روابط عمومی ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد، پاسخ عبدالحسین مختاباد درباره واریز چند میلیارد پول به حساب شخصی الهه راستگو را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عبدالحسین مختاباد در جلسه علنی شورای شهر در روز ۶ آبان ۹۳، از واریز میلیاردی به حساب شخصی یکی از اعضای شورای شهر خبر داد. (اینجا)

چند روز بعد شورای شهر تهران سخنان مختاباد را تکذیب کرد. (اینجا)

اکنون هم ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد، در اطلاعیه ای، واریز پول به حساب الهه راستگو و محمدرضا زمردیان را تایید کرده است. البته حسابی که متعلق به این ستاد است و حساب شخصی این دو نفر نیست.  

در این اطلاعیه که نسخه ای از آن برای خبرآنلاین ارسال شده است، آمده؛

بدنبال طرح ادعاهایی از سوی جناب آقای عبدالحسین مختاباد عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران در جلسه مورخ ششم آبانماه 93 شورای شهر تهران که البته بصورت مبهم و بدون اشاره مستقیم به نماینده مورد نظر مطرح شد و سپس طرح این موضوع در جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران مورخ یازدهم آبان ماه نود و سه و اشاره مستقیم به ستاد ساماندهی فعالیتهای سازمان های مردم نهاد و ریاست آن خانم دکتر راستگو و بازتاب این سخنان جلسه "غیر علنی" در رسانه های همسو با ایشان، ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع عموم شهروندان گرامی بخصوص رسانه های گروهی و سازمانهای مردم نهاد موارد ذیل را به اطلاع می رساند:

هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در اطلاعیه ای سخنان جناب آقای مختاباد را تکذیب و اساساً وجود حسابی شخصی که بودجه شورای اسلامی شهر یا ستادهای وابسته به آن به چنین حسابی واریز شده باشد را رد کرد. در این اطلاعیه که توسط خبرگزاری های کشور منتشر شد آمده است: هیات رئیسه شورای شهر روز چهارشنبه ضمن تکذیب سخنان مختاباد درجلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر که در قالب تذکر از گشایش حساب شخصی و واریز میلیاردها تومان به حساب مذکور سخن گفت، اعلام کردند: در شورای شهر تمامی حسابها به نام شورا و یا ستادهای وابسته به شورا و دستکم با دو امضا گشایش میشود.

در این تکذیبیه آمده است: منابع مالی در شورای اسلامی شهر تهران با نظارت کامل هیات رییسه و با دو یا 3 امضا هزینه و سخنان یکی از اعضا درباره واریز میلیاردها تومان به حساب شخصی یکی دیگر از اعضا به هیچ عنوان با واقعیت منطبق نیست.

هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران به همه اعضا توصیه کرد که پیش از اعلام هرگونه نظر و خبر ادعایی نسبت به صحت آن اطمینان حاصل کنند و عواقب آن را به عهده گیرند.

ستاد ساماندهی سمن ها ضمن تکذیب ادعاهای جناب آقای مختاباد اعلام می دارد هیچگونه پولی به حساب شخصی یا غیرشخصی، جز حساب رسمی و حقوقی ستاد ساماندهی فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد واریز نشدهاست. ستادهای زیر مجموعه شورای اسلامی شهر تهران عبارتند از ستاد شورایاریها و ستاد سمن ها که نحوه اختصاص بودجه و نوع هزینهکرد آنان مشابه و مبتنی بر روندی است که از سالیان قبل روال جاری شورای اسلامی شهر تهران بوده است. حساب های این دو ستاد حقوقی و مسئولان قانونی آن مطابق ضوابطی که در اساسنامه هر ستاد (مصوبه شورای اسلامی شهر تهران) آمده مجوز جذب و هزینه کرد آن را دارند.

حساب های ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد تهران نیز مطابق پاسخ به استعلام انجام شده از سوی بانک شهر مورخ 10 آبانماه 93 که خطاب به ریاست شورای اسلامی شهر تهران انجامشده و تصویر آن در جلسه یکشنبه گذشته مورخ 11/8/93به اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد، از تاریخ 4/3/90 به نام ستاد ساماندهی فعالیت های سازمانهای مردم نهاد افتتاح و با دو امضای رییس (آقای طلایی) و دبیر (آقای روزبهانی) فعال بوده است. این حساب در تاریخ 22/2/93 مسدود و حساب جدید به نام ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد و با امضای رییس (سرکار خانم راستگو) و دبیر (آقای محمدرضا زمردیان) فعال شده است.

با توجه به اینکه جناب آقای مختاباد پس از واکنش هیات رییسه شورا بار دیگر ادعاهای خود را طرح و اینبار بصورت مشخص ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد و ریاست آن را مخاطب قرار داده اند این ستاد نیز مطابق گفته ایشان که در خبرگزاری ها نیز منتشر شده و مهلت زمانی دو هفته ای را برای اعلام مستندات خود اعلام کرده اند، از تاریخ 6 آبانماه به مدت دو هفته (20 ابان ماه) در انتظار افشای اسناد ادعایی ایشان خواهد بود و چنانچه اسناد مورد ادعا به هیات رئیسه شورا ارائه نشده و یا بصورت رسمی و از تریبون شورا موارد تهمت و افترا اصلاح نگردد موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و تا رسیدن به نتیجه قطعی دنبال خواهد کرد.

به منظور اطلاع اصحاب رسانه، سازمان های مردم نهاد و شهروندان عزیز تهرانی لازم به ذکر است ستاد ساماندهی فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال 87 تشکیل و دارای ردیف بودجه مشخص می باشد. اعضای شورای مرکزی این ستاد عبارتند از: دو عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سه عضو از سایر کمیسیون های شورای شهر تهران، نماینده شهر دار، نماینده استانداری، دو کارشناس خبره با انتخاب شورا و سه نماینده سازمانهای مردم نهاد شهر تهران.

مطابق اساسنامه این ستاد که به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و روالی که در گذشته نیز وجود داشته مسئولیت امور مالی ستاد بر عهده رییس آن است. با این حال در دوره جدید مدیریت ستاد به منظور تشریک مساعی بیشتر و جلوگیری از تصمیمات سلیقهای و فردی شورایی تحت عنوان شورای طرح و برنامه متشکل از سه عضو شورای اسلامی شهر تهران، دو کارشناس خبره عضو شورای مرکزی، یک کارشناس خبره با رای اعضای شورای مرکزی، سه نماینده از سوی سازمان های مردم نهاد شهر تهران، نماینده استانداری، دبیر و معاون مطالعات و آموزش و پژوهش ستاد وظیفه بررسی و تصویب تمامی طرح ها، درخواست کمکها و پروژههای ارائهشده به ستاد را برعهده دارند و اساسا هرگونه هزینه یا کمکی به سازمان های مردم نهاد اعم از آموزشی، پژوهشی و یا مادی با رای این شورا انجام می شود.

ستاد ساماندهی فعالیت های سازمانهای مردم نهاد ضمن پیگیری حقوقی و قانونی اتهام های وارد شده، همانگونه که جناب آقای مختاباد اعلام کرده اند از حضور سازمان بازرسی کل کشور و تمامی نهادها و دستگاه های نظارتی جهت بررسی وضعیت حساب ها و عملکرد این ستاد استقبال و رسما دعوت به نظارت می نماید.

اسناد متقنی در رابطه با دلایل، انگیزهها وپشتپرده این سناریو اجرا شده در دست است که ان شاالله پس از مهلت اعلامشده از طریق رسانههای گروهی اعلام و از طریق مراجع ذیصلاح قانونی و شورای اسلامی شهر تهران و پیگیری خواهد شد.

روابط عمومی ستاد ساماندهی فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد شهر تهران

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    50 4
    منم دربدر تو روزنامه ها و سایت هادنبال کار. با فوق از بهترین دانشگاه مملکت.
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    29 2
    خودشان خودشان راتکذیب می کنند کجای دنیا این جوری من نمی دانم فقط همین حساب را خواهشا حسابرسی کنید ببینید این پولی که از مردم بیچاره می گیرنند و به حساب چند نفر می ریزند چقدر مدیریت میشه به خدا میلیونها تومان پول تو این حسابها می ماند و هیچ کاری انجام نمی شود فقط عشقش را رئیسهای بانکها می کنند که پایان هر ما بانکشان درجه یک می شود و داستان خیلی زیاد خبر آنلاین عزیز فقط همین مورد را بگوید پرینت دو ماه بانکشان را نمایش بدهند فقط دو ماه
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    151 3
    این مبلغ برای چی بوده و بنظر کمی زیاد نیست؟
    • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      2 33
      به تو چه مگه فضولی
  • علیرضا IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    20 1
    لطف کنید پرینت گردش مالی را منتشر کنید تا مشخص شود این پول از چه تاریخی به این حساب منتقل شده است و در تاریخی که آقای مختاباد این اطلاع رسانی را انجام دادندآیا پول در این حساب بوده یا بعد از حرف ایشان پول منتقل شده.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    16 1
    سازمان مردم نهاد مگر یک نهاد حقوقی نیست پس چرا حساب این سازمان به اسم این دونفر است
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    18 2
    سازمان های مردم نهاد یا سمن ها یا به عبارت بین المللی ان جی او ها ، همان گونه که از اسم شان پیداست باید با بودجه مردمی و توسط نمایندگان غیر دولتی اداره شوند. پس نباید بودجه ای از شورا یا جای دیگر بگیرند مگر این که سمن واقعی نباشند و استقلال آنها فدای بودجه شان شده. به علاوه نماینده شهردار و حتی خود نمایندگان شورا چون حقوق بگیر دولت هستند نباید در امور سمن ها دخالت داشته باشند . ضمنا چیزی که آقای مختاباد نگران آن هست سود این پول هاست . هر یک میلیارد تومان سپرده یک ساله در بانک شهر ، روزانه 611هزار تومان سود داره.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    9 2
    خدا مي داند
  • امير A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    35 2
    أصلا اين ستاد كلا كارش چيه كه اين همه هم پول داره ؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    18 2
    درود بر مختاباد
  • ا IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    3 16
    آقای مختاباد هم هست .
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    15 2
    "رسانه های همسو" یعنی چی؟ مگر رسانه ها کاری جز خبر رسانی دارند؟ مگر خبر کذب بوده است؟ اگه نمی گفتند می شد رسانه ناهمسو؟ بی سو؟ ناسو؟ کم سو؟ ... همه مشکل این افراد این هست که هنوز فکر می کنند وظیفه ندارند به مردم جوابگو باشند
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    2 1
    واقعا خانم راستگو مصداق واقعی حر زمانه ماست درود بر غیرت شما