معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن 300 خدمت جدید درمانی و خدمات درمانی سلامت نگر توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر محمد علی همتی با بیان این خبر گفت: با بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت علاوه بر خدمات درمانی، خدمات با دیدگاه سلامت نگر مانند خدمات پزشکی اجتماعی، تغذیه، روان درمانی و ... تحت پوشش بیمه درآمده است.

وی گفت: تحت پوشش قرار دادن خدمات جدید و تغییر نگرش سازمان های بیمه گر از نتایج اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت است و سازمان تأمین اجتماعی نیز به سمت پیشگیری از بیماری و تسری سلامت در جامعه پیش می رود.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: یک هزارو 700 خدمت درمانی که فاقد تعرفه بود با اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تعرفه گذاری شده است.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت یک هزار و 200 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته و این بودجه از طریق منابع مالی در این سازمان تأمین شده است.

وی همچنین گفت: بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای سازمان های بیمه گر بار مالی به دنبال دارد اما با وجود تحمیل هزینه، خدمات درمانی مناسبی را برای عموم مردم و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی ارائه می کند.

دکتر همتی با بیان اینکه قرار است به زودی طرح تحول سلامت در 72 بیمارستان سازمان تأمین اجتماعی اجرا شود، تصریح کرد: در تیرماه سال جاری پرونده های بستری پرداخت شده به مراکز دانشگاهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 درصد رشد داشته و مراجعان ما به مراکز دانشگاهی بیشتر شده است.

وی گفت: در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، تعداد k متفاوت حذف شده و فقط یک k خواهیم داشت که با این تغییر روند نظارت بر اجرای دقیق تر تعرفه ها بیشتر خواهد شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =