ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی نسبت به رواج تولید نان‌های زیرپله‌ای و عرضه آن‌ در فروشگاه‌ها که برای سلامت جامعه مضر است، هشدار داد.

محسن لزومیان با بیان این‌که نان‌های زیرپله‌ای شامل نان‌های بی‌نام و نشانی هستند که در آنها افزودنی‌های غیر مجاز همچون جوش شیرین و جوهر قند(بلانکیت) اضافه می‌شود، گفت: حدود دو درصد از نان‌های بسته ‌ندی شده که در حال حاضر در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود را نان‌های زیرپله‌ای بدون شناسنامه تشکیل داده‌اند که وزارت بهداشت باید با این امر مقابله کند.

او با بیان اینکه برای جلوگیری از این موضوع نامه‌ای از سوی اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی به وزارت بهداشت ارسال شده است، گفت: در این نامه از وزیر بهداشت خواسته‌ایم نسبت به ساماندهی کارگاه‌های غیر مجاز تولید و عرضه نان، به اصطلاح نان‌های زیرپله‌ای اقداماتی را انجام دهند. چراکه این نان‌ها برای سلامتی اقشار جامعه به شدت مضر هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور فعالیت وزارت بهداشت را برای مقابله با این امر ناکارآمد عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت تاکنون تنها با کارخانه‌ها و مراکز پخش نان مجاز مقابله کرده و بار پیگیری نان‌های زیرپله‌ای را از دوش خود برداشته و در پاسخ می‌گویند به علت بی‌نام و نشان بودن قابل پیگیری نیست.

لزومیان با بیان این‌که به هیچ عنوان در نان‌های صنعتی از جوش شیرین استفاده نمی‌شود، گفت‌: استفاده از جوش شیرین در نان‌های صنعتی مغایرت زیادی با کیفیت نان دارد. به همین دلیل این باور که در عموم مردم شکل گرفته که در نان‌های صنعتی از جوش شیرین استفاده می‌شود را می‌توان به‌طور کامل تکذیب کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =