نسیم آنلاین نوشت:

کامران گفت: با رسانه‌هایی که آمار غلط در مورد حادثه اسیدپاشی دادند باید برخورد جدی صورت گیرد. نماینده اصفهان گفت¨برخی افراد مسأله‌دار اخبار و فیلم تجمع اخیر مقابل داداگستری اصفهان را برای بی‌بی‌سی می‌فرستادند. اسیدپاشی‎ها ربطی به طرح حمایت از آمران به معروف ندارد.


حسن کامران، نماینده مردم اصفهان با تأکید بر این مطلب که اسیدپاشی تنها مربوط به زمان حال نیست گفت: اسیدپاشی در کشور را در گذشته نیز شاهد بودیم و بیشتر مواردی که از سوی دستگاه‌های قضایی تاکنون در این خصوص گزارش شده شخصی بوده است.
او در ادامه با بیان این مطلب که تنها 4 اسیدپاشی در اصفهان اتفاق افتاده است، گفت: خبرگزاری "ایسنا" در زمینه اسیدپاشی اقدام خلافی انجام داده و آن این است که آمار اسیدپاشی را 6 نفر اعلام کرده و بیان داشته که این خانم‌هایی که اسید بر روی آنها پاشیده شده بد حجاب بوده‌اند در حالی که دو نفر از این خانم‌ها محجبه هستند و ضرورت دارد هیأت نظارت بر مطبوعات باید این مورد را بررسی کند، چرا که انتشار این گونه اخبار در جامعه ایجاد التهاب ‌کند.
نماینده مردم اصفهان در خانه ملت با تأکید بر آنچه که در اخبار در خصوص اسیدپاشی بر روی بانوان در اصفهان در رسانه‌های خارجی و داخلی انتشار یافته، کذب محض است، گفت: نمایندگان از دستگاه‌های قضایی و امنیتی اصفهان درخواست کرده‌اند که به شدت با عوامل این امر در استان برخورد و به اشد مجازات برسانند و عاملین را به عنوان مفسد فی‌الارض به مردم معرفی کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به تهران نشین‌ها، گفت: از تهران‌نشین‌ها همچون نیروی انتظامی، وزارت کشور و قوه قضاییه درخواست داریم که در امور استان اصفهان دخالت نکنند به دلیل این که اصفهان خود دادگاه، نهاد اطلاعاتی و امنیتی دارد و ما خود بلد هستیم چه کارهایی را برای استان خود انجام دهیم و زمانی که وزارت کشور و قوه قضاییه در قضیه اتفاق افتاده در اصفهان ورود می‌کند در اذهان اینگونه نهادینه می‌شود که اتفاق بزرگی افتاده است و ما از دستگاه‌ها درخواست داریم تا وظیفه ذاتی و ماموریتی خود را انجام دهند.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: بر روی افرادی که اسید پاشیده شده اقدامات پزشکی نیز صورت گرفته است و نمایندگان این استان درخواست کرده‌اند که تا آنجایی که در توان پزشکان است در زمینه بهبود این افراد تلاش کنند.
او گفت: در اصفهان تمام مدارس در حال حاضر دایر است و تمامی ادارت و آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی باز است و اقدامات و کارهای خود را پیگیری می‌کنند و حتی در این استان گردشگر نیز در رفت و آمد است.
کامران با اشاره به تجمع 1500 نفر مردم در مقابل دادگستری، یادآور شد: در تجمعی که مقابل دادگستری انجام شد که برخی افراد مسأله‌دار نیز درمیان تجمع‌کنندگان حضور داشتند از همان محل بطور مستقیم برای شبکه بی‌بی‌سی اخبار مخابره و فیلم این تجمع رامنتشر می‌کردند و در این زمینه ضرورت دارد تا حکومت بر روی شبکه‌های مجازی سرمایه‌گذاری کند.
نماینده مردم در اصفهان در خانه ملت در خاتمه گفت: اسید‌پاشی‌هایی که در سطح شهر اصفهان اتفاق افتاد ربطی به طرح امر به معروف و نهی از منکر ندارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382480

برچسب‌ها