ایسنا نوشت:

نرگس آبیار گفت: موضوع جنگ، رزمنده‌ها و دفاع مقدس چیزی نیست که مردم ما روی آن اختلاف‌نظر داشته باشند. اگر گاهی اختلافی بین مردم وجود دارد، در خط مشی‌های سیاسی است. ما تاکید داریم که «شیار 143» سیاسی نیست. این فیلم درباره مقام مادر، جنگی که مردم ایران را 8 سال درگیر خودش کرد و تبعات آن است.

وی ادامه داد: بنابراین «شیار 143» فیلمی فراجناحی است و فراتر از طیف‌های سیاسی حرکت می‌کند. به همین دلیل هم افراد با نظرات مختلف سیاسی به افتتاحیه فیلم‌ آمده بودند و از آن حمایت کرد. ما در این فیلم سعی کرده‌ایم نگاه انسانی و ملی داشته باشیم و جنگ تحمیلی را یک جنگ مردمی که پر از حوادث کوچک و بزرگ انسانی بود، نشان دهد.

کارگردان «شیار 143» با اشاره به اینکه مخاطب خارجی هم می‌تواند با این فیلم ارتباط حسی بگیرد، اظهار کرد: ما یک تاریخ کامل از جنگ تحمیلی و حوادث پس از آن را در «شیار 143» نشان داده‌ایم. فیلم‌های دیگر دفاع مقدس براساس یکسری اطلاعات فراتنی ساخته می‌شوند‌؛ اطلاعاتی که مخاطب باید دانایی درباره آن داشته باشد و به همین دلیل معمولا مخاطب خارجی با آن ارتباط برقرار نمی‌کند چون آن اطلاعات را ندارد اما در «شیار 143»، یک دوره تاریخ جنگ بیان می‌شود و سال‌های پس از آن را مرور می‌کنیم. همین باعث می‌شود که یک شمایل کلی از جنگ در ذهن مخاطب ساخته شود.

این کارگردان خاطرنشان کرد: به دلیل همین فضاسازی که توضیح دادم، نمایش فیلم در جشنواره‌های خارجی‌، از سوی مخاطبان با سوالات متعددی روبرو می‌شود به طوری که متوجه می‌شویم انگار آن‌ها اصلا از جنگ ما بی‌خبرند. جالب است در کره جنوبی چند نفر به من می‌گفتند جنگ شما چه بوده است؟ انگار احساس می‌کردم جنگ تحمیلی ما در میان جنگ افغانستان‌، عراق و ... گم شده بود.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاوش IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    20 9
    من این فیلمو تو دانشگاهمون با حضور خود ایشون دیدم ...با فیلمایی که تا الا درباره جنگ ساخته شده واقعا فرق داره و پیشنهاد میکنم ببینین
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    9 6
    خیلی دوست دارم فیلم راببینم بنظرم فیلم عالی باشد.
  • هاشم IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    5 13
    من این فیلم را در سینما نمی روم. سیاسی شده.
  • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    4 0
    به نظر من عالییییی بود یه ایراد کارگردانی کوچک هم نداره. منو به روزهای کودکیم برد. حتما ببینید.