یک گزارش بریتانیایی حکایت از آن دارد که امارت دبی در طول ده سال گذشته موفق شده بیش از 75 میلیون گردشگر خارجی را پذیرایی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دبی سالانه بیش از 7 میلیون گردشگر خارجی دارد، و این امارت به یکی از بهترین مناطق جلب گردشگر در جهان تبدیل شده است.

این گزارش می افزاید بریتانیایی ها دبی را در فصل زمستان بر سایر مناطق سیاحتی جهان ترجیح می دهند. اروپایی ها نیز در فصل زمستان این امارات را بر جاهای دیگر جهان ترجیح می دهند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" بریتانیا، "امارت دبی توانسته است تنها در ده سال خود را بازسازی کند. این امارت با دستاوردهای جدیدی که داشته توانسته است که بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب کند."

امکانات رفاهی که در سالهای اخیر در این کشور ایجاد شده، از جمله راه اندازی "مترو" منحصر به فرد در جهان که بدون راننده کار می کند، و ساختن بزرگترین جزیره مصنوعی در جهان در سواحل این امارت از جمله عواملی هستند که گردشگران را به خود جلب کرده است.

از زمان تاسیس متروی دبی در سال 2009 تاکنون بیش از 443 میلیون نفر از خدمات ایاب و ذهاب این متروی پیشرفته استفاده کردند. این رقم بیش از تعداد کل جمعیت منطقه شرق میانه و بیش از تعداد کل جمعیت جهان عرب است.

در گزارش آمده است که جمعیت دبی در چند سال گذشته چندین برایر شده است، به طوری که روزانه 300 نفر برای اخذ ویزا اقامت وارد این امارت می شوند.

شرکت بریتانیایی "آلفا هاليدی لتینگ" شهر دبی را در میان 10 مکان جذاب در جهان برای بریتانیایی ها قرار داده است. پس از دبی، قبرس، سواحل اسپانیا، پاریس، فلوریدا در آمریکا و سیدنی در استرالیا قرار می گیرند.

منبع : العربیه

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    11 2
    برای اینکه هدف دارن و همه چیزشون حساب شدس
  • على IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 5
    البته در پيشرفت فوق تصور دبى جاى هيچ شكى نيست ، ولى تعريف العربيه از اين شيخ نشين را زياد نميتوان جدى گرفت ...
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    4 9
    توهم عرب سوسمار خور ایرانیها بمونیم تو کف اش
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    3 1
    90 درصد اينها از ايرانند اينطور نيست ؟؟؟؟؟
  • عبدالله IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    8 1
    به خاطر اینکه اونجا همه چی هست...
  • بی نام US ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    13 1
    چطور آنها بيابان هاي خودشان را به چنين سرزميني تبديل كردند و چطور سرزمين مان را به خاطر ذهن بيمارمان و در افتادن با خودي بيگانه تبديل به بيابان كرديم واقعاً چطور؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 6
    بله اینجوریاست زشیر شتر خوردن و سوسمار......
  • بی نام EU ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    23 1
    ما هم در سی سال گذشته 7 ملیارد آدم رو از ایران ترسوندیم
  • مهدی افراش IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    5 4
    فردا خبرآفلاین یه مصاحبه با پورفرج چاپ می کند و نظرات غیرتخصصی ایشان را به خورد مردم می دهد. ما به شدت از دبی و امثالهم قویتر هستیم اما نمی گذارند جاذبه هایمان را به محصول گردشگری تبدیل کنیم. همین آقایان به کمک خبرگزاریهایی مثل خبرآفلاین مانع پیشرفت، رشد و توسعه گردشگری هستند. مطامع شخصیشان اجازه حق گویی را نمی دهد. کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی گردشگری. دانشگاه علامه طباطبائی.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    7 2
    ....این امارت با دستاوردهای جدیدی که داشته توانسته است که بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب کند...د. خیر جانم از ندانم کاری مسوولین ایران نهایت استفاده را برده اند... که گردشگر کشوری با 5000 سال فرهنگ و تمدن را ول کنه بره اماراتی که تازه تو ده سال گذشته خودش را ساخته ببینه.... دل آدم آتیش می گیره به خدا....