌سازی متمرکز بود، در سال 1391 سراغ ساخت «میهمان داریم» رفت؛ فیلمی که حوزه هنری سرمایه‌گذار آن است.

این فیلم در سینماهای استقلال، آزادی، بهمن، سپیده، شاهد، مرکزی، ماندانا، ملت، راگا، تماشا، پردیس کوروش، پردیس زندگی، شکوفه، اریکه ایرانیان، سمرقند، برج میلاد، فرهنگ، جوان در تهران اکران عمومی شده است.

همچنین «میهمان داریم» در شهرهای ارومیه، همدان، مشهد، کاشان، کرج، تبریز، شیراز، سنندج، قزوین، زنجان، گرگان و بروجرد همزمان با تهران روی پرده رفته است.

«خواب‌زده‌‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی بعد از 52 روز اکران به فروش یک میلیارد تومانی دست پیدا کرد. این فیلم داستان نازگل مشرقي دختر مجرد جنوب شهري است که به دليل مشکلات اقتصادي زندگي‌اش در حال فرو پاشي است. آشنايي اتفاقي او با فيروز نشاط کارخانه‌دار مجرد زندگي‌اش را دچار حادثه‌هاي جديدي مي‌کند...

فرهاد اصلانی، اکبر عبدی، ساره بیات، صابر ابر، شقایق فراهانی و ملیکا شریفی‌نیا بازیگران این فیلم هستند.

«ساکن طبقه وسط» نخستین فیلم سینمایی شهاب حسینی در مدت 24 روز اکران ، 510 میلیون تومان در تهران فروش داشته است. حسینی در این فیلم نقش‌های مختلفی بازی کرده و هنگامه قاضیانی، فرهاد اصلانی و طناز طباطبایی از دیگر بازیگران نخستین ساخته سینمایی حسینی‌اند.

«شهر موش‌ها2» هم فروش‌های رکوردشکن خود را پشت سر گذاشته و بعد از 74 روز اکران به فروش 5 میلیارد و 860 میلیون تومان در تهران دست پیدا کرده است. «شهر موش‌ها2» که با یک گروه بزرگ و حرفه‌ای تولید شده تاکنون در جلب نظر مخاطبان کودک و نوجوان و همچنین بزرگسالانی که با این فیلم خاطره دارند، موفق عمل کند.

دومین بخش از فیلم‌های «آتش‌بس» تهمینه میلانی که به زندگی مشترک یک زوج از نگاه کمدی و روانشانسی می‌نگرد در آغاز راه اکران با استقبال بیشتری نسبت به این روزها مواجه بود. البته با این وجود هم فروش فیلم در آستانه میلیاردی شدن است. «آتش‌بس2» بعد از 52 روز نمایش 2 میلیارد و 149 میلیون تومان فروخته است. این فیلم با بازی میترا حجار و بهرام رادان در نقش‌های اصلی ماجرای زن و شوهری است که با روانشناس خود در فرودگاه مواجه می‌شوند و این مواجهه موجب یادآوری خاطرات آنان می‌شود.

نام فیلم

کارگردان

روزهای نمایش

فروش کل

«شیار143»

نرگس آبیار

2

64 میلیون تومان

«میهمان داریم»

محمدمهدی عسگرپور

2

18 میلیون تومان

«ساکن طبقه وسط»

شهاب حسینی

24

510 میلیون تومان

«خواب‌زده‌ها»

فریدون جیرانی

52

1 میلیارد تومان

«آتش‌بس2»

تهمینه میلانی

52

2 میلیارد و 149 میلیون تومان

«شهرموش‌ها2»

مرضیه برومند

74

5 میلیارد و 86 میلیون تومان

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرخ پهلوان IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 7
    مخلص همه موشها هستیم ...مخصوصا موشای مرضیه برومند .