تازه‌ترین شماره نشریه «کتاب هفته خبر» با پرونده‌ای درباره داریوش شایگان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شماره چهارم از دور جدید این نشریه با یادداشتی از عبدالجواد موسوی، سردبیر، با عنوان «درود بر بهروز افخمی» آغاز می‌شود؛ یادداشتی که در بخشی از آن آمده است: «یکبار دیگر به احترام بهروز افخمی کلاه نداشته‌ام را از سر برمی‌دارم و بی‌صبرانه منتظر می‌شوم که به دفتر نشریه بیاید تا برایش از کسانی بگویم که مدام از انتقاد و لزوم آن در جامعه دم می‌زنند، اما به محض اینکه خود موضوع آن انتقاد واقع می‌شوند، اول و آخر منتقد را جلوی چشمش می‌آورند.»

یادداشت کامران فانی درباره استاد غلامحسین مصاحب به بهانه سالروز درگذشت این استاد، یادداشت میرجلال‌الدین کزازی به بهانه بیستم مهرماه و روز بزرگداشت حافظ و زادروز فردوسی و یادداشت مهرزاد دانش درباره کمپین هنرمندان در دفاع از توافق هسته‌ای از دیگر مطالب بخش یادداشت‌های هفته‌نامه «کتاب هفته» است.

پرونده این شماره به بهانه انتشار کتاب «پنج اقلیم حضور» داریوش شایگان که به تازگی منتشر شده به این متفکر اختصاص یافته است.

در این بخش که با تیتر «در حضور داریوش شایگان، فرصت درویشان» آغاز می‌شود شامل یادداشت‌هایی از چهره‌هایی چون ضیاء موحد و مرتضی کاخی است. گفت‌و‌گویی با داریوش شایگان یکی از بخش‌های پرونده است. شایگان در این گفت‌وگویی درباره این کتاب که به پنج شاعر برجسته ایران، فردوسی، خیام، مولانا، سعدی و حافظ می‌پردازد، صحبت کرده است.

در بخشی از این گفت‌و گو آمده است: «من ادیب نیستم و آنچه در این کتاب آمده نگاهی است از بیرون. نگاه یک outsifer. منظور من نشان دادن ارتباطی است که ایرانیان با این پنج شاعر بزرگشان داشته‌اند. این ارتباط تا جایی که من می‌دانم منحصر به فرد است و در فرهنگ‌های دیگر ما به ازایی ندارد...»

مجله با شعرها و داستان‌های کوتاه و داستان‌های کوتاه ترجمه شده ادامه می‌یابد تا یادداشت، سیدابوالحسن مختاباد درباره زنده‌یاد استاد غلامعلی پورعطایی که در هفته گذشته دارفانی را وداع گفت. بهرام دبیری نقاش به بهانه روز درگذشت استاد حسین بهزاد متنی نوشته و دکتر امید روحانی در متنی با سرتیتر «ولگردی‌های یک لات فرهنگی در واپسین روزهای تابستان» و تیتر «آخ اگه بارون نزنه» درباره برنامه‌های فرهنگی و هنری در تابستان نوشته است.

5758

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی US ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    1 6
    خیلی گرونه...ای کاش یک سایت داشت