تسنیم نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: گروهک‌های خودفروخته و افرادی که به هر طریق بخواهند مرز و امنیت مرزی و ارتباط جامعه را بهم بریزند، با شدیدترین برخوردهای نیروهای نظامی اعم از انتظامی، مرزبانی و سپاهی روبه‌رو می‌شوند.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از محل حادثه جنایت گروهک‌های تروریستی در سراوان اظهار کرد: رویکرد نیروهای نظامی و انتظامی در مورد مردم استان سیستان و بلوچستان که منطقه‌ای مرزدار و غیور است، برادرانه و خدمتگزارانه بوده و هست و این مسئله از سوی نیروهای نظامی جان برکف کشور با دادن خون شهدای فراوان در این راستا همواره به اثبات رسیده است.

وی بیان کرد: گروهک‌های خودفروخته و افرادی که به هر طریق بخواهند، مرز و امنیت مرزی و ارتباط جامعه را بهم بریزند با شدیدترین و سخت‌ترین برخوردهای نیروهای نظامی اعم از انتظامی، مرزبانی و سپاهی مواجه می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نوع عملکرد این گروهک‌ها و افراد بسیار پست و ناجوانمردانه است، گفت: اینکه به نیروی انتظامی زنگ بزنند و پلیس برای ارائه خدمت و ایجاد امنیت و ثبات به منطقه اعزام شود تا خدمات امنیتی ارائه دهد اما در کمال رذالت در کمین ۱۰ تا ۱۵ نفر قرار گرفته و آنان را به رگبار بندند، هیچ‌گونه ارزش عملیاتی نداشته و بیانگر نوع نوکری و خودفروختگی این عناصر به اربابان و کسانی دارد که آن‌ها را حمایت می‌کنند.

رحیمی عنوان کرد: طبیعتا این گونه افراد و گروه‌ها نه مورد تایید نظام و نه مورد تایید مردم هستند اینان علاوه بر اینکه دین ندارند، اثبات کرده‌اند که حربه دفاع از قومیتی که آنان همواره سبب سرشکستگی آن‌ها را فراهم کرده‌اند نیز در منظر اذهان بی‌حاصل جلوه دهند.

وی تصریح کرد: جای بسی تاسف است که جوانانی که از جای جای نقاط کشور و با هدف خدمت و ایجاد امنیت و ثبات کشور به این مرز و بوم می‌آیند را با کمال بی‌رحمی و با پست‌ترین شیوه‌ها و در عین ناجوانمردی به شهادت می‌رسانند.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی قطعا انتقام همکاران و همسنگران خود را خواهند گرفت و در راستای ایجاد ثبات و امنیت تا پای آخرین قطره خون خود خواهند ایستاد.

رحیمی خاطرنشان کرد: این گونه افراد بدانند که هیچ گونه جایگاهی در بین مردم غیور استان نداشته و مردم استان سیستان و بلوچستان هیچگاه اجازه نفوذ این خودفروختگان را از این منطقه به آنان نخواهند داد.

عصر روز چهارشنبه ۹۳/۷/۱۶، سه مامور نیروی به نام‌های ستوان سوم آیت‌الله خانعلی‌پور، گروهبان یکم مرتضی مالکی ‌و سرباز وظیفه محمدرضا نظریانی از پاسگاه آسپیچ در حومه سراوان پس از دریافت یک تماس تلفنی مبنی بر درخواست کمک، با هدف انجام وظیفه و خدمت رسانی به منطقه اعزام شدند، که متاسفانه در ۱۰ کیلومتری سراوان به صورت ناجوانمردانه‌ای هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

تروریست‌ها همچنین در زمان وقوع این حادثه از اقدام خود فیلمبرداری کرده و بعد از به شهادت رساندن این ماموران، سلاح آن‌ها را به سرقت برده و متواری می‌شوند.

همچنین صبح امروز در حادثه دیگری به پاسگاه آسپیچ در سراوان، ‌استوار پرویز کهخایی شهید و سرباز وظیفه شمس‌آبادی مجروح شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 0
    واقعا فقر امکانات شناسایی و دوربین ها و مدارات جستجوگر در این منطقه جای سواله
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    4 3
    نیروی انتطامی قبیله که نیست که می خواهد انتقام بگیرد. نیروی انتظامی وظیفه اش برقراری نظم است و دستگیری متهم نه انتقام گرفتن.
  • بی نام RO ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    10 3
    شاید منتشر نشه، و شاید هم یک عده بگن روشنفکر بازی درمیاری و ... اولا به خونواده های این عزیزان تسلیت میگم. میخوام بگم که با کارهای نظامی و پلیسی این طور مشکلات حل نمیشه. ریشه این مشکلات در توسعه نیافتیگی و عقب ماندگیه. تا زمانیکه بعضی مناطق کشور ما بهشون توجه کافی نشه، همین مشکلات خواهد بود. حالا اونجا نیروی ویژه بذارن یا دیوار هم بکشن فرقی نداره. تا زمانیکه این مشکلات باشه، متاسفانه همچین افرادی هم پیدا میشن که دست به اسلحه ببرن و عده ای به همین بهانه ها جذب میشن و خانواده های بیشتری داغدار. تامین امنیت لازمه، ولی راه حل مشکل نیست و به جای زدن شاخه ها، مشکلات رو باید ریشه ای حل کرد.
    • عباس IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      4 0
      دوست عزیزمردم عزیزبلوچ آریایی نژادوتیره ای صددرصدایرانی هستندهرچندکه اکثریتشان درخاک پاکستان زندگی می کنند.لباسشان لباس ایرانیان دردوهزار سال پیش وزبانشان زبان پارسی باستان یاپهلوی ساسانی است ومرجع اصلی زبان پارسی است اگرکلمه ای رادرپارسی بودنش شک داشتیدبه زبان بلوچی بایدمراجعه کرد.مردمی مهربان،باوفاوبامعرفت که سرشان برودزیرقولشان نمی زنند،بسیاربخشنده وباسخاوت،سخت کوش وبسیاربردبار،خانواده دوست وباصفاهستند.حساب چندنفرشروروراهزن وقاچاقچی یامزدورمواجب بگیربیگانه که نیروهای امنیتی رامانع شرارتهاورذالتهای خودمیبینندوناجوانمردانه وازپشت سربه آنهاحمله می کنند وشهیدشان می کنندبامردم بلوچ ماکاملا جدا است .افرادی ماننداین دزدان و راهزن ها ومعتادان در همه شهرهای ایران پیدامی شوندومختص بلوچستان نیست.
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    7 0
    واقعا متاسفم برای صداوسیما که دعوای دو هاکی باز آمریکایی را امروز بارها در خبرها پخش کردند اما خبر از دست رفتن جان این سربازان بی گناه را پوشش ندادند. خبرآنلاین چرا شما ساکتید؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 0
    خب تا کی میخواد تعداد مامورین اونجا کم باشه و با تجهیزات کم کمینگیر بشند؟ فرزندان این مردم حق زندگی ندارند؟
  • علی A1 ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    انشاا...خداوند اینهارو به سزای اعمالشون برسونه انشاا...
  • ع.ک A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    12 0
    درود بر مرزبانان ایران
  • بی نام AU ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    2 2
    انتقام کلمه خوبی نیست.بهتره بنویسیم انها را به سزای اعمالشان خواهیم رساند
  • عباس IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    3 0
    مراقبت ومدیریت نظامی وانتظامی به سبک 100سال پیش؟با این نوع مدیریت مشخص است که اکنون جواب نمیدهد اشراروراهزنانی که براحتی ترددمی کنندوبراحتی کمین می زنندمشخص است که می توانندضربه بزنند.جالب است این اشرارازمامورین مامجهزترندهرجندکه بایک کلاشینکوف هم میتوانند آسیب بزنند.کل شهرها وجاده های برون شهری بایدبه سیستم های مراقبت ازراه دورو دوربینهای دیددرشب وتله مجهزشوندتا کلیه ترددها تحت مراقبت قرار گیردهمچنین ماشین های گشت نیروی انتظامی باید به جی پی اس وسیستم هشدار وخطر مجهز شوند تا در صورت مورد حمله قرار گرفتن بطور اتومات آزیر های مراکز فرماندهی وسایر پاسگاهها بصدا در آید وهمه در وضعیت آماده باش وحمله و ردزنی قزار گیرند.همچنین تماس واحدهای عملیاتی با مرکزشان در حین عملیات بایدیکسره باشدنه منقطع.