تسنیم نوشت:

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری با اعلام اینکه قطب سوم خودروسازی ایران دولتی نخواهد بود، گفت: در مرحله مذاکرات مقدماتی هستیم و در این باره هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم.

اکبر ترکان در این گفت‌وگو  در رابطه با وضعیت فعالیت قطب سوم خودروسازی کشور اظهار داشت: قطب سوم خودروسازی به هیچ عنوان دولتی نخواهد بود ما به دنبال تقویت حضور بخش خصوصی در قطب سوم خودروسازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول بررسی پیشنهادات مختلف برای فعالیت در قطب سوم خودروسازی هستیم، افزود: قرار بر این شده تا 51 درصد محصولات این بخش ساخت داخل و 30 درصد از محصولات صادراتی باشند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران اضافه کرد: در قطب سوم نباید نگاه به بازار ایران باشد چراکه اگر فقط تمرکز به بازار داخلی باشد شرکت ها هر محصول دلخواه خود را به بازار عرضه می کنند.
ترکان اضافه کرد: تولیدات قطب سوم باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد .

وی با اشاره به اینکه هنوز با گروه های متقاضی در حال مذاکره هستیم، گفت: در حال حاضر در مرحله مقدماتی قرار داریم و هنوز به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده ایم البته به محض تصمیم گیری نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران در رابطه با شناسایی تعدادی از متخلفین در مناطق آزاد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم افزود: هنوز گزارشی از سوی وزارت صنعت به بنده ارائه نشده است اما باید بگویم به محض دریافت این موضوع پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    8 0
    لطفا اينبار از روش چين الگوبرداري شود
  • اردشیر IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    8 0
    خدا کنه این قطب سوم اونقدر قوی باشه که به سرگذشت شرکتهائی مثل زاگرس خودرو ویا کیش خودرو دچار نشه امیدوارم حداقل نصف این داخلیها ازش توسط دولت حمایت بشه تا رشد کنه ومردم مزه خودروی باکیفیت داخلیو بچشن امیدوارم با اعمال نفوذهای این دوتا داخلیها قوانین دست وپا گیر براشون وضع نشه امیدوارم کاری صورت بگیره که با رقابت کار به نفع همه انجام بشه چه مصرف کننده چه مونتاژ کننده یا همون تولید کننده .امیدوارم به حدف صادراتی که گفته شده 30 خواهد بود با تیراژبالا دست پیدا کنیم .امیدوارم از خواب بیداربشیم و از سرگذشت بزرگان این صنعت درس بگیریم و خودروی ملی واقعا ملی باشه نه شتر گاو پنلگ امیدوارم به مشتری به دید احترام نگاه بشه چیزی که سالهاست از یاد همه رفته ....یا حق