ایسنا نوشت:

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد که به نقد پیش‌نویس لایحه سازمان نظام رسانه‌ای توسط اهالی رسانه تاکید دارد، در ششمین نشست نقد و بررسی این پیش‌نویس حاضر شد تا از نزدیک و در جمع رسانه‌ای‌ها در جریان نقدها قرار گیرد.

حسین انتظامی در نشست نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه سازمان نظام رسانه‌ای جمهوری اسلامی که روز دوشنبه - چهاردهم مهرماه - با حضور محمد سلطانی فر، مصطفی کواکبیان‌، کسری نوری‌، حسین رضی‌، مهدی فضائلی و ژاله فرامرزیان در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، با اشاره به حضورش در این جلسه اظهار کرد: اینکه من به این جلسات می‌آیم و می‌نشینم به این دلیل است که موضوع برایم مهم است وهمان‌طور که اشاره شد با اینکه بسیاری از این مباحث پیش از این طرح شده است، اما جنبه‌ی نمادین حضور در این جلسات و شنیدن موارد، برای پیگیری‌های بعدی مهم است.

او در ادامه گفت: این مساله به دلیل اهمیتش حتما با نظر همه ذینفعان مشترک جمع‌بندی خواهد شد و به هیچ وجه در نهایی شدن آن عجله نداریم. نفس اینکه ما به این جلسات دامن می‌زنیم از این زاویه است که نظرات جمع‌بندی شود. چون این موضوع مهم است و برای اولین بار مطرح می‌شود.

انتظامی همچنین اضافه کرد: نکته دیگر این است که برداشت ما این است که دو قانون مکمل داشته باشیم. یکی سازمان نظام صنفی رسانه که رابطه روزنامه‌نگاران را با هم‌، رابطه روزنامه‌نگاران با رسانه و رابطه روزنامه‌نگاران با حاکمیت را عهده دار شود و قانون دیگر به رسانه‌های همگانی می‌پردازد و به رابطه رسانه‌ها با شهروندان و حاکمیت مربوط باشد.

انتظامی سپس گفت: حقوق رسانه، حقوق حاکمیت و حقوق شهروندان را باید به صورت توأم ببینیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه با اشاره به حقوق شهروندان گفت: در قانون دیگری که قانون رسانه‌های همگانی است، به این موارد توجه می‌شود، نه حقوق روزنامه‌نگاران؛ البته باید همه این موارد با اطلاع همدیگر و با یک رویکرد تدوین شود.

حسین انتظامی به اهالی رسانه اطمینان داد که لایحه سازمان نظام رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، حتما با نظر همه ذینفعان مشترک جمع‌بندی شود.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =