بسیاری از مردم کشورمان از کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی ناراضی هستند. این در حالی است که در صورت صفر شدن تعرفه واردات و با همین پولی که امروز بابت خرید خودروهای موجود پرداخته می‌شود، خودروهایی در کشور وجود داشت که تا حدودی در شأن خانواده‌های ایرانی است!

 

 

 

30124

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    714 1
    ولی تعرفه ها صفر نمیشه. و ملت ایران همچنان پراید میخرن
    • سیا IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      11 0
      متاسفانه دولت روی درآمد تعرفه گمرکی حساب ویژه ای باز کرده تا بتواند کسری بودجه اش را هر سال از همینجا و همچنین جریمه های رانندگی تامین کند و .... بیخیال.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    600 7
    دربعضی کشورها مثل آمریکا میتونید تقریبا بدون بهره این ماشینها رو از دم قسط بخرید
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    واقعا حس خودكشي بهم دست داد
    • نیما A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
      تو باهاش دست نده ؛
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    450 6
    جالب بود و میزان بدبختی ما رو به وضوح نشان داد
  • مهدی A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    79 2
    عاقلانه ترین کار کاهش تعرفه واردات خودرو به حدود 5 درصد و افزایش قیمت سوخت به حدود 300درصد رقم فعلی است البته باید گفت که حدود 40 درصد از قیمت خودروهای داخلی مالیات اخذ شده از تولید کننده است که دولت میتواند با حذف مالیات بر تولید از مصرف سوخت مالیات اخذ کند سخن بنده نافی ناشایستگی و ناکارامدی مدیران دولتی صنعت خودروسازی نیست
    • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      17 0
      دوست عزیز از این پیشنهادها نده در ایران عزیز ما فقط 300 درصد شما را خواهند دید و گران می کنند اما تعرفه به 5 درصد در ایران من شتر در خواب بینم پنبه دانه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    42 0
    مشکل فقط خوودروی نو نیس اینجا دست دومها که در خارج از ایران قیمتشون خیلی پایین میاد رو هم با قیمت نزدیک به نو میفروشن. حالا اگه خودروهای داخلی توانایی رقابت دارن پس چرا تعرفه ها رو صفر نمیکنن یا دست کم همون 12 درصد رو فقط بگیرن؟
  • ایرانی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    273 3
    دست نزارید رو دلمون که خون هست
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    سلام این فارس هم چه علاقه ای به خودروهای آمریکایی داردا ......
    • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
      173 4
      نکنه می خوای بگی هودرو های بنجل چینی بهترند
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    218 3
    افسانه خوبی بود
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    9 46
    تعرفه صفر که رویاس ولی با وجود کیفیت پایین تولیدات داخل حداکثر تعرفه باید بشه 20درصد
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    48 2
    فارس زمان رییس جمهور قبلی از این کلیپ ها درست نمیکرد. البته کار درست رو باید در هر زمان انجام داد
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    10 93
    تهیه کننده فیلم فراموش کرده مالیات بر ارزش افزوده، هزینه حمل و نقل، عوارض پلاک، بیمه، سود وارد کننده و سایر هزینه ها که غیر از گمرک به قیمت خودرو اضافه می شود رو در نظر بگیرد. آن یاریسی که 47 میلیون معرفی کرده قیمتش بدون گمرک و با این بالاسریها می شود بالای 60 میلیون. در حالیکه در ایران می توان با 30 میلیون رانا خرید که از بابت وزن و ابعاد و توان موتور مشابه یاریس است. مصرفش هم در هر 100 کیلومتر پیمایش شهری حدود 2 لیتر بیشتر از یاریس یاریس 7.6 و رانا 9.5 است که طی 100 هزار کیلومتر می شود 2 میلیون تومان هزینه اضافی که خیلی برای خریدار ایرانی سنگین نیست. باقی خودروهای معرفی شده هم به همین صورت هستند.
    • مهام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      27 3
      مقصود این است که اگر این هزینه های اضافی حذف شود چه خواهد شد . اگر نمایندگی آن خودروساز خارجی در ایران حضور داشته باشد قیمتهایی به مراتب ارزانتر از خود امریکا را عرضه خواهند نمود ، آقای نماینده خودروساز .
    • محمود A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      43 4
      مگر فقط بنزينه كه حساب كردي شما كيفيت و ايمني ياريس را با رانا مقايسه ميكني جل الخالق
    • حمید A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      75 3
      عمو جون انگار میزان درامد افراد رو در اروپا و امریکا در مقایسه با ایران فراموش کردی که چند برابر است.در ضمن رانا رو با یاریس و تویوتا رو با ایران خودرو مقایسه نکن بهت میخندن
    • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      2 0
      در پاسخ به ایندوست عزیزمون باید بگم میزان مالیات حق بیمه عوارض شهری در هر کشوری هست تنها ایران نیست بلکه مالیت در امریکا و یا ژاپن خیلی بیشتر از ایران هست و مثل ایران هم از زیرش در نمیروند 2 مشکل شما هم اینه که از موتور خودرو فقط حجم موتور و مصرفش رو در نظر میگیرید یاریس 30 میلیوننی یکی از امکاناتش که رانا ندارد رو استحکام سیستم ایمنی سر نشین 4 ایربگ کمربند چند زمانه و سیستم شسی بندی انتقال نیرو رو دارد از اینا بگذریم کاری به طراحی خیلی بد و شسی های که در بین متخصصان به هش دمپای میگن تازه یک مورد دیگر تایر های یاریس کوموهو و تایر های شما دنا یزد تایر که واقعا کیفیتی ندارد هست هیچ وقت صنعت خودرو سازی ایران رو با ژاپن و تویوتا مقایسه نکن نتیجه عکس میده .
    • ashkan A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      4 0
      چهار تا مانند شما باشن دیگه ایران خودرو و سایپا غمی ندارن که
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    40 0
    جالب بود و میزان بدبختی ما رو به وضوح نشان داد
  • سیروس EU ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    20 1
    شتر در خواب بینه پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه یا دو ریال بده آش به همین خیال باش .
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    127 2
    متاسفم
  • ایرانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    46 1
    فعلاً با توجه به اینهمه آمار تصادف جاده ای و سقوط هواپیماها، مطمئن ترین سیستم حمل و نقل در ایران همون چهارپاها هستن.
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    55 2
    مگه داريم آخه بدبخت تر از ما ؟؟ آخه رو چه حسابي بايد ٩٠٪ حق گمركي بديم كه بره تو جيب يه مشت ... تازه فقط اين نيست كلي تبصره و فلان هم بهش ميخوره يعني ميشه بيش از ٢ برابر تازه با اين قيمت ارز ، خدا پاشو ...
  • mgh A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    27 0
    اگه تعرفه ها صفر بشه و حقوق پایه هم بین المللی بشه فکر کنم اون موقع ما به کشورای عربی می خندیم مگه نه ؟
  • 5173 A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    23 2
    کاش این شرکتها وطنی کمی رحم کنند
  • Asad ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    2 44
    خب مردم خودشونم دوست دارن خودروهاي باكيفيت ايراني سوارشن
  • بی نام DE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    23 3
    حداقل قیمت دلار را بیارید پایین
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    161 3
    خبر آنلاین عزیز بسیار عالی بود ولی کاش نسبت درآمد کسب و کار در این کشورها وکشور خودمان نیز لحاظ میشد که خودرو های نامبرد شده چه نسبتی از درآمدشان است . با تشکر از گزارشتان
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    17 0
    تا حدودی در شان خانواده های ایرانی است؟
  • اشنا A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    18 10
    خبر آنلاین ...خوب مثلا که چی... ازین داستانها زیاد میشه تعریف کرد مثلا در مورد سرانه سلامت بحث تلخ دارو مسکن اشتغال صنعت توریست و..... دهها مورد ریز و درشت دیگه،،، اگه راه حل داری یا علی اگه نداری بهتر همون که ننویسی دل ملت رو هم به درد نیاری...
  • حسین فجرک RU ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    9 0
    خبر ان لاین سانسور چی چه فایده هر چه من بنویسم که توسانسور میکنی ولی اینرا اضافه کنم که در قبل انقلاب هم تعرفه وجود داشت ولی مردم کم بضاعت خودروی داخلی میخریدند وخودروساز خارجی خودش خودرو را در داخل عرضه میکرد ونمایندگی و خدمات بعد از فروش وقطعه وتعمیراتش فراوان بود نمونه اش هم همان خودروهای ژاپنی وامریکائی وکانادائی والمانی که بقول قدیمی ها تازه بعد از ده سال کار کردن اب بندی میشدند و اصلا چیزی به اسم خودروی چینی وکره ای وهندی ومالزی و... وجود نداشت این از اقبال بلند مردم است که باید بجای ان خودروهای با کیفیت سر سفره این خودروسازان بنجل حتی فرانسوی بنشینند وتازه میگویند بنزین را هم باید به نرخ فوب خلیج فارس به مردم بدهند آقایان شما عرضه خوردو را مثل خلیج فارس بکن قیمت بنزین هم هکذا مردم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    6 0
    خوب اون موقع سايپا و ايران خودرو بايد ماشيناشونو به كي ميداختن
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    9 0
    حداقل با صفر کردن تعرفه های واردات در بخش حمل و نقل عمومی تاکسی های ون و پراید را بهینه کنیم . هوای پاک و رفاه مردم بسیار مهم است خودروهای با کیفیت عالی حمل و نقل عمومی 18 نفره بنز و یا ... را میتوان به راحتی جایگزین خودرو های ون چینی و مینی بوس های بنز قدیمی نمود . صفر نمودند تعرفه در این بخش بسیار حیاتی است . انشالله سازمان محیط زیست ، شهرداری وتاکسی رانی تسهیلات را با همکاری دولت محترم فراهم کنند .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    15 0
    تفاوت ما با خارجیا اینه که ما دنیامونو جهنم میکنیم برای رسیدن به بهشت ولی خارجیا دنیاشونو بهشت میکنند برای درک بهتر بهشت
    • امیر IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      2 0
      احسنت ، گل گفتی .
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 7
    دوستان توجه کنید در صورتی که تعرفه حذف بشه واردات خودرو افزایش پیدا میکنه در نتیجه تقاضا برای دلار نیز بالا میرود بنابر این از انجا که عرضه دلار محدود است قیمتش بالا میرود بنا براین باز ما خودرو را با همین قیمت و شاید بیشتر خریداری خواهیم کرد لطفا وقتی میخواهید قضاوت کنید با اگاهی قضاوت کنید قضاوت کردن کار بسیار سختی هست اینطوری نباید باشد که ادم الکی به در و دیوار فهش بده
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      4 0
      یعنی با این تحلیلت به قول آقای همساده نابودم کردی لطفا پیش یه روانکاو یا روان شناس برو حتما خیلی نیاز داری بهش
  • داریوش IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 19
    تا خون در رگ ماست از ارزشهای این انقلاب دفاع خواهیم کرد. با این فیلمها مردم را گول نزنید لطفا . ایمان مردم را سست نکنید . که خدای ناکرده مردم عزیزمان نسبت به مسولین بی اعتماد شوند. لطفا نکنید این کارها را ما گول دشمنان این انقلاب را نخواهیم خورد .و شما هم ابزار دشمنان اسلام نشوید..
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      1 2
      دوست عزيز كمي كلان فكر كن.آخه چرا در باره مطلبي كه اطلاع نداري صحبت مي كني.چرا اين عادت بد رو ما ايرانيا ترك نمي كنيم؟تور رو خدا روي هوا صحبت نكنيد.
  • رضا A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    10 1
    اشکم دراومد
  • رضا A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 1
    ما حقه مونه
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 0
    اگر تعرفه واردات اين خودروها صفر بشه شركت هاي خودرو سازي داخلي همه ورشكسته ميشن چون هيچ ايراني عاقلي اشغال هاي اونها رو نمي خره. ضمنا اقاي داريوش حيف از اون اسمي كه روي خودت گذاشتي دشمن اين ملت داخل خانه است و نه بيرون از اين مرزها دشمن ما مسئولين خودمان هستند
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    2 0
    آخرش گفتی صداقت ؟ یعنی چی صداقت ؟ خوردنی ؟ می پوشن ؟
  • اردشیر A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    سرمایه یک کشور فقط منابع طبیعیش نیست بلکه مردم هم جز سرمایه های کشور هستند پس مسولین باید به فکر سلامت مردم باشند وقتی خودروی بدون کیفیت داخلی اینقدر گران فروخته میشه بعد خودرو ساز میگه من ده ساله دارم ضرر میدم پس ما اومدیم هم منابع طبیعی کشوررو از بین بردیم هم سرمایه سوزی کردیم هم جان مردم رو گرفتیم .وقتی خودروی داخلی مصرفش بالاست و آلایندگیش هم خیلی بالاتر و ایمنیش هم خیلی پائینتر چه اتفاقی میوفته ؟ یعنی ما بدست خودمون داریم همه چیزو نابود میکنیم چه عیبی داره که ما هم مثل خیلیهای دیگه توی دنیا ماشین خوب سوار شیم ؟؟ آیا این خودرو ها و این برخورد خودرو سازها با مردم در شان ایرانی است ؟ فراموش نکنیم و خودمونو کم فرض نکنیم که ایرانی هستیم ...ایرانی
  • شریف IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    1 0
    واقعاً باخودرو سازی یک کاری کردن راه پس و پیش براش نگذاشتن ، چیزی که مهمه ایمنی خودرو و جون آدمهاس که خیلی بدیهی است ولی همه به خاطر منافعشون خودشون رو زدن به ........حالا قراره اتفاقات بدیهی کی اهمیت پیدا کنه ، خدا عالمه .در صورتی که سود قطعه سازی و مونتاژ در خطوط تولید و حتی خرید ضایعات خودرو واقعاً در شرایط منطقی بیشتر از سودهای تعرفه است ولی چون سریعتر به جیب میرسه و انحصار راحت تره ترجیح با این وضعیت فعلیه .
  • محسن A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    3 0
    به اميد نابودي هر چه سريعتر صنعت خودرو كشور الهي آمين