ایسنا نوشت:

وزیر دادگستری از تشکیل بانک جامع اطلاعاتی کودکان تا سال آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته ملی کودک که صبح امروز در وزارت دادگستری برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز جامعه هدف ما، حمایت از کودکان بزهکار، محروم از تحصیل، مهاجران، کودکان خیابانی، کودکان بدسرپرست و کودکانی که دارای معلولیت‌های جسمی هستند، است. در واقع قرار ما این است که بحث دفاع از حقوق کودک را جدی‌تر از گذشته دنبال کنیم.

او با بیان اینکه در دولت جدید فعالیت دبیرخانه مرجع ملی دفاع از حقوق کودکان بیشتر شده است، گفت: در حال انجام امور بانک جامع اطلاعاتی برای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال هستیم. کودکان اصلی‌ترین دارایی کشور ما محسوب می‌شوند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در حال تدوین سند ملی حقوق کودک هستیم، گفت: رییس‌جمهور در چند روز گذشته دستور دادند که متکدیان جمع‌آوری شوند در حالیکه بیشتر تعداد این متکدیان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

پورمحمدی با بیان اینکه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، مقام اجرایی نیست، گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به عنوان یک نهاد پیگیری‌کننده است.

او با اعلام این خبر گفت: تا سال 94 بانک جامع اطلاعاتی کودکان تاسیس خواهد شد در واقع مشکل عمده ما در کشور در بحث نهادهای مربوط با کودکان ناهماهنگی است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =