مهر نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور اگر خود را گرفتار مسائل جزئی مانند بورسیه‌ها کند، نمی‌تواند به مسائل کلان و بزرگتر کشور بپردازد.

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مبنی براینکه مسئله بورسیه‌ها علت اصلی استیضاح وزیر علوم از سوی مجلس بود گفت: اگر کسی به متن استیضاح وزیر که از سوی نمایندگان به امضا رسید مراجعه کند خواهد دید که مسئله بورسیه‌ها یک مسئله حاشیه‌ای بوده و جنجالی که در این باره به راه افتاد از سوی برخی رسانه‌ها و دوستان دولت بود.

وی افزود: مسئله بورسیه‌ها در استیضاح فرجی دانا اصلا وارد نبود، اگر هم مطرح شد به خاطر جنجال رسانه‌ای بود که در کشور به راه افتاد.

نماینده مردم بجنورد ادامه داد: اقدامات رسانه‌ای در انتشار برخی اسامی باعث شد که آبروی افرادی قبل از اینکه اصل مسئله بررسی شود به خطر افتاده و حقوق شهروندی آن‌ها تضییع شود؛ برخی رسانه‌ها اسامی را منتشر کردند که مجعول بود و در بسیاری موارد صحت نداشت.

جعفری با بیان اینکه مجلس در اصل مسئله بحثی ندارد و عنوان کردیم که اگر تخلف برخی در این مسئله اثبات شود حتی اگر دولت هم گذشت کند ما از آن نمی‌گذریم، افزود: در مسئله اقتصادی عده‌ای فسادهای بزرگی انجام می‌دهند اما وقتی حرف از انتشار اسامی آن‌ها می‌شود می‌گویند این اسامی در اختیار قوه قضائیه است و اگر لازم باشد قوه قضائیه اسامی را منتشر می‌کند، چگونه است که در آن مسئله مراعات حال افراد می‌شود اما در مسئله بورسیه‌ها نسبت به اصحاب علم و دانش مراعات نمی‌شود!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مسئله بوسیه‌ها نه نمایندگان سهمی داشتند و نه بستگان آن‌ها ادامه داد: تخلف از جانب هر که باشد باید برابر قانون با آن برخورد کرد.

این نماینده مجلس گفت: اگر آقای رئیس جمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور خود را گرفتار مسائل جزئی این چنینی کند نمی‌تواند به مسائل کلان و بزرگتر بپردازد؛ آقای روحانی به دنبال حساسیت‌هایی که بعد از استیضاح وزیر علوم در محیط دانشگاهی و هیئت دولت به وجود آمد با طرح چنین مباحثی به دنبال جبران است اما بهترین راهکار این بود که در جلسه استیضاح حضور می‌یافت و از وزیر خود دفاع می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در مسئله بورسیه‌ها بسیار جدی است افزود: وزارت علوم کمیته‌ای را برای بررسی بورسیه‌ها تشکیل داده که ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان بازوی نظارتی بدون شک نتیجه بررسی‌های این کمیته را بررسی خواهیم کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: البته تعدادی از نمایندگان مجلس که به عنوان شخصیت حقیقی برای حضور در جلسات این کمیته دعوت شدند درباره فرآیند برگزاری جلسات این کمیته نظراتی دارند که جای تامل دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    30 0
    بحث آموزش دارای دو بعد است یک بعد آموزش که قرار است دست کم دانشجوی سی سال آینده را چنین بورسیه هایی تربیت کنند که فاقد صلاحیت هستند و بعد دیگر آن اقتصادی است. در این قضیه بعد آموزشی بسیار بسیار مهم تر و پرهزینه تر از بعد مادی آن است .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    38 0
    چطور شد کمیسیون فرهنگی مجلس رئوف شد؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    41 1
    شما راحت باشید بقیه مردم هم همه حرف شما را تایید میکنند و می فهمند که استیضاح وزیر خیلی خیلی ربطی به بورسیه ها نداشت و موضوع فراتر از آن بود که فعلا کسی متوجه آن نیست و اثرات آن در آینده مشخص خواهد شد
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    36 1
    عضو کمیسیون آموزش: چگونه در مفاسد اقتصادی مراعات حال افراد می‌شود اما در مسئله بورسیه‌ها نمی شود؟ پاسخ: چون يك دزد از يك خانه دزدي مي كند ولي يك دانشمند دزد يك شهر و يك كشور را دزد مي كند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    25 0
    آقايان نمايندگان مجلس كه انواع و اقسام كميته هاي تحقيق و تفحص راه انداختند بيايند نام مفاسد اقتصادي را بياورند يا به قوه قضائيه بدهند. گرچه دولت مي گويد ما اسامي را انتشار نداديم شما به نشريات آزادي بدهيد ببينيد اسامي چه كساني در ميايد. ظاهرا توي اين مملكت تا اختلافي بين جناح ها پيش نيايد اسم كسي هم در نمي ايد. نه از دولت نه از مجلس .
  • صباغی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    34 0
    واقعا باعث تاسف است یک نماینده مجلس چنین حرفهای بزند . خیانت خیانت است اقتصادی و فرهنگی ندارد.آنکس که حساب پاک است ازاین حرفها نمی زند
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    24 0
    نه مراعات مفسدان اقتصادی باید به شود و نه مفسدان بورسیه ای
  • ای بابا A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    18 0
    ای بابا اصلا کدوم تخلف؟مگه ابتدا خودتون وجودشون رو تکذیبش نمی کردین حالا می گین رعایت حالشون رو بکنید؟....خدایا .....
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    22 0
    آقایان قبول دارند تخلفی صورت گرفته و بعضی ها از بند پ استفاده کرده اند. به قول خودشان به ازای هر بورسیه حدود یک میلیارد تومان فقط پول هزینه میشود و موقعیت اجتماعی که بدست میاورد به کنار. این یعنی خیانت. این یعنی فساد
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    15 0
    كساني كه به ناحق بورسيه شده اند كه اهل علم نيستند خودشان را به اهل علم چسبانده اند و بايد هر چه سريعتر رسوا شوند كه در آينده ي نزديك نتوانند سرنوشت علمي فرزندان اين كشور را رقم بزنند
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    11 0
    اینا اگه دانشمند واهل علم بودن که نیاز نبود با تقلب برن دانشگاه، از لیاقت خودشان استفاده می کردند
  • بی نام EU ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    9 0
    نگران کارهای رئیس جمهور نباش سال دیگه خودتم دیگه تو مجلس نیستی