۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

ایرنا نوشت:

نمایندگان مجلس لبنان در جلسه امروز (چهارشنبه ) خود با پیشنهاد تمدید مجدد دوره کنونی مجلس موافقت کردند.
دوره کنونی مجلس لبنان تمدید شد
به گزارش ایرنا، « نبیه بری » رییس مجلس لبنان اعلام کرد که از میان 97 نماینده حاضر درجلسه امروز، 95 تن به پیشنهاد تمدید دوباره دوره کنونی مجلس رای مثبت دادند و بنابراین مجلس به فعالیت خود ادامه می دهد.

دو نماینده حزب ارامنه « طاشناق» در جلسه مجلس حاضر شد اما به تمدید رای نداند.

دوره کنونی مجلس لبنان برای مدت 2 سال و 7 ماه تمدید شده است.

مجلس کنونی لبنان تا 30 خرداد ماه 1396 می تواند به کار خود ادامه دهد.

نمایندگان مجلس لبنان همچنین تصویب کردند: هرگاه پارلمان، رییس جمهوری جدید را انتخاب کرد، باید قانون جدید انتخابات را تصویب تا انتخابات مجلس جدید برگزار شود و براین اساس تمدید دوره کنونی مجلس تا آن زمان معتبر خواهد بود.

** نمایندگان حاضر به انتخاب رییس جمهوری نشدند

براساس این گزارش،نبیه بری رییس مجلس لبنان بعداز تصویب پیشنهاد تمدید دوره کنونی مجلس از نمایندگان حاضر درخواست کرد ، اکنون که مجلس به حد نصاب رسیده است، برای انتخاب رییس جمهوری جدید رای گیری شود که بلافاصله نمایندگان صحن پارلمان را ترک کردند و مجلس از حد نصاب خارج شد.

فراکسیون تغییر و اصلاح به ریاست ژنرال « میشل عون» و حزب الکتائب به ریاست « امین الجمیل» در نشست امروز مجلس شرکت نکردند و به تمدید دوره کنونی نیز رای ندادند.

جلسه امروز مجلس لبنان برای بررسی پیشنهاد « نبیل نقولا» عضو پارلمان مبنی بر تمدید دوباره دوره کنونی مجلس لبنان برای مدت 2 سال و7 ماه تشکیل شد.

از 25 ماه مه 2014 ( 165 روز قبل) که مصادف با پایان دوره ریاست جمهوری ژنرال « میشل سلیمان» است تا امروز کرسی ریاست جمهوری لبنان خالی است و 20 ماه نوامبر آینده (آبان ماه) حدود 15 روز دیگر دوره کنونی مجلس نمایندگان لبنان پایان می یابد که با این رای نمایندگان ، مجلس به کار خود ادامه خواهد داد.

دوره کنونی مجلس نمایندگان لبنان درسال 2009 تشکیل شد و یک سال و نیم یک بار تمدید شده بود.

براساس قانون اساسی لبنان و تعدیل های صورت گرفته در آن، انتخابات مجلس لبنان هر 4 سال برگزار می شود و مردم 128 عضو آن را از میان نامزدهای مسیحی و مسلمان بطور مساوی انتخاب می کنند.

64 نماینده مسیحی مجلس لبنان شامل 34 مسیحی مارونی،14 ارتدوکس، 8 کاتولیک ، 5 ارمن ارتدوکس ، یک ارمن کاتولیک ، یک مسیحی انجیلی و یک اقلیت مسیحی می شود.

64 نماینده مسلمان هم شامل 27 سنی ، 27 شیعه، 8 دروزی و 2 علوی می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =