روزنامه اطلاعات نوشت:

واكنش برخي محافل رسانه‌اي به گزارش وزارت علوم درباره تخلفات بورس تحصيلي مربوط به دولت قبل بهت‌آور است.

اينان كه خود را معلم اخلاق و دين و شريعت مي‌دانند و جز خود همه را داراي انحراف از شعائر اسلامي و اصول اعتقادي در درجات مختلف مي‌پندارند، چه‌طور به خود اجازه مي‌دهند چنين تخلف بزرگي را كم اهميت جلوه دهند و آنگاه عمل به ظاهر تخلف فلان روزنامه‌نگار و دانشجو و دانش‌آموز و فعال مدني را عين محاربه با اسلام و قرآن و آيين نبوي بشمارند و فغان برآورند كه چرا دستگاه قضا خاموش است؟

اين افراد مي‌دانند كه انحراف مسئول و عالم و صاحب منصب عواقب زيانبارتري براي حكومت اسلامي و اعتقادات ديني و ارزشي مردم آن مملكت دارد تا تخلف نانوا و خياط و بقال. علت آن را باز هم بهتر از ديگران مي‌دانند كه اثر منفي‌اي كه انحراف مسئول و عالم بر عامه مردم دارد، به مراتب بيشتر از تخلف افراد عادي جامعه است .


اما مدعيان ارزشمداري تخلفات پرشمار و بزرگ دولت مورد وثوق خود را يا نمي‌بينند يا آن را سبك مي‌شمارند. از نظر اينان بورسيه‌هاي غيرقانوني و برداشت از خزانه ملي براي دانشگاه شخصي و انجام سفرهاي خارجي چند 10 نفره خانوادگي با پول بيت‌المال و تخلفات در سازمان تأمين اجتماعي و استخدام‌هاي بي‌ضابطه و... و نمونه‌هاي فراوان از اين دست چندان هم مهم نيست!

اينان كه اين‌گونه آشفته‌اند، سالها از دولتي حمايت كردند كه به آنچه خود تصويب هم مي‌كرد اعتقاد نداشت، چه رسد به اين‌كه وقعي به قانون اساسي و ميثاق‌نامه‌ها و پيمان‌نامه‌ها و موافقتنامه‌ها بنهد. از دولتي حمايت كردند كه مقابل حكم رهبري ايستاد و وزرايي كه نخواستند با او همداستان شوند از دولت خارج كرد و حاضر شد كابينه را از اكثريت بيندازد، اما به اصول و ارزش‌هاي جاري كه خود را بيش از ديگران مدعي رعايت آن مي‌دانست، پايبندي نشان ندهد و به حالت قهر عنان دولت را رها سازد.

شكي نيست كه پرونده بورسيه يك نقطه سياه ديگر در عملكرد دولت گذشته محسوب مي‌شود و تخلف رخ داده با اين وسعت با هياهو و جنجال عده‌اي، قابل اغماض نيست. قاعدتاً پيگيري اين پرونده كه با استقبال گسترده مردم مواجه شده است بايد از سوي همگان مورد حمايت قرار گيرد تا در آينده‌ از بروز چنين فسادهاي سازمان يافته‌اي جلوگيري به عمل آيد. مضافاً اين‌كه افتخار كشف اين رانت‌خواري سازمان يافته به نام دولت يازدهم نوشته شده است و بايد از آقاي روحاني بابت عمل به شعارش مبني بر مقابله با فساد تقدير كرد و رويكرد وي را براي ادامه كار مورد حمايت قرار داد. كاري كه وزارت علوم انجام داد در چارچوب منويات رهبري و نظام است و رضايت مردم را هم در پي دارد. وانگهي، اگر چنين تخلفاتي، در مقياس چند هزار، حائز اهميت نيست و مدعيان اساساً آن را جرم و فساد نمي‌دانند، از چه رو آن نامزد انتخابات رياست جمهوري در مناظره سال 88، يك نمونه اثبات نشده آن را در برابر دوربين تلويزيون گرفت و ارشميدس‌وار فرياد يافتم يافتم سر داد و حاميان او نيز از اين نبوغ كشف فساد او فرياد شوق سردادند و رقيب را به تيغ طعن و اتهام تخلف محكوم و منكوب كردند؟

17302

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =