تسنیم نوشت:

در حالی که وزیر خارجه آمریکا سعی دارد کشورهای جنوب شرق آسیا را به ائتلاف بین المللی علیه داعش ملحق کند وزیر دفاع مالزی خواستار گسترش همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با گسترش نفوذ داعش در جنوب شرق آسیا شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی در مصاحبه با روزنامه استار تاکید کرد که تلاش های ائتلاف به رهبری آمریکا برای عقب نشاندن داعش بی اثر است و همکاری های منطقه ای باید برای مقابله با نفوذ داعش در جنوب شرق آسیا گسترش یابد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد که حملات هوایی آمریکا و متحدانش (علیه داعش در عراق و سوریه) ظاهرا تاکنون بی اثر و بی نتیجه بوده است. بنابر این ما باید رویکرد خودمان را مدنظر قرار دهیم.

وزیر دفاع مالزی افزود: ما نمی توانیم در انزوا کار کنیم. ما باید با دوستانم و همسایگان خود کار کنیم.وی ضمن اشاره به همسایگان مالزی یعنی اندونزی -پرجمعیت ترین کشور مسلمان- فیلیپین و برونئی، گفت: منطقه نیاز به اشتراک گذاری بیشتر اطلاعات و سایر همکاری ها برای مقابله با تهدید داعش دارد.

وی همچنین از تردید جهان عرب در محکومیت گروه داعش ابراز تاسف کرد و گفت: سکوت کشورهای عربی زمانی که نوبت به مساله داعش می رسد کاملا "کر کننده" است .

مقام های مالزی اعلام کرده اند که طی هفته جاری 14 نفر از جمله یک مهندس دولت را به خاطر داشتن رابطه با داعش بازداشت کرده اند. به نظر می رسد که حداقل 40 شهروند مالزی خاک این کشور را به مقصد سوریه ترک کرده اند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در سفر به جنوب شرق آسیا تلاش خواهد کرد که چین و کشورهای مسلمان این منطقه از جمله اندونزی و مالزی را به پیوستن به ائتلاف علیه داعش ترغیب کند.

کری با نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی دیدار خواهد کرد و بنا بر اعلام وزیر خارجه مالزی دو طرف دوشنبه آینده به بررسی ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش پرداخته و در این خصوص بحث‌ و گفت‌وگو خواهند کرد.

کارشناسان بر این باورند که کری در این سفر با مسئولان اندونزی در خصوص توسعه همکاری اطلاعاتی از جمله پیگیری و تعقیب جنبش های تندرو تبادل نظر خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =