معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدا...الحسین (ع)، احترام به حقوق شهروندی از سوی عزاداران سالار و سرور شهیدان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این اطلاعیه ضمن ارائه توصیه هایی به هیئت های عزادار جهت تأمين ايمني عبور و مرور و برقراری ترافيك روان در پایتخت، از مردم سوگوار درخواست شده تا به منظور حفظ حرمت ایام سوگواری امام حسین (ع)، در این ایام قوانين و مقررات را بيش از گذشته رعايت نمایند.
در اطلاعیه مذکور آمده است: در راستای جلوگيري از ایجاد ترافيك‏ سنگين در سطح شهر، به منظور حرکت هیئت های عزادار در بزرگراه ها و معابر اصلی پایتخت باید ملاحظات لازم در نظر گرفته شده ممنوع بوده و به عزاداران حسینی توصیه می شود حتي‏المقدور از ایجاد راهبندان‌های طولانی در معابر خودداری نموده و تا جای ممکن از مسیرهای فرعی حرکت نمایند.
بر اساس این اطلاعیه، به منظور مدیریت بهتر وضعیت ترافیک پایتخت، رفع گره های ترافیکی و برطرف کردن مشکلات احتمالی، مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در این ایام با استفاده از دوربین های نظارت تصویری به صورت شبانه روزی، شبکه معابر شهری و بزرگراهی پایتخت را به صورت کامل زیر نظر خواهد داشت.
این اطلاعیه می نویسد، با توجه به این که عمده هیئت های عزادار، شب ها‌ در معابر حرکت می‌نمایند، لازم است مسئولان مربوطه به منظور حفظ ایمنی این هیئت ها، علائمی نظیر شب‌رنگ به همراه داشته باشند تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری نموده و همچنین هنگام حرکت هیئت های مذکور ، با باز نگه داشتن حداقل یک مسیر از خیابان، خودروهای امدادی را در انجام وظایفشان یاری نمایند.
به موجب این اطلاعیه، به شهروندان توصیه شده برای جلوگیری از بروز ترافيك سنگين در معابر شریانی به ویژه در محدوده مرکزی شهر براي رفت و برگشت از تکایا و هيئت های عزاداري، حتي الامكان از آوردن وسیله نقلیه شخصي خودداري نموده و از وسايل نقليه عمومي استفاده نمایند.

در این اطلاعیه با تأکید بر این که حرکت موتورسیکلت در میان دسته‌جات عزاداری ممنوع است، به راکبان موتورسيكلت توصيه شده به صورت دسته جمعي در خيابان تجمع نکرده و از انجام حركات نمايشي در معابر شهری اکیداً بپرهيزند.
در پایان اطلاعیه فوق از رانندگان خواسته شده با توجه به اين كه عابران پياده در اين ايام عموماً از لباس‌هاي تيره رنگ استفاده مي‌کنند، بعد از غروب و در ساعات پایانی شب با احتیاط کامل رانندگي نمايند و از عابران پياده نيز درخواست شده با حداکثر احتیاط از سطح سواره‌رو و عرض معابر عبور کرده و از حرکت در محل‌هايي كه موانع ديد وجود دارد، جداً خودداري کنند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    6 37
    به شهرداری چه ارتباطی داره ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    36 2
    اقا من دیشب بیشتر از یک ساعت پشت یک دسته عزاداری تو ترافیک بودم در خیابان ستارخان محدوده پل،همچنین در منطقه باغ فیض در یکی از خیابان های اصلی این مساله تکرار شد،نه میشه حرفی زد نه پلیس کاری میکرد نه عزادارا رعایت میکردن...جای تاسف داره این همه وقت ادم گرفته میشه
  • فهیمه ف ک A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    5 52
    ترافیک کدومه؟ ماییم و دو روز عزاداری برای سالار شهیدان،، حالا فرق شهرداری و رضا میر پنج رو بفرمایید
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    43 6
    خیلی ممنون شهرداری...بالاخره یکی به فکر ما بدبختا بود
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    37 2
    شهرداری باید ذبح حیوانات قربانی رادرمعابرممنوع کنه چون دربعضی ازمحلات بعضی افراداقدام به ذبح حیواناتی مانندگاویاشتر میکنند که علاوه برمشکلات بهداشتی مشکلات ایمنی وخطرات جانی هم برای هموطنان درپی دارد اگر درحین ذبح حیوان فرارکند شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود مانند کلیپ هایی که در اینترنت کم نیست
  • احمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    28 4
    ای کاش برای این طبل و دهل زدن نیز فکری می شد.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    21 1
    حتما هم گوش می‌کنن
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    35 2
    يعني ميشه زنده بمونيم و يه نظم خاصي رو تو اين روزها ببينيم؟ نه مثل الان كه هركي خيابون رو ببنده و يه چايي دستش بگيره و خيابون رو ببنده... البته از اونطرفهم ملتي فرصت طلب همون وسط خيابون پارك كنن براي يه ليوان چايي و شايد يه ظرف غذا.. حالا حساب كن دور از جون همه عزيزت تو آمبولانس تو اين ترافيك باشه كه هر ثانيش براش ميتونه حكم ادامه زنگي رو داشته باشه...
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    27 2
    آفرین به شهرداری به خاطر همچین تصمیمی که گرفته.درسته عزاداری برای آقا امام حسین خوبه اما این دلیل نمیشه که بنده دیشب بعد از 8 ساعت از سر کار اومدم انوقت یه پسر 1820 ساله که یه تابلوی ایست دستشه جلو ماشین مارو بگیره با لقظ خیلی بدی بگه که باید نیم ساعت منتظر بمونی تا هیت رد شه بخدا دقیقا سر فلکه دوم صادقیه که شلوغ ترین جاس.لطفا برخورد جدی کنید.اینجوری ادم حس بی قانون بودن مملکت بهش دست میده.
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    19 1
    ولله از آن جایی که هویت محله بی معنی شده مسیرهای فرعی هم معنی نداره چون یک خیابان چند متری می تواند نقطه وصل به بزرگراه شود پس آن مسیر فرعی هم به اندازه خودش مهم است این جا شهردار محترم و هیات صدور کنند این ممنوعیت باید بنشینند و به حال تهرانی که ساختند گریه کنند که چرا نه هویت شهرهای مدرن را دارد و نه هویت قدیمی خود را چنانچه در شهرهای مدرن خیابان ها از فرعی به اصلی جوری طراحی شده که شما با عرض های متفاوت به محله می رسید ولی این جا گلوی محله وصل می شود به خیابان پرتردد اصلی و این طوری ترافیک یک خیابان شش متری تا بزرگراه می رود به همین منوال باید جلوی خیلی از این حرکت ها از جمله تکیه ها را هم گرفت که برای دادن یک سینی چایی یک خیابان را بند می آورند و این طوری باید جلوی همه حرکت های فرهنگی ر