پانا نوشت:

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورا با اشاره به فضای سیاسی شورای چهارم گفت:اصلاح طلبان به دنبال سیاست بازی در شورا نیستند اما به نظر می رسد اصولگرایان تنها منتظرند طرح یا پیشنهادی از سوی طیف مقابل مطرح شود و آنها با آن مخالفت کنند.

محمدمهدی تندگویان عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از خبرگزاری پانا با بیان اینکه اصلاح طلبان تمایلی به پر رنگ کردن مسائل سیاسی در شورا ندارند گفت: واقعیت این است که من تا کنون هیچ وقت وابستگی رسمی و حزبی نداشته ام و در انتخابات شورا نیز از جایگاه فرزند شهید شرکت کردم. آنهم برای تغییر نگرش جامعه نسبت به فرزندان شهید. زیرا جامعه نگاه سنگینی به این طیف دارد در حالیکه بسیاری از ما سالهاست در سمت های مدیریتی کسب تجربه کرده ایم با همین دیدگاه سنجش جامعه نسبت به فرزندان شهید وارد عرصه انتخابات شدیم که خوشبختانه استقبال خوبی نیز این گروه شد. در تهران ما یک لیست 20 نفره از میان 60 نفرمان انتخاب کردیم که اتفاقا طیف های مختلف سیاسی در این گروه بودند اما همه ما یک درد مشترک داشتیم. از آن لیست 20 نفره من و آقای مفتح رأی آوردیم اما این هم مشخص است که من هرگز افکار و اعتقاداتم به طیف اصولگرا نزدیک نبوده است.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاح طلبان همیشه جایگاه خوبی در میان مردم داشته اند، گفت: بیشتر گرایشات نسل جوان ما که تازه وارد عرصه سیاست می شوند به سمت اصلاح طلبی است اما متاسفانه اصلاح طلبان همیشه در فعالیت های حزبی محدود بودند یا یکی از مشکلات اساسی ما آزاد نبودن تعصب گرایی در ایران است. شعار می دهیم اما واقعیت این است احزاب به نحو مساوی برای تبلیغات فرصت ندارند. زمانیکه من تایید صلاحیت شدم تنها 24 ساعت فرصت تبلیغات داشتم در حالیکه هنوز نفهمیدم که چرا صلاحیت من در مرحله ابتدایی تایید نشده بود. بسیاری از طیف اصلاح طلبان در انتخابات شوراها رد صلاحیت شدند و سه چهار نفر 24 ساعت مانده به انتخابات تایید شدند. این اتفاق به لیست اصلاح طلبان بسیار لطمه زد در حالیکه در طیف اصولگرا چنین اتفاقاتی نمی افتد، در حال حاضر واقعیت این است که ما اکثریت شورا را در اختیار نداریم و تنها 13 نفر هستیم که به این نگاه در شورا پایبندیم.
تندگویان در پاسخ به این پرسش که چرا اصولگرایان با وجود اکثریت نبودن پیروز برخی از رای گیری ها در شورا هستند اما این هماهنگی در اصلاح طلبان وجود ندارد، گفت: تجربه نشان داده طیف اصلاح طلب همیشه به تعهدات خود پایبند بوده اما طرف مقابل هیچ وقت پایبند نبوده و برای رای آوردن دست به هر کاری زده است اما اصلاح طلبان به هر قیمتی هر کاری را نمی کنند. ما در بحث کمیسیون ها معمولا تعاملی پیش رفته ایم اما متاسفانه از جانب جبهه مقابل هیچ تعاملی صورت نگرفته و حتی مدلی از سیاست بازی را انجام داده اند.
تندگویان با بیان اینکه عملکرد اصلاح طلبان در شورا چهارم باعث شده مردم پیگیر اخبار شهر و شورا باشند، گفت: به جز شورای اول که زیرساخت های شورا تدوین شد و به خاطر اتفاقات که در آن افتاد اخبارش از طرف شهروندان پیگیری می شد در هیچ دوره ای حضور پررنگ شورا را نمی بینیم. اگر دوباره اخبار شورای شهر به صدر اخبار برگشته و شهروندان پیگیر آن هستند به دلیل عملکرد اصلاح طلب ها در شورا و مصوباتی که در این مدت بررسی شده از طرف طیف اصلاح طلب گره گشای بسیاری از مشکلات مردم بوده است. به طور مثال طرح هایی که در کمیسیون شهر سازی به مصوبه ختم شده یا پیگیری هایی که در حوزه مترو یا محیط زیست انجام شده است. هرچند ما در اقلیت هستیم اما علمکرد خوبی برای اصلاح امور در شهر داشته ایم.

تندگویان با بیان اینکه به نظر می رسد هرچه حاشیه سازی در شورا وجود دارد از جانب طیف اصولگرا است، گفت: در حال حاضر اصولگرایان منتظر هستند که ببینند اصلاح طلبان از چه کسی حمایت می کنند تا با آن مخالفت کنند به طور مثال همین انتخابات شهردار تهران در دوره های گذشته رای اصلاح طلبان بود که آقای قالیباف را شهردار کرد و همین طیف آقای چمران از مخالفان سرسخت قالیباف بودند اما وقتی اصلاح طلبان تصمیم گرفتند شهردار منتخب خود را که به اعتقاد من که عمر مدیریتیش که 8 سال بوده انجام داده در اوج فعالیت ها کنار گذاشته و فرد جدیدی را وارد میدان کند اصولگرایان مخالفت ها و انتقادات گذشته را فراموش می کنند و از شهردار منتخب اصلاح طلبان حمایت می کنند. مطمئن باشید اگر در این دوره نیز قالیباف گزینه اصلاح طلبان بود اصولگرایان با آن مخالفت می کردند. در حالیکه ما نه بر اساس سیاست بلکه بر اساس مصلحت شهر و به دلیل ادامه تحول در پایتخت تلاش کردیم فردی جدید بعنوان شهردار معرفی شود اما اصولگرایان فقط به دلیل نگاه سیاسی و مخالفت با ما از قالیباف حمایت کردند.

تندگویان گفت: دوره مدیریت آقای قالیباف چه خوب و چه بد تمام شده است و باید نگاه جدید وارد مدیریت شهری می شد اما این خلاقیت برای اداره امور شهر در طیف اصولگرا وجود ندارد در حالیکه ما نیاز داریم خلاقانه موضوعات شهری را شناسایی و حل کنیم. در طیف اصلاح طلب این موضوع وجود دارد طرح ها و ایده هایی که داده می شود بیانگر این موضوع است ما در همین یک کمیسیونی که داریم کارهای خوبی انجام داده ایم. 1200 مصوبه شوراهای معماری مناطق که منطبق برقانون نبوده است را باطل کرده ایم اما اصولگرایان چه کرده اند، تنها مخالفت با اصلاح طلبان شورا.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به دیدار اعضای اصلاح طلب با محمدخاتمی رئیس جمهور اسبق کشور گفت: آقای خاتمی در آن دیدار به ما تاکید کردند مسائل شهر از مسائل حزبی بشدت با ارزش تر است هر جا احساس کردیم، تنش های سیاسی به مصلحت مردم زیان وارد می کند شما سکوت کنید زیرا پیروزی اخلاقی بسیار زیباتر از جنجال ها و هوچی گری ها است.
تندگویان در پاسخ به این پرسش که چرا در جلسه علنی شورا که به موضوع بوستان مادر پرداخته شد دو عضو کمیسیون شهرسازی سکوت کرده و حمایتی از آقای حقانی نکرده اند، گفت: من و آقای سالاری هر دو فرصت صحبت گرفتیم اما به هیچ کداممان فرصت پاسخگویی داده نشد من 10 بار دکمه نوبت دهی را فشار دادم اما وقت صحبت من در این جلسه نشد.

او گفت: طیف اصلاح طلب در شورا به دنبال جنجال نیست بلکه قصد دارد با شهردار در تعامل باشد تعاملی که به اداره بهتر امور در شهر ختم شود ما نمی خواهیم روی اعصاب مردم راه برویم اما متاسفانه اصولگرایان در تلاشند تذکر ما را جنجالی و پر حاشیه نشان دهند پرونده بوستان مادر نیز تمام نشده و همچنان از طرف آقای حقانی دنبال می شود. قالیباف در این جلسه بخشی از این پرونده را پررنگ و به آنها جواب داد که این از هوشمندی سیاسی او نشات می گیرد اما هنوز تخلفات این پرونده در حال پیگیری است و هیچکدام از منتقدان این پرونده از این پاسخ ها قانع نشدند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    2 0
    دمش گرم
  • بی نام EU ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    2 0
    این اصولگرایان کی دست از سر این ملت برمی دارند 8 سال بدبختی میراث همین اصولگرایان بود باعث همه فسادها و بیکاری و خشونتها همی
  • خبرنگار شورا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 1
    تندگویان راست نمی گه آن روز در پایان جلسه بوستان مادر آقای چمران اسامی افرادی که نوبت تذکر و حرف زدن به انها نرسیده بود را خواند اسم آقای تندگویان در آن نبود اما اسم آقای سالاری بود یعنی سالاری واقعا وقت گرفته بود اما تندگویان وقت نگرفته بود
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 0
    متأسفانه اصولگراها در همه انتخابات ها نه با اتکاء به اصول رقابت بلکه با استفاده از منابع عمومی که در دست دارند قدرت و پول سعی در حذف و کنارزدن و تضعیف رقیب دارند و گرنه اگر بگذارند هر کس مسلمان است و به نظام و قانون اساسی ایمان دارد کاندید شود و مدم آزادانه رای دهند، نتیجه هرچه باشد لذت بخش است