میزان نوشت:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی جلوی اتلاف حدود10 هزار میلیارد ریال بیت المال را در بازرسی های سال گذشته خود گرفته است.

ناصر سراج در مراسم سالگرد تاسیس سازمان بازرسی که با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و جمعی از مسئولان بلند پایه دستگاه قضا، در محل این سازمان برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بازرسی گفت: به جرات می توان ادعا کرد که سازمان بازرسی باتجربه ترین سازمان نظارتی کشور است و با کارکنانی متخصص، حرفه ای، متعهد وانقلابی توانسته حضوری پویا و خلاق در نگاه ناظران بیرونی در تعامل با سازمان ها و مجامع بین المللی هم تراز خود داشته باشد.

او حاصل نظارت و بازرسی از سازمان های دولتی در سال گذشته را وصول 894 میلیارد تومان مطالبات معوق دولتی دانست و گفت: یکی از نتایج بازرسی های ما در سال گذشته جلوگیری از تضییع هزار و 190 میلیارد تومان از بیت المال بوده است. علاوه بر این با لغو و تجدید مناقصه ها و مزایده ها توانستیم از هدررفت 7 هزار و 782 میلیارد تومان اعتبارات دستگاه های دولتی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: سازمان بازرسی توانسته با نظارت مستمر موجب رفع تصرف، جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی در مساحتی به میزان 9 هزار و 435 هکتار شود که در ادامه انجام ماموریت های خود موفق شدیم بیش از 95 درصد از هزار و 786 عنوان برنامه نظارتی را در دستور کار قرار دهیم که هزار و 318 عنوان از این برنامه های بازرسی در 6 ماهه سال 93 بیانگر فعالیت های پرحجم و سنگین سازمان بازرسی است.

سراج که عملکرد سازمان بازرسی را در سه حوزه دانش، روش و تجربه گزارش می داد، خطاب به مسئولان ارشد قضایی گفت: اهتمام سازمان بازرسی در دوره جدید بر تقویت بنیان های دانشی و تصمیمات و رویکردها با آگاهی از دستاوردهای نوین علمی، بومی و غیر بومی بوده است.

او گفت: با انجام مطالعات بنیادین و کاربردی توسط محققان متبحر و بهره گیری از دانش و تجربه مراکز دانشگاهی توانستیم اولین آکادمی ضد فساد در جمهوری اسلامی ایران را راه اندازی کنیم و برای هر چه بهتر شدن دستاوردهای سازمان بازرسی در جلوگیری از بروز فساد و تخلفات در سازمان های دولتی بازنگری در قواعد و چارچوب های این سازمان را محور کارهای خود قرار دادیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع روش های نوین در عملکرد دستگاه های قضایی اشاره کرد و گفت: تاکید ما بر این است که نظارت بر عملکرد دستگاه ها داشته باشیم نه بازرسی؛ پیشگیری را محور اصلی نظارت و بازرسی های خود قرار دهیم نه کشف جرم و تخلف را و با این دیدگاه زنجیره ای از تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری را برای حرکت به سوی آینده ایجاد می کنیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    4 0
    فعلا که رئیستون ترمزتون رو کشید.
  • اهوازی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    4 0
    بعد این 1000 میلیلرد کجا رفت؟ پسری از مدرسه که بر گشت به باباش گفت من امروز موفق شدم جلوی 500 تومن ضرر رو بگیرم پدرش پرسید چطوری به باباش گفت سوار اتوبوس نشدم و دنبالش دویدم پس 500 تومن سود کردم باباش بهش گفت دلبندم سوار تاکسی نمی شدی جلوی ضرر بیشتری رو می گرفتی حال آقایان می رفتید جلوی 3000 میلیلرد می گرفتید خیلی به سود بود
  • سامان IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    3 0
    احتمالا اونهایی رو که از اتلافش جلوگیری کردین، مال آقایان نبوده والا اونم فقط مشاهده می کردین
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    2 0
    خسته نباشه
  • رامین IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    1 0
    چه فرقی میکنه انها نخوردندیکی دیگه خورده