محمدرضا زائری گفت: «کتاب و کتابخوانی همواره در سبک زندگی اسلامی پسندیده و مورد تأکید بوده است چه اشکالی دارد که هر شب در مجالس حسینی یک کتاب خوب معرفی شود؟»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایبنا، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب جدید نشر معارف با موضوع سبک زندگی عنوان کرد: چه اشکالی دارد هر شب در مجالس حسینی یک کتاب خوب معرفی شود.

محمدرضا زائری، مدیرمسئول انتشارات خیمه در این مراسم درباره سبک زندگی به نکات زیر اشاره کرده است:

* سبک زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج شود. رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی تأکید ویژه‌ای دارد چرا که آن را از زاویه تمدن سازی و شکل‌گیری تمدن مهم می‌داند.

* با توجه به اینکه در ایام ماه محرم هستیم باید در ترویج سبک زندگی حسینی اهتمام داشته باشیم و این اتفاق منحصر به فعالیت‌های ما نیست و افراد بسیاری در این راه گام برداشته‌اند چنانکه جرج جرداق نویسنده مسیحی از جمله افرادی است که تحلیل دقیقی درباره امام حسین (ع) دارد.

* اهمیت سبک زندگی به‌گونه‌ای است که تمام ابعاد زندگی شامل پوشش و ... را در برمی‌گیرد. به همین دلیل انتخاب سبک زندگی بسیار مهم است چراکه نشان‌دهنده شخصیت و افکار انسان‌هاست.

* کتاب "زندگی حسینی" که به تازگی منتشر شده در ۱۷ بخش مستقل موضوعاتی مانند آداب، خوراک، پوشش و ... را در برمی‌گیرد. در این کتاب به احیای فرهنگ اهل‌بیت (ع) توجه شده است چرا که زنده کردن شعائر و مناسک وظیفه همگانی است.

* به‌ طور مثال تفاوت در سبک زندگی را در زمانی که پروتستانیسم ایجاد شد مشاهده می‌کنیم در نظام سنتی مسیحیت در غرب نهاد دین به کلیسا منحصر بود اما بعدها حتی روحانیون پروتستان هم لباس مشابه مردم داشتند، چرا که جریان تبلیغ و معرفی دین تنها یک متولی رسمی نداشت و منحصر به یک نهاد نشده بود.

* فرهنگ ما در معرض آسیب است و امروز فرصت رسانه و فعالیت‌های فرهنگی باید حفظ شود چرا که دیگر امکان انتقال آیین‌ها، مناسک و اعتقادات دینی تنها توسط والدین به بچه‌ها وجود ندارد و این فرصت در اختیار فضاها و افراد دیگری به دلیل گسترش فناوری اطلاعات قرارگرفته است.

* در حالی‌ که کتاب و کتابخوانی همواره در سبک زندگی اسلامی پسندیده و مورد تأکید بوده است امروز کم‌رنگ شده اما در سبک زندگی غربی که ما به بسیاری از نمادهای آن ایراد داریم پررنگ شده است. امیرالمؤمنین (ع) می‌گفت: ما باید مراقب باشیم که در عمل به قرآن دیگران از ما پیشی نگیرند. بنابراین کتاب و کتابخوانی میراث ما بوده و بسیاری از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها کتاب در زندگیشان پررنگ بوده است این در حالی است که امروز این عنصر در زندگی ما کمرنگ شده است.

* کتاب و کتابخوانی از طریق مجالس عزای امام حسین (ع) باید ترویج شود. چه اشکالی دارد که هر شب در مجالس حسینی یک کتاب خوب معرفی شود و یا اینکه دسته‌های عزاداری به سمت کتابفروشی‌ها حرکت کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =