نسیم آنلاین نوشت:

وزیر نیرو گفت: ایران از نظر ظرفیت نیروگاهی با ۷۲ هزار مگاوات در رتبه ۱۴ دنیا قرار دارد. حمید چیت‌چیان گفت: شبکه سراسری برق کشور، کل کشور را پوشش داده و تعداد اندک روستاهایی که فاقد برق هستند با استفاده از سیستم فتوولتاییک برق‌دار شده‌اند.

وزیر نیرو در بیست و نهمین همایش بین‌المللی برق، صنعت برق را صنعتی پیشرو، خلاق و پر افتخار دانست که از نظر ظرفیت نیروگاهی با 72 هزار مگاوات در رتبه 14 دنیا قرار دارد.
حمید چیت‌چیان گفت که شبکه سراسری برق کشور کل کشور راپوشش داده و تعداد اندک روستاهای که فاقد برق هستند با استفاده از سیستم فتوولتاییک برق‌دار شده‌اند.
او خبر داد که نیمی از نیروگاههای حرارتی کشور متعلق به بخش خصوصی یا نهاد های متعلق به نهاد هایی خارج از وزارت نیرو است.
ویر نیرو با اشاره به ارتباط صنعت برق ایران با 7 کشور همسایه این امر را مبین این امر دانست که ایران در نقش قلب شبکه برق منطق خاورمیانه عمل می کند.
وزیر نیرو،با اشاره به رشد 7 درصدی مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته، یاد اور شد که برای پاسخگویی به نیاز مشترکان،باید سالانه 5 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شود.
به گفته چیت چیان، برای اطمینان بخشی به صنعت برق، باید ظرفیت ذخیره را هم مد نظر قرارداد که متاسفانه در حال حاضر این امر وجود ندارد.
او تاکید کردکه تولید و مصرف برق برق در کشور، در نقطه سر به سر قرارداشته که در صورت افزایش ناگهانی مصرف برق، با مشکل قطعی مواجه خواهیم شد.
چیت چیان، خبرداد که در حال حاضر افزایش ظرفیت 10 هزار مگاوئات برق جدید اغاز شده است.
او با تاکید بر اینکه در 5 سال اتی 33 هزار مگاوات به ظرفیت برق باید وارد مدار شود خبرداد که بخشی ازین رقم برای پاسخچویی به افزایش مصرف وبخش دیگر هم برای چایگزینی نیروگاههای قدییم و فرسوده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =