فارس نوشت:

مسافران پرواز ساعت 11:45 شب گذشته زاگرس‌ایر که قرار بود با هواپیمای این ایرلاین از مشهد به تهران جابجا شوند، کماکان بدون هیچ خدمات پذیرایی در فرودگاه سرگردان هستند در حالی که اگر هواپیمای جایگزین وجود داشت، میزان معطلی در فرودگاه کاهش می‌یافت.

پرواز مشهد- تهران شرکت هواپیمایی زاگرس که قرار بود ساعت 23:45 روز گذشته مسافران را از مشهد به تهران جا‌به‌جا کند انجام نشد و مسافران تا این لحظه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد سرگردان هستند.

یکی از مسافران پرواز در این باره گفت: قرار بود با پرواز مشهد-‌تهران شرکت هواپیمایی زاگرس به شماره پرواز 4002 شب گذشته به سمت تهران حرکت کنیم، اما هرچه منتظر ماندیم برای سوار شدن هواپیما اعلامی از سوی مسئولان فرودگاه انجام نشد. تا حدود 30 دقیقه بامداد امروز هیچ اطلاعی در مورد این پرواز به مسافران انجام نشد تا آنکه اعلام کردند پرواز به دلیل شرایط نامساعد جوی با تاخیر انجام می‌شود.

او گفت: ابتدا اعلام شد که پرواز در ساعت 55 دقیقه بامداد امروز انجام می‌شود و در آن ساعت ‌مسافران برای سوار شدن بر هواپیما آماده باشند،ما تا ساعت 1:30 بامداد امروز باز در فرودگاه منتظر ماندیم و در ساعت 1:30 اعلام کردند که مسافران برای سوار شدن به هواپیما آماده باشند. در این مدتی که در فرودگاه بودیم هیچ پذیرایی از مسافران انجام نشد تا آنکه بالاخره سوار بر هواپیما شدیم.

این مسافر گفت: از ساعت 1:30 تا 3:30 بامداد امروز، مسافران وارد هواپیما شده و منتظر بودند اما پرواز انجام نشد و در واقع دو ساعت در هواپیما معطل ماندیم که حدود ساعت 3:30 به مسافران اعلام کردند به دلیل شرایط نامساعد جوی پرواز انجام نمی‌شود و مسافران باید از هواپیما پیاده شده و دوباره به فرودگاه بازگردند.

این مسافر گفت: در این پرواز کودکان و سالمندان نیز حضور داشتند که از این همه سرگردانی خسته شده بودند اما هیچ نماینده‌ای از سوی شرکت هواپیمایی به سراغ مسافران نیامد و حتی پیگیری فراوانی داشتیم تا با مدیر ترمینال و یا مدیر این ایرلاین در فرودگاه دیدار کنیم که به هیچ نتیجه‌ای نیانجامید.

او گفت: پس از آنکه ساعت‌ها در فرودگاه سرگردان بودیم در نهایت اعلام کردند پرواز ساعت 12:30 امروز انجام می‌شود، این در حالی است که از شب گذشته تاکنون هیچ گونه پذیرایی از مسافران انجام نشده و حتی بابت استقرار در روی زمین و صندلی‌ها فرودگاه‌ در هوای سرد، پتو هم به مسافران داده نشد.

این مسافر گفت: فعلاً به ما قول داده‌اند ساعت 12:30 امروز پرواز جایگزین انجام شود و کماکان مسافران در فرودگاه سرگردان هستند.

شرکت‌های هواپیمایی ملزم به درنظر گرفتن هواپیمای جایگزین (BACK UP) هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای یکی از هواپیماها، هواپیمای جایگزین به سرعت فعال شود و مسافران معطل نمانند.بر این اساس به ایرلاین‌ها تأکید شده است با توجه به ظرفیت خود آمادگی کامل برای انجام پرواز جایگزین و فوق‌العاده در صورت بروز مشکل را داشته باشند.

‌‌رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی به عنوان پارامتر انگیزشی در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات در دستور کار قرار گرفته است، یکی از معیار‌های اخذ رتبه مناسب، اختصاص هواپیمای جایگزین است که امید می‌رود شرکت‌های هواپیمایی بتوانند در این رقابت اقتصادی با دریافت ستاره‌های بیشتر حضور چشمگیری داشته باشند.

‌نقطه نظرات کارشناسی شرکت‌های هواپیمایی فاکتور تعیین کننده در اجرای رتبه‌بندی به شمار می‌رود، ‌در این رتبه‌بندی فاکتورهای متنوعی متناسب با وضعیت شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شده است و ممانعت اجرایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد نخواهد کرد. رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی با تعیین پارامتر‌هایی، به منظور فراهم آوردن بازار رقابت سازنده و مثبت، افزایش بهره‌وری، ایمنی و کیفیت ارائه خدمات در دستور کار قرار می‌گیرد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 1
    بد ترین پرواز ایران همینه، ما تو فرودگاه امام خمینی بعد از اینکه پرواز زاگرس تیک اف نا موفق داشت معطل شدیم. هیچ کس هم جوابگو نبود
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    2 1
    دقیقا سه سال پیش ما هم دچار این مشکل با ایر لاین زاگرس شدیم.قرار بود ساعت 3 بعدازظهر پرواز داشته باشیم ولی ساعت 7 روز بعد پرواز کردیم
  • فرهاد A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    1 1
    این ایرلاین زاگرس کلا پروازهاش دو تا 3 ساعت تاخیر رو اغلب دارند، خیلی هواپیمایی بی مسئولیتیه، البته همه ایرلاین ها باجی به هم نمیدن تو این زمینه
  • البته IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    خبر آنلاین ترسو