فارس نوشت:

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت اونس جهانی گفت: نرخ بیکاری در آمریکا کاهش یافته که نشانه بهبود وضعیت اقتصادی این کشور است و همین مساله ارزش دلار را تقویت، قیمت نفت و اونس جهانی را کاهش داده است.

محمد کشتی آرای ، با اشاره به کاهش قابل توجه قیمت اونس در بازار جهانی، اظهار داشت: در چند روز اخیر ارزش دلار افزایش یافته و به تبع آن قیمت اونس در جهان کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: معمولا در اکتبر معاملات نفتی نوساناتی را در بازار ایجاد می‌کند و این نوسان هم موجب افت قیمت نفت شده است؛ به طور طبیعی کاهش قیمت نفت ارزش دلار را افزایش و اونس را کاهش می‌دهد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: در بازار داخل هم در حال نزدیک شدن به ماه محرم هستیم و معمولا در این ماه معاملات از رونق می‌افتد اما مطمئنا تحولات در بازار جهانی ادامه خواهد داشت.

وی یکی از علل کاهش قیمت طلا و افزایش ارزش دلار را انتشار آخرین گزارش‌ وضعیت بیکاری در آمریکا دانست و گفت: نرخ بیکاری در آمریکا کاهش یافته و این به معنای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور است.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش قیمت اونس تقاضا برای این فلز گران‌بها افزایش یافته است، اظهار داشت: خیر؛ این قیمت برای اونس در چهار سال گذشته بی‌سابقه است و قطعا انگیزه سرمایه‌گذاری در این بازار را به شدت کاهش می‌دهد.

به گفته وی همین وضعیت برای بازار طلای ایران به وجود آمده است با توجه به اینکه در دو سال اخیر همواره قیمت سکه به طور متوسط نزولی بوده تمایل به سرمایه‌گذاری در این بازار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر معتقد است به نظر می‌رسد تحولات بازار طلا دنباله‌دار باشد.

به گزارش فارس، قیمت اونس هم‌اکنون در بازار جهانی طلا با حدود ۳۰ دلار کاهش در ۱۴ روز گذشته به محدوده ۱۱۹۴ دلار رسیده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =