واحدمکزی خبر نوشت:

وزیر امنیت عمومی کانادا چهارشنبه اعلام کرد دولت کانادا می خواهد 80 نفر را که پس از شرکت در فعالیت‌های مرتبط با تروریسم به کشور بازگشته‌اند ، دستگیر کند.
نمایندگان کانادایی سه‌شنبه موافقت خود را با اعزام هواپیماهای جنگنده این کشور به عراق در چارچوب مشارکت کانادا در ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا اعلام کردند.
استیون بلانی وزیر امنیت عمومی کانادا خاطر نشان کرد بر اساس آماری که اوایل سال 2014 تهیه شده‌اند،‌ دست‌کم 130 نفر که ارتباطی با کانادا دارند - یا از طریق داشتن تابعیت یا اقامت در این کشور- مظنون به داشتن فعالیت‌هایی مرتبط با تروریسم در خارج از مرزهای این کشور هستند.
وی افزود: «برخی از آنها کشته شدند، برخی در خارج مانده‌اند. ما حدود 80 نفر را می شناسیم که به کانادا بازگشته‌اند»
وی گفت: «می توانم تأیید کنم در این لحظه که من صحبت می کنم، پلیس کانادا درباره این افراد تحقیق می کند و تلاش خواهد کرد آنها را دستگیر کند و به زندان بیندازد».
به گفته باب پولسون رئیس پلیس کانادا، 63 تحقیق ملی در باره 90 نفر که قصد داشتند به خارج بروند یا به کانادا بازگشته‌اند آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از اتاوا، میشل کولومب رئیس سرویس‌های اطلاعاتی کانادا اعلام کرد در بین 80 نفر نامبرده برخی (برای گروه‌های تروریستی) تبلیغات می کردند یا در جمع آوری پول مشارکت داشتند و همه لزوما کسانی نیستند که در عراق و سوریه به جنگ پرداخته باشند.
بر اساس گزارش وزارت امنیت عمومی کانادا که روز چهارشنبه منتشر شد، افراد وابسته به کانادا در مناقشه‌ها در سوریه، سومالی، عراق، الجزایر و افغانستان حضور داشتند.
این گزارش افزود حدود 30 نفر به شرکت در آماده کردن مقدمات عملیات در ارتباط با یک اقدام تروریستی در سوریه مظنون هستند.
بر اساس این گزارش، «تندروهای خشن» و به ویژه القاعده کانادا را به عنوان هدفی احتمالی تعیین کرده اند.
گروه آمریکایی موسوم به سایت که بر فعالیت گروه‌های تندرو در اینترنت نظارت دارد ، سه‌شنبه اعلام کرد یک شبه‌نظامی که به احتمال زیاد عضو داعش است در توییتر خواستار انجام حملات تروریستی در کانادا شده است.
سایت می گوید این فرد ابو خالد الکانادی نام دارد که نامش نشان می دهد اصالت کانادایی دارد.
دو کانادایی ژانویه 2013 در گروگان‌گیری گسترده در یک مجموعه گازی در الجزایر دست داشتند. آنها در حمله ارتش الجزایر برای آزادسازی گروگان‌ها کشته شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =