گروه خودروسازی سایپا به گزارش" درباره واقعیت هایی که باید در مورد پراید دانست" واکنش نشان داد.

گروه خودروسازی سایپا در واکنش به گزارشی درباره خودروی پراید جوابیه ای به دفتر خبرگزاری خبرآنلاین منتشر کرد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین متن کامل جوابیه گروه خودروسازی سایپا به شرح زیر است: 

 

مديرمسئول محترم خبرگزاري خبرآنلاين

با سلام

احتراماً پيرو انتشار گزارشي در آن رسانه با عنوان "پرايد از كجا آمد؟ واقعيت هايي كه بايد در مورد پرايد بدانيد" خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات كشور جوابيه ذيل در همان صفحه و ستون منتشر شود.

 

جوابيه

در خصوص محور اصلي اين گزارش كه حول مبناي القاء عدم وجود امنيت در خودروهاي توليدي سايپا نگاشته شده بايد گفت كه گروه خودروسازي سايپا ارتقا سطح ايمني و استاندارد كيفي خودروهاي پرايد را در سال 89 به اجرا گذاشته كه مشمول خودروهاي توليدي قبل از اين سال نمي شود، ضمن اين كه بالا بودن آمار تصادف در خودرويي كه بيشترين ميزان توليد را در كشور در اختيار داشته و با بالاترين حجم تردد در محورهاي شهري و برون شهري مواجه است امري غير عادي محسوب نمي شود، ذكر اين نكته نيز ضروري است كه بر اساس اكثر گزارشات پليس راهور، پزشكي قانوني و ساير سازمان هاي ذيربط، عمده ترين دليل وجود تصادفات منجر به فوت در كشور عدم استفاده صحيح از خودرو توسط دارندگان و وجود نقاط پرخطر جاده اي است و تا زماني كه موارد قانوني و ايمني و رانندگي صحيح محلي از اعراب نداشته باشد، تردد خودروهاي زرهي نيز تضمين كننده جان سرنشينان آن خودرو نخواهد بود. 

ذكر اين مطلب كه بابت خدمات مهندسي توليد پرايد در ايران ميليون ها دلار به جيب شركت هاي كره اي مي رسد به هيچ عنوان صحت نداشته و فاقد هرگونه مبنا است، سايپا امتياز توليد خودرو پرايد را به طور كامل از شركت كياموتورز كره جنوبي خريداري كرده و هرگونه برنامه ريزي و تغيير در توليد اين خودرو با اختيار كامل اين شركت صورت مي گيرد و طرف كره اي هيچ گونه دخل و تصرفي در موضوع ندارد.

در خصوص بيان اين مطلب كه همزمان با افزايش توليد پرايد در دهه 80 شمسي كيفيت اين خودرو كاهش يافت بايد گفت كه سايپا همواره بحث كيفيت محصولات توليدي خود را مدنظر قرار داده و براي افزايش كيفيت و رضايت مشتري سرمايه گذاري هاي فراواني انجام داده است؛ خودروهاي توليدي پلت فرم ايكس 100 سايپا كه شامل سايپا 111، سايپا 131، سايپا 132 و سايپا 151 مي شوند در بهترين آزمايشگاه هاي فني اروپايي پس از تست هاي فني استانداردهاي لازم را كسب كرده اند و براي تردد در داخل ايران و بسياري از كشورهاي جهان هيچ گونه مشكلي ندارند، گواه اين موضوع نيز صادرات بخش انبوهي از اين خودروها به بازارهاي مختلف منطقه اي و بسياري از كشورها است.

اين كه در گزارش ذكر شده كه سايپا از محل فروش هر دستگاه خودرو ايكس 100 حدود 6 ميليون تومان سود مي كند اظهار نظري كاملاً غير كارشناسانه و كذب است، ضمن اين كه اگر سايپا در سال 500 ميليون دلار از بابت فروش خودروهاي ايكس 100 درآمد كسب مي كرد، نه تنها امروز هيچ گونه مشكل مالي و اقتصادي نداشت و به آساني قادر بود شرايط توليد و كسب و كار خود را بهبود بخشد، بلكه بر اساس تصميمات هيات مديره خود برنامه كاهش توليد اين خودرو و جايگزيني آن با ديگر محصولات را به اجرا نمي گذاشت؛ واقعيت اين است كه مديران سايپا در چندماه اخير مكرراً در تريبون هاي رسمي و در مقابل ديدگان رسانه ها اعلام كرده اند كه سود حاصل از فروش محصولات ايكس 100 بسيار پايين است و جايگزيني اين خودروها با محصولات جديدتر ضروري است كه اين امر در شركت سايپا در حال انجام است.

اين گفته كه سايپا فعلاً هيچ جايگزيني براي پرايد ندارد نيز اظهار نظري خلاف واقع است زيرا گروه سايپا در حال جايگزيني خودروهاي ايكس 100 با محصولات ايكس 200 يعني تيبا، تيبا2 و خودرو ساينا (232) است كه با استقبال بسيار مناسب مشتريان نيز مواجه شده اند و از فروش مناسبي برخوردار هستند.

 

                                                                                                                     مجتبي نظري

                                                                                               مدير ارتباطات گروه خودروسازي سايپا

 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383521

برچسب‌ها