همزمان با نود و ششمین سالروز آتش بس در جنگ جهانی اول، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، از بنای یادبود سربازان کشته شده در جبهه های جنگ شمال فرانسه رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بنای یادبود مذکور که به نام حلقۀ یادبود در یک مساحت ۳۰۰ متری و در منطقۀ نوتردام دولورت ساخته شده است، حاوی نام نزدیک به ۶۰۰ هزار سربازی است که در جبهه های شمال این کشور جان باخته اند.

در این مراسم که با حضور مقامات برخی از کشورهای درگیر در این جنگ برگزار شد، سه جوان از سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان، اقدام به معرفی سه سرباز از سه کشور مختلف کردند که در جبهه های جنگ، با یکدیگر نبرد کرده اما اینک در آرامگاهی در نزدیکی این بنای یادبود به خاک سپرده شده اند.

گورستان

نامه هایی که از یکی از این سربازان بنام مارسل کاریگوس به جا مانده، اینک بعنوان اسنادی در مورد وقایع جبهه های نبرد در منطقۀ شمال فرانسه در موزۀ جنگ " پدو کله" نگهداری می شود.

رییس جمهوری فرانسه، در نطق خود در این مراسم، این بنای یادبود بین المللی و همچنین گورستانی را که در آن سربازانی از تمامی کشورهای درگیر در این جنگ در آنجا دفن شده اند، نشانی برای اتحاد میان کشورهای اروپا دانست و گفت: "هر بار که ملی گرایی قد علم می کند و هر بار که ایدئولوژی نفرت تقویت می شود، و هربار که جدایی طلبی شدت می یابد، باید به یاد بیاوریم آنچه که در تابستان ۱۹۱۴ در جریان بود و بشریت را به کجا کشاند. یادآوری آنچه گذشته برای گذشته نیست، برای بهره بردن در زمان حال و آیندۀ ماست."
"فرانسوا اولاند در نطق خود، ابعاد بین المللی این جنگ را به همگان یادآوری کرد. در این حلقۀ یادبود که پشت سر من قرار دارد، اسامی ۵۸۰ هزار سرباز نوشته شده که ۲۴۱ هزار نفر از انها سربازان بریتانیایی بودند. بیشترین تلفات ارتش بریتانیا در نبردهای این منطقه از شمال فرانسه بود."

هزینۀ ساخت حلقۀ یادبود که برای زنده نگاهداشتن نام سربازانی است که در این منطقه کشته شده اند، ۸ میلیون یوروست که از محل بودجۀ دولتی و منطقه ای تامین شده است.

به روی ۴۹۹ لوح به عنوان پایه های این حلقه، نام ۵۷۹ هزار و ۶۰۶ سرباز و پرستار کشته شده در میدان جنگ در شمال فرانسه نوشته شده است. این سربازان ملیت های مختلفی دارند و حتی نام برخی از سربازان آلمانی و اتریشی که در اتحاد مثلث می جنگیدند هم در این لوح ها وجود دارد.

منبع: یورو نیوز

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =