مهر نوشت:

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ایران نگران سقوط قیمت جهانی نفت نیست، برخی اخبار مبنی بر تغییر فرمول فروش قیمت نفت ایران را رد کرد و گفت: دوره کاهش قیمت نفت، موقتی است.

رکن‌الدین جوادی امروز در جمع خبرنگاران درباره تغییر فرمول فروش قیمت نفت ایران برای فروش در بازارهای جهانی گفت: فرمول قیمت نفت ایران تغییری نکرده و ایران قیمت نفت را متناسب با بازار کاهش داده است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در بازار عرضه و تقاضا وقتی قیمت بالا می‌رود، ما هم قیمت را بالا می‌بریم و وقتی قیمت کاهش می‌یابد، ما هم قیمت را کاهش می‌دهیم.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کاهش قیمت نفت خللی در تامین بودجه ایجاد نمی‌کند؟ تصریح کرد: فکر می‌کنم این روند کاهشی قیمت، گذرا باشد.

معاون وزیر نفت درباره پیش‌بینی ادامه کاهش بهای جهانی طلای سیاه با بیان اینکه پیش‌بینی‌هایی که تاکنون انجام شده براساس یکسری تحلیل‌هاست و از آن جا که شاخص‌های بسیاری در تعیین قیمت نفت دخالت دارد، معلوم نیست این تحلیل‌ها تا چه حد عملی شود، اظهار داشت: تصور می‌کنیم کاهش قیمت نفت گذراست و اجازه دهید اجلاس اوپک تا یک ماه آینده برگزار شود تا در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی‌های جهانی مربوط به ادامه روند کاهشی قیمت نفت بیان کرد: همانطور که پیش‌بینی‌های دو ماه پیش می‌گفتند قیمت نفت زیر ۱۱۰ دلار یا ۱۰۰ دلار نمی‌رسد، ممکن است پیش‌بینی‌ها الان از کاهش بیشتر قیمت خبر بدهند اما این پیش‌بینی‌ها چون بر اساس تحریم‌ها انجام می‌شود قابل اتکا نیست و معلوم نیست بازار و واقعیت شبیه آن‌ها باشد.

جوادی با بیان اینکه عوامل متعدد و متنوعی از جمله عوامل تجاری، سیاسی،‌ اقتصادی و فصلی روی قیمت نفت تاثیر دارد، تاکید کرد: خیلی نگران قیمت‌ها نیستیم و باید صبر کنیم ببینیم در آینده چه می‌شود.

معاون وزیر نفت همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا درباره فاینانس پروژه‌های نفتی با روسیه مذاکراتی شده است؟ گفت: در مذاکره با روسیه بحث فاینانس مطرح نبوده است اما آن‌ها علاقه‌مند هستند در پروژه های نفتی ایران سرمایه گذاری کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =