خبرگزاری ایسنا نوشت:

حجت السلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم رونمایی از کتاب جدید خود به عنوان«سیمای مسکن و شهر اسلامی» که در ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری انجام شد، در خصوص کتاب خود گفت: متاسفانه طی 34 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد کتابی در خصوص آموزه‌های اسلامی در حوزه شهرسازی نوشته نشده و با وجود اهمیت فراوان از این بخش غفلت شده است.

وی افزود: به همین دلیل از چند سال پیش تلاش کردم با استفاده از قرآن کریم و احادیث ائمه(ع)،نکاتی را در بخش شهرسازی استخراج کنیم که امروز در کتابی به نام «سیمای مسکن و شهر اسلامی» به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

قرائتی خاطرنشان کرد: توصیه من به همه مدیران شهری در بخش‌های مختلف و اعضای شورای اسلامی شهرها و کسانی که می‌خواهند پروانه ساخت و ساز از شهرداری بگیرند، این است که حتما این کتاب را بخوانند تا با دستورات اسلام در حوزه شهرسازی آشنا شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور مساجد را یکی از نیازهای اصلی امروز شهرهای کشور دانست و اظهار کرد: برای خرید مواد خوراکی با طی کردن کمترین فاصله به مغازه می رسیم اما اگر بخواهیم نماز بخوانیم با پیمودن چند کیلومتر هم مسجد پیدا نمی‌کنیم.

وی با انتقاد از بسته بودن مساجد پس از اقامه نمازهای روزانه خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز خدماتی و رفاهی فعالیت شبانه‌روزی دارند اما مساجد پس از اقامه نماز بسته می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

وی تاکید کرد: اسراف تنها مخصوص مواد غذایی نیست و هنگامی که یک سالن اجتماعات با هزینه سنگین ساخته می‌شود و تنها برای چند برنامه در سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز اسراف است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: شهرداری‌ها با توجه به توان مالی خود می‌توانند در هر منطقه یک تالار عروسی بسازند و در اختیار جوانان قرار دهند تا تشویقی برای ازداواج باشد.

قرائتی اظهار کرد: نگهداری سالمندان در خارج از شهر کار غلطی است و باید در مجتمع‌های مسکونی و محلات مختلف چند آپارتمان ایجاد کرد تا سالمندان در نزدیک‌ترین فاصله به فرزندان خود زندگی کنند.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    3 14
    آقای قرائتی عزیز وقتی من دانشجو همش در حال مطالعه شهرسازی غربی ام و غایت من شده کنگره سیام و از کارای خوب ابنزر هاوارد میگم و مدام کارای فرانک لوید رایت برام به نمایش درمیاد ، استادم همش دم از مکتب شیکاگو میزنه و حتی 1 واحد هم درس در مورد شهرسازی اسلامی ندارم ، چطوری میخوام با این نوع شهرسازی آشنا بشم که بعد تازه توی شهر بخوام پیادش کنم؟؟؟
  • بی نام IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    5 1
    كاش همون شهر سازى غرب رو انجام بدن الان شهر سازى ما يك متد فاجعه باره كه تو هيچ جاى دنيا اينجورى نيست ديگه عادت كرديم همچى رو بندازيم گردن غرب عزيز من علم شهر سازى مدرن در عصر جارى متعلق به غربى هاست كاش ميرفتيد از اونا ياد ميگرفتيد و درست مثل اونها انجام ميداديد