رونمایی از طرحی که درآمد گمرکی را 130 درصد افزایش داد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری از سامانه جامع گمرکی رونمایی کرد تا این طرح به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده باشد.

 اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز به همراه وزیر اموراقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرکز همایش‌های تخصصی گمرک ایران ضمن از سامانه جامع گمرکی رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری از بخشهای مختلف بازدید کرد و با توضیحات رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان مستقر در جایگاه‌ها در جریان چگونگی عملکرد، امکانات و مزایای این سامانه جامع قرار گرفت.

برنامه عملیاتی هوشمندسازی موسوم به سامانه جامع گمرکی با هدف ساده‌سازی رویه‌ها از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تکمیل، توسعه، تولید و پیاده‌سازی آن با همکاری پژوهشگاه دانشگاه تهران انجام و از فناوریهای نوین اطلاعاتی و سیستم‌های هوشمند جهت تحقق گمرک الکترونیکی بهره‌گیری شده است.

امکان پوشش کلیه فرایندها و عملیات ترخیص از لحظه ورود کالا به قلمرو گمرکی تا اتمام تشریفات گمرکی و خروج کالا در سامانه جامع گمرکی فراهم شده که در حال حاضر شامل واردات و صادرات، ترانزیت، اظهار از راه دور، کارنه تیر و سامانه مدیریت اطلاعات است.

پنجره واحد تجارت فرامرزی شامل سامانه جامع گمرکی، اعمال مدیریت ریسک و زمان‌سنجی ترخیص کالا و افزایش آگاهی و دسترسی اظهارکنندگان کالا به ارزش‌های پایه کالا است.

گفتنی است بر اساس گفته های مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران طرح سامانه جامع گمرکی سبب شد تا درآمد گمرکی ظرف 5 ماه نخست سال جاری نسبت به 5 ماه ابتدایی سال گذشته 130 درصد افزایش پیدا کرد. 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 3
    خب خداروشکر جون مادرتون بیاید تعرفه های واردات خودرو رو صفرش کنین اینو به دولتمردا میگم یه خورده به فکر رفاه مردم باشین آخه تاکی آه وحسرت زندگی وپیشرفت کشورهای اطرافمون و بخوریم
    • محسن NL ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      2 4
      رفاه با رفت وآمدسریع وبی ترافیک وتصادف وآلودگی هواوباقیمت ارزان حاصل میشودکه همگی درراه آهن ومترو وجوددارد. سوارماشینهای گران وارداتی شدن وتولیدترافیک وآلودگی کردن جز تورم وگرانی وپول های کلان مملکت راضایع کردن دستاورددیگری ندارد
  • مهام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 5
    یعنی چه که درآمد بیش از دوبرابر شده؟ . اگر می‌گفتید هزینه ها درصدی کاهش پیدا کرده ، این حرف درستی بود . افزایش درآمد گمرک در این ابعاد رقم سرسام آوری است که به نظر اشتباه است .