میزان نوشت:

کاهش بنزن موجود در هوای تهران بر اساس آخرین گزارشات زیست محیطی/ شرایط جدید صدور مجوز شکار به زودی اعلام می‌شود

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: طبق آخرین بررسی های این سازمان مقدار بنزن موجود در هوای تهران به شدت کاهش یافته و به استانداردهای جهانی نزدیک شده است.
معصومه ابتکار در پاسخ به سئوالی درباره آلودگی بنزین های وارداتی و بنزن بالای 2 درصدی در این سوخت ها، گفت: از نظر ما کیفیت و میزان بنزن سوخت در جایگاه های عرضه بنزین موضوعی بسیار با اهمیت است براین اساس به صورت دائم نتایج پایش های صورت گرفته در این زمینه رصد می شود.
معاون رئیس جمهور گفت: بررسی بنزین های وارداتی، صادراتی و تولیدی در دستور کار ما قرار ندارد، بلکه سازمان محیط زیست دائم در حال پایش و بررسی سوخت مورد استفاده در جایگاه های عرضه بنزین است و ملاک اصلی برای ما آن بنزینی است که آثار احتراق آن را در هوا مشاهده می کنیم.
او با بیان اینکه ما هم چنین به طور مستمر در حال پایش وضعیت هوا هستیم، گفت: طبق آخرین بررسی های سازمان حفاظت از محیط زیست میزان بنزن موجود در هوای تهران به شدت کاهش یافته و به استانداردهای جهانی نزدیک شده است. این موضوع می تواند یک گام موثر در بهبود کیفیت سوخت و نیز وضعیت آلودگی هوای پایتخت باشد.
این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه پایش ها درصد بنزن و وضعیت هوا را به صورت مستمر ارائه می دهد جز موارد ذکر شده سایر اخبار منتشر شده درباره وضعیت بنزین، میزان بنزن و هوا در کشور حاشیه سازی است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: باید تلاش کرد تا با کمک سازمان های مرتبط و ذی ربط روند فعلی رسیدگی به این موضوعت را ادامه داد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

ابتکار همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه آیا با توجه به خطراتی که ادامه حیات گونه های در حال انقراض را تهدید می کند، احتمال بازبینی پروانه های صادر شده طی سال های گذشته برای شکار توسط این سازمان وجود دارد، عنوان کرد: به طور قطع پروانه های شکار دارای زمان است و بسیاری از پروانه های صادر شده که با توجه به توان اکوسیستم در آن زمان بوده است در شرایط زیست محیطی فعلی فاقد اعتبار است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سازمان متبوع ما سیاست های شکار را به طور کامل بازنگری کرده است و با تکمیل برنامه های در آینده اطلاعات بیشتری را در این خصوص منتشر می کنیم.

او در خاتمه گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه های مبسوطی را برای حفاظت از گونه های در معرض انقراض به خصوص پلنگ آسیای در دست بررسی و اجرا دارد، در آینده شرایط صدور مجوز شکار را اعلام می کنیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 15
    با اين وضع اسفناك محيط زيست بجاي اينكه شرايط شكار رو سخت كنن آسونترش مي كنن؟
  • امیر A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    10 6
    اینجوری که بوش میاد میخواد شکار ازاد بشه
  • امیر A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    18 2
    بهترین کار همینه که شکار ازاد بشه تا حالا هیچ ممنوعیتی چاره ساز نبوده.باید فکرای بهتری در این ضمینه مطرح بشه