روزهای خوب ایران در فرانکفورت/ دعوت برای حضور در استانبول، لهستان و استکهلم

کلودیا دوبری مسئول غرفه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نمایشگاه کتاب تهران در غرفه ایران حاضر شد و از قطعی شدن حضور این نمایشگاه در نمایشگاه کتاب تهران با عرضه ۴۰۰ عنوان از تازه های نشر این کشور خبر داد.

کرنلیا هله، مسئول بخش کشورهای عربی و ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و کلودیا دوبری مسئول غرفه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نمایشگاه کتاب تهران در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاضر شده و با امیرمسعود شهرام نیا رئیس موسسه نمایشگاه های فرهنگی دیدار کردند.

دوبری در این دیدار حضور نمایشگاه کتاب فرانکفورت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را قطعی کرد و از عرضه 300 تا 400 عنوان از تازه های نشر آلمان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

هم چنین مذاکراتی با یکی از ناشران بزرگ انگلیسی که در حوزه نشر الکترونیک و ایبوک فعالیت دارد، در غرفه ایران انجام شد. این ناشر انگلیسی برای تولید ایبوک از کتاب های شاخص نشر ایران و عرضه به بازارهای جهانی ابراز تمایل کرد.

بنابرگزارش تسنیم، امیرمسعود شهرام نیا رئیس غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از حضور روسای نمایشگاه های استانبول، ورشو و استکهلم برای حضور ایران در این نمایشگاه ها و مذاکرات دوجانبه خبر داد.

رئیس موسسه نمایشگاه های فرهنگی از دیدار با مدیران نمایشگاه های کتاب مطرح جهان هم چون پاریس و استانبول خبر داد و گفت: ایران چند سال است که به طور مستقل در نمایشگاه کتاب استانبول شرکت کرده است، ترک ها نیز علاقه مند به توسعه روابط هستند.

وی ادامه داد: در راستای مذاکرات روز گذشته با رئیس نمایشگاه استانبول مقرر شد، تا نشستی تخصصی با حضور ناشران ترک برای معرفی فرصت های نشر در ایران در نمایشگاه استانبول برگزار شود، این نمایشگاه آبان ماه سال جاری در استانبول ترکیه برگزار می شود.

شهرام نیا هم چنین از حضور مسئولان نمایشگاه کتاب ورشو در غرفه ایران خبر داد و گفت: آن ها پیشنهاد حضور ایران در نمایشگاه کتاب ورشو را داشتند، در زمینه تبادل غرفه نیز با آن ها مذاکراتی را داشتیم، البته نمایشگاه کتاب لهستان همزمان با نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: هم چنین دیداری نیز با رئیس نمایشگاه کتاب استکهلم داشتیم، آن ها تمایل به حضور در نمایشگاه کتاب تهران و برقراری ارتباط با ناشران ایرانی را داشتند. ما را نیز به نمایشگاه کتابشان دعوت کردند. هم چنین با تعدادی از ناشران سوئدی نیز دیدار کردیم.

شهرام نیا از مراجعه چند ناشر دانمارکی به غرفه ایران برای ثبت نام حضور در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت این اندازه علاقه مندی به حضور در نمایشگاه کتاب تهران را مشاهده می کنیم.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =