تسنیم نوشت:

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام اینکه در ۱۲ سال گذشته اتفاقی در توسعه صنعت خودرو نیفتاده گفت: تنها ۳۰درصد مشکلات صنعت خودرو از تحریم است. ما به هیچ وجه حاضر نیستیم با رویه‌های قبلی با شرکت‌های خارجی مثل پژو، رنو و سوزوکی همکاری کنیم.

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو صبح امروز در مراسم آغاز تولید پژو 206 تیپ دو با موتور موتور TU3 ساخت داخل با اشاره به اینکه در سالهای گذشته توجه صنعت خودروسازی کشور به میزان و یا تیراژ تولید بود و کمتر موضوع کیفیت و صادرات مورد توجه مدیران قرار می‌گرفت گفت: در سالهای گذشته ما مدیران را بر اساس تیراژ محصول ارزیابی می‌کردیم که این مسئله زمینه غفلت صنعت خودروسازی را از کیفیت و تنوع محصول فراهم آورد.

او با بیان این که در 10 الی 12 سال گذشته در توسعه محصولات خودرو اتفاقی نیفتاده گفت: در سال 89 بر روی خودروهای تجاری و در سال 90 روی خودروی سواری تحریم اعمال شد که این مسئله به خاطر عدم پشتوانه قوی صنعت خودروسازی کشور مشکلات فراوانی را برای تولید خودروهای داخلی بوجود آورد.
مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید تنها 30 درصد مشکلات صنعت خودروسازی ایران به تحریم ها ارتباط دارد و مابقی مشکلات را باید در جاهای دیگر جستجو کرد.

او گفت: در جلسات مربوط به رفع مشکلات صنعت خودروی کشور به این نتیجه رسیدیم که باید 1000 میلیارد تومان اعتبار به سایپا و هزار میلیارد تومان به اعتبار به ایران خودرو پرداخت شود تا این دو شرکت از وضعیتی که به آن دچار شده اند خارج شوند.
او گفت: براساس تمهیدات انجام شده شاهد افزایش تولید در شش ماهه دوم سال گذشته بوده‌ایم که آمارها حکایت از دو برابر شدن میزان تولیدنسبت به مدت مشابه در سال گذشته آن داشته اند.
مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو با بیان اینکه از شروع سال جدید تولید ناخالص خودرو در این شرکت به هیچ وجه روی نداده است گفت: ما از ابتدای سال علاوه بر آنکه از برنامه تعیین شده جلو هستیم حتی یک دستگاه خودروی ناقص نیز تولید نکرده‌ایم.

او با بیان اینکه براساس برنامه‌های تعیین شده برای این واحد دو درصد از اهداف برنامه جلوتر هستیم، گفت: طبق برنامه میزان تولید سالیانه ایران خودرو 600 هزار دستگاه است که در حال حاضر این واحد روزانه دو هزار و 500 دستگاه خودرو تولید می‌کند.
یکه زارع با اعلام این که در حال حاضر براساس سفارشات و میزان فروش خودرو تولید می‌کنیم، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میزان جریمه تأخیر خودرو نسبت به مدت مشابه درسال گذشته یک پنجم کاهش داشته است.
او با بیان اینکه تاکنون حتی یک ریال از بانک برای توسعه تولید خود دریافت نکرده‌ایم، گفت: ما در یک سال گذشته 500 الی 600 میلیارد تومان از بدهی‌های خود را به بانک پرداخت کرده‌ایم.
مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو گفت: امروز زمان آن فرا رسیده که از شرکت‌های قطعه ساز تشکر کنم چرا که تمام بار تولید روزانه دو هزار و 500 دستگاه خودروی تولیدی داخل برعهده این شرکت‌ها می‌باشد.
او گفت: این درحالی است که در گذشته از تولید روزانه 2 هزار و 700 دستگاه خودرو تولید 1800 دستگاه آن بر دوش شرکت‌های قطعه ساز بوده است.
او از تولید اولین پلت فورم با قوای محرکه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم تا دو سال اینده پلت فورم با قوای محرکه خود را داشته باشیم به نحوی که هیچ پلت فورم دیگری را در ایران به جز پلت فورم داخلی اجرا نخواهیم کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو همچنین به برگشت دوباره شرکت‌های خارجی خودروساز نظیر پژو، سوزوکی، رنو اشاره کرد و گفت: ما به هیچ وجه حاضر نیستیم با رویه‌های قبلی با این شرکت‌ها همکاری کنیم.

او گفت: این شرکت‌ها باید برای همکاری با ایران در صنعت خودروسازی کشور سرمایه گذاری کنند و با یک شرایط جدید اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز نمایند.
یکه زارع گفت: در نهایت ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات تأمین خواهیم نمود تا در آینده بدون هیچ مشکلی به تولید خود ادامه دهیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    18 0
    و مردم همچنان چوب بی کیافتی مدیریت شما و هم قطارانتان را بخورند...
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    17 7
    بهتر که همکاری نکنین. حیف از برند پژو که با اسم ایران خودرو به گند کشیده بشه
    • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      3 8
      واقعا این نوع نگاه شما خجالت آور است
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    12 0
    ایکاش ماهم می تونستیم از ایران خودرو و سایپا خرید نکنیم
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    12 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • بی نام NL ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    4 0
    اين كه دنده اي هستند برا ترافيك تهران دنده اتوماتيك مناسب تره
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    3 2
    این شرکتهایی که نام برده شدن اگه آینده روشنی برای خودشون میخوان این همکاریو نکنن بهتره
  • اردشیر IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    2 0
    آقای مدیر عامل به امید روزی که شما رو ورشکسته کامل ببینیم و ما دیگه سالن مونتاژ نداشته باشیم که اسمشو بزاریم کارخونه تولید خودرو .. شما و امثال شماها فکر میکنید که مردم نمیفهمند این همه آب میبندید تو تولیداتتون از خدا نمیترسید ؟؟ از خودتون سوال کنید چرا کیفیت تولیداتتون روبه پس رفته نه پیش رفت از خودتون بپرسید این حقوقی که کم هم نیست آیا حلاله ؟؟ ما همیشه حق الناسو به زبون میاریم ولی در عمل الله اعلم ...آیا تا بحال گفتید از مردمی که ماشین ایراددار به دستشون رسیده و مدتها برای پیداکردن ایرادش ماشینشون توی تعمیرگاه خوابیده بوده و به زحمت افتادن حلالیت بگیرن ؟؟ خود من 50 روز ماشینم در حال تعمیر بود حتی گفتند دستور داریم خسارت تاخیر در تعمیرات رو ندیم حوالتون به همون خدا... یا علی
  • پارسا A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    3 0
    میدونی چرا حاضر نیستی چون الا شرکتهای چینی حاضرن تمام ماشینهای بی کیفیت ..... را به شما واگذار و شما با چندین برایر سود به این مردم بفروشید . خوب کدوم آدم عاقل میره محصول با کیفیت با قیمت بیشتر و سود کمتر بیاره عزیزم بی کیفیتی ، گرانی ، خدمات پس از فروش بی کیفیت و ادعای شما زبان زد شده است .