اعتماد نوشت:


كودك چهار ساله پلدختري كه بر اثر نيش عقرب از ناحيه سر و گردن به شدت مجروح شده بود جان خود را از دست داد. احمد كرموند، سرپرست شبكه بهداشت و درمان پلدختر با اعلام اين خبر گفت: پسر بچه چهارساله‌يي در روستاي «آب بيد چغاميان» بادامك از توابع شهرستان پلدختر شب هنگام به علت عقرب‌گزيدگي از ناحيه گردن بيهوش و به بخش اورژانس بيمارستان پلدختر انتقال داده شد كه بلافاصله از سوي تيم پزشكي مورد معاينه قرار گرفت. مشكلات شديد تنفسي، قلبي و كليوي كودك چهارساله باعث شد تا براي انجام اقدامات درماني بيشتر در يكي از بيمارستان‌هاي اصفهان تختي رزرو شود اما خانواده بيمار اصرار داشتند كه او به بيمارستان خرم‌آباد اعزام شود. كرموند در ادامه گفت: كودك آسيب ديده بنا به درخواست خانواده‌اش به بيمارستان تامين اجتماعي خرم‌آباد اعزام شد كه به علت وخامت حال، شدت سم، خونريزي و سن كم جان خود را از دست داد.

به گفته سرپرست مركز بهداشت و درمان پلدختر در شهريور و مهر امسال درخواست سرم ضد عقرب از مركز استان شده است كه ظاهرا به علت كمبود اين نوع سرم در سطح استان تاكنون درخواست آنان با پاسخ مناسبي روبه‌رو نشده است.

 

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مانی A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    95 5
    اول صبحی حالم گرفته شد.... بعد یک سوال... مگه جای نیش عقرب چه جوریه که خونریزی منجر به مرگ میده؟
    • بهداد IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      44 1
      از جای نیش خونریزی نمی کنه که، سم عقرب باعث از بین رفتن بافت های داخلی بدن میشه و خونریزی میکنن
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      20 3
      دوست عزیز نیش عقرب باتوجه به نوعش متفاوته ولی معمولا سم باعث تخریب بافت سلولی و گلبولهای قرمز میشه حالا اینو شما بزار کنار فلج شدن و از بین رفتن بافت عصبی.درضمن منظور از خونریزی لزوما از خود زخم نیست چون بیشتر مریض خونریزی داخلی میکنه و اندامهای حیاتیش بخاطر سم ازبین میرن.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      13 1
      جای نیش عقرب باعث خونریزی نمیشه بلکه خود زهر عقرب هست که درون رگها با توجه به خاصیتی که داره باعث ازبین رفتن دیواره نازک برخی مویرگها و یا اندام دیگه میشه و چون این طفل معصوم سنش کم بوده لذا مقاومت بدنش هم پایین بوده و موجب خونریزی اعضاء بدن شده.
    • بی نام GB ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      33 1
      درد نیشه بی برنامگی و نداشتن سرم را همه می کشیم و درد نیش عقرب را یه نفر
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    43 2
    خدا رحمت کند مردمی را که بیمارستانشان انقدر بی کفایت هستند و امکانات برای خودشان ندارند..
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    27 0
    برای نیشزدگی عقرب در کودکان زیر 12 سال چه عقرب سیاه باشد چه زرد باید از سرم پلی والان ضد زهر عقرب ومسکن استفاده کنیم وکودک را 48 تا 72 ساعت تحت نظر می گیریم چون احتمال مرگ وجود دارد.برای درمان نیش عقرب در بزرگسالان در صورتیکه عقرب زرد باشد مسکن تجویز می کنیم ودر صورتیکه بیار مشکل وبیماری خاصی نداشته باشد بیمار را 48 ساعت تحت نظر میگیریم .درصورتیکه عقرب سیاه باشد ازتزریق سرم ضد عقرب ومسکن استفاده می کنیم وبیمار را حداقل 48 ساعت تحت نظر می گیریم.
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    41 0
    به گفته سرپرست مركز بهداشت و درمان پلدختر در شهريور و مهر امسال درخواست سرم ضد عقرب از مركز استان شده است كه ظاهرا به علت كمبود اين نوع سرم در سطح استان تاكنون درخواست آنان با پاسخ مناسبي روبه‌رو نشده است وا مصیبتا از فقر و بی عدالتی
  • علی IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    48 0
    یعنی ما باید کمبود سرم ضد عقربزدگی داشته باشیم تو این کشور؟
  • ناشناس IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    9 1
    رییس شبکه خیلی غیر حرفه ای و غیر علمی صحیت کرده.؟.
  • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    24 0
    حالا چه کسی جواب گوی نبودن سرم ضد عقرب است فقط همین نکته را می دانم اگه این اتفاق توی کشور کره جنوبی افتاده بود وزیر بهداشت خود کشی می کرد .
  • محمد RO ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    16 3
    یعنی به خاطر نبود سرم پادزهر عقرب در پلدختر یه پسر چهار ساله جونشو از دست داد واقعا تاسف باره
  • سعید A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    18 1
    توی این دنیای غرق در تکنولوزی و پیشرفت و فناوری تموم امید یک خانواده باید به خاطر نبود سرم ضد سم که جز موارد اولیه اماکن درمانی و بهداشتی هستش، باید از بین بره و جان خودشو از دست بده؟ آخه از چی کشورم راضی باشم و به چیش دلمو خوش کنم
  • دکتر A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    11 0
    محل نیش عقرب خونریزی نمیدهد بلکه به علت زهری که در نیش عقرب هست باعث خونریزی داخلی میشه البته اکثر عقرب ها زهرشون به این شدت خطرناک نیس اما چون این مورد سنش کم بوده علایم بیشتر بروز کرده و در صورتی که ضد سم عقرب به سرعت تزریق میشد در صد مرگ ومیر نزیک صفر درصد هستش اما امان از جهان سومی بودن
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    18 1
    موضوع مربوط به جاي نيش نيست بلكه پخش شدن سم در خون است كه موجب انعقاد سراسري خون و در پي آن خونريزي به علت تمام شدن فاكتور هاي انعقادي مي شود. مي دانيد عقرب توانايي بالا رفتن از تخت را ندارد؟ اگر اين كودك كف زمين نخوابيده بود الان زنده بود. اين كودك بيگناه كشته فقر و عقب ماندگي است نه عقرب.
  • کورش A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    14 2
    تسلیت خدمت وزارتخانه علوم
  • مهدی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    شما چرا از مرحوم حسین محمودی بچه ی1سال و3ماهه دربارش ننوشتید کسی که به علت عفونت روده راحی بیمارستان شدولی به ان سروم تنگی نفس زده وبعد از ترس او را راهی اهواز کرده تا تقسیر را طوری دیگر جلوه دهند ولی دکتر های اهواز گفتند سروم اشتباهی تزریق شده ودر ساعت دوازده ونیم شب تمام کرد روحش شاد