ایسنا نوشت:

معاون پارلماني دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به انتشار گزارش تحقيق و تفحص از اين دانشگاه دربرخي رسانه‌ها گفت: برخلاف آنچه مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده در گزارش منتشر شده بخش مربوط به دوران مديريتي فرهاد دانشجو حذف شده است و با توجه به انتشار اين گزارش قبل از قرائت در صحن علني مجلس، اين گزارش سياسي ارزيابي مي‌شود و از اعتبار حقوقي آن مي‌كاهد.
حجت‌الاسلام علي‌عسگري با بيان اينكه تحقيق و تفحص منصفانه بدون شائبه سياسي موجب كيفي‌سازي دانشگاه مي‌شود، گفت: تحقيق و تفحص با توجه به ديدگاه و نظرات كارشناسانه باعث ارتقاء علمي، فرهنگي و اجتماعي مي‌شود و اين مساله براي دانشگاه مغتنم است.
وي با اشاره به زمان مطرح شدن بحث تحقيق و تفحص در مجلس شوراي اسلامي گفت: بحث تحقيق و تفحص در مورخ 18/5/91 در مجلس شوراي اسلامي آغاز شد و در تاريخ 16/8/91 در دستور كار مجلس قرار گرفت و به تصويب رسيد. تحقيق و تفحص در دوران مديريتي آقاي فرهاد دانشجو به تصويب رسيد و بنا شد تحقيق و تفحص درباره دوران مديريتي فرهاد دانشجو و دكتر جاسبي انجام شود.
حجت‌الاسلام عسگري با اشاره به اينكه در تبصره آيين‌نامه 214 مجلس شوراي اسلامي مهلت قانوني از تاريخ صدور ابلاغ اعضاي هيات تحقيق و تفحص به رئيس مجلس شش ماهه است، گفت: در صورت ضرورت با درخواست هيات تحقيق و تفحص و تصويب هيات رئيسه مجلس شش ماه ديگر قابل تمديد خواهد بود.
معاون پارلماني دانشگاه آزاد با اشاره به اينكه دكتر ميرزاده در تاريخ 1/7/92 به رياست دانشگاه منصوب شدند، گفت: بعد از گذشت هفت روز از رياست ايشان جلسه مشتركي با مسوولان دانشگاه و اعضاي هيات تحقيق و تفحص انجام شد و اعضاي هيات تاكيد داشتند كه اين موضوع مربوط به دوران مديريتي فرهاد دانشجو و دكتر جاسبي است و از دكتر ميرزاده درخواست كردند تا در چارچوب قانون با آنها همكاري داشته باشد.
عسگري در ادامه افزود: دكتر ميرزاده به شكل مكتوب به من دستور دادند كه طبق مذاكرات و در چارچوب قانون همكاري انجام شود و مستندات خوبي نيز به اعضاي هيات تحقيق و تفحص ارائه شد.
معاون پارلماني دانشگاه آزاد با تاكيد بر اينكه اخلاق حكم مي‌كرد كه گزارش تحقيق و تفحص منصفانه و بيطرفانه باشد، افزود: علي‌رغم مدارك ارائه شده اعضاي محترم هيات تحقيق و تفحص بخش مربوط به دوران فرهاد دانشجو به طور كلي از گزارش حذف كردند و كلمه‌اي نه مثبت و نه منفي در اين رابطه ذكر نكردند. اين مساله وظيفه خطير مجلس و نمايندگان را به چالش مي‌كشد چراكه آنها تاكيد داشتند كه اين گزارش مربوط به دوران آقاي دانشجو نيز خواهد بود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر براي معاون مالي آقاي فرهاد دانشجو از سوي دادگاه هفت ميليارد تومان قرار وثيقه صادر شده و در حال محاكمه است، گفت: حداقل انتظار مي‌رفت در اين گزارش به تخلفات معاون مالي و اداري آقاي فرهاد دانشجو اشاره مي‌شد.
عسگري با اشاره به اينكه در اين گزارش هيچ اشاره‌اي به پاسخ‌هاي دكتر جاسبي نيز نشده است، گفت: ايشان مظلوم واقع شده چراكه پاسخ‌هاي ايشان را ما دريافت كرده‌ايم و آنها را ارائه داده‌ايم و پاسخ‌هاي ايشان چندين متمم داشته است اما متاسفانه اعضاي هيات تحقيق و تفحص فقط به گزارش‌هاي اوليه بسنده كرده‌اند.
معاون پارلماني دانشگاه آزاد با تاكيد بر اينكه گزارش تحقيق و تفحص مجلس سياسي ارزيابي مي‌شود، اظهار كرد: اين مساله از اعتبار حقوقي اين گزارش مي‌كاهد و بهترين دليل براي سياسي بودن اين است كه قبل از قرائت گزارش در صحن علني مجلس گزارش در سايت‌ها و رسانه‌هاي خاص جريان اقتدارگراي سياسي منتشر و فضاسازي رسانه‌اي انجام شده است.
عسگري با اشاره به اينكه روال قانوني اين است كه گزارش ابتدا در صحن علني مجلس قرائت شود و سپس نمايندگان در رسانه‌ها مصاحبه كنند، گفت: آقاي زارع امروز در مصاحبه با صداوسيما به اين مساله پرداخته و جاي تأسف دارد كه اينگونه شتاب‌زده عمل مي‌كند.
وي با بيان اينكه دو متن متفاوت با امضاي رئيس كميسيون به هيات رئيسه مجلس ارائه شده است، افزود: يك متن براي قرائت در صحن علني و ارجاع به مراجع ذي‌صلاح همچون هيات امناء و شوراي انقلاب فرهنگي ارائه شده و در متني ديگر ارجاع آن به قوه قضاييه منظور نظر قرار گرفته است شده است.
معاون پارلماني دانشگاه آزاد با اشاره به تفاوت در دو متن كه هر دو به امضا رئيس كميسيون رسيده، جاي سوال دارد، اظهار كرد: در متن گزارش نيز تناقضات آشكار و كلي‌گويي‌هاي بسيار وجود دارد و اين مساله اعتبار حقوقي اين گزارش را از نظر مستندات زير سوال مي‌برد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    16 0
    کلا دولت نهم و دهم با وثیقه آزاده
  • فرزام DE ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    8 0
    از ما دانشجویان ترمی دو میلیون میگیرن تا جیب خودشونو پر کنن.هیچ کسم نیست بگه چرا
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    6 0
    بیچاره شهریه های بی زبون
  • گگه IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    1 0
    آقای معاون ظاهرآ اطلاع نداشته اند که باشما هماهنگ کنند.ضمنآ نام معاون مالی آقای دانشجو راعلام نکرده اید .
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    7 0
    زمانی برای حمایت از دزدها