دنیای اقتصاد نوشت:

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: آنچه از لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دولت خطرناک تر است، طرحی است که توسط 133 نفر از نمایندگان امضا شده است. برمبنای  این طرح قرار است تعداد نمایندگان شورا به دوره قبل برگردند.  او افزود: بخش دوم این طرح بسیار خطرناک‌تر است، چرا که بر اساس این طرح قرار است هیات حل اختلاف استان‌ها 3 نفر را معرفی کنند و شوراها نیز باید به یکی از این 3 نفر رای بدهند وگرنه شهردار از سوی شورای حل اختلاف انتخاب خواهد شد.


چمران تصریح کرد: با تصویب این طرح قطعا درگیری‌های قبلی به وجود می‌آید و با توجه به مشکلات این طرح بنده شخصا با حضور در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را به نمایندگان مجلس عرض کردم و عموما نیز آنها موافق این طرح نبودند ولی باید تلاش خود را انجام بدهیم تا این طرح کاملا از دستور خارج شود.  او با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها نیز در دو سال گذشته اقدامات زیادی درخصوص به تصویب نرسیدن طرح اشاره شده انجام داده است، گفت: شهردار باید توسط شورا انتخاب شود و بر این موضوع نیز قانون تاکید کرده است و باید طبق قانون عمل کرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    11 0
    شوراي شهر يعني استراحتگاه سياستمداران قديمي و سكوي پرتاب براي سياستمداران تازه كار
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    4 0
    اینقدر مسائل مهم و مشکلات فراوان در حامعه وجود دارد که آقای رییس باید نگران آنها باشند نه نگران کم شدن اعضا
  • محمد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    1 0
    آقای چمران هرچه تعداداعضاء کمتر شود هزینه های کشور ورانت خواری اعضا ودرگیری بین اعضا وتنش درجامعه کمتر میشود اگراین موضوع رابه رفراندوم عمومی هم بگذارید متوجه می شوید اغلب مردم همین نظررادارند. حقوقمزایاحق جلسات اتاق کاروامکانات اتومبیل افرادی راکه باید هرجورشده به استخدام شهرداری ها ویاپیمانکاری شهرداری وصل کنند و.... فقط بخش کوچکی از هزینه هایی است که شورای شهری ها به هزینه های اداره شهر اضافه می کنند تازه این درخوشبینانه ترین حالته که اگرعضوی اهل تخلف وساخت وساز وساخت وپاخت وسیاسی بازی و...نباشد