خبرگزاری ایسنا نوشت:

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به پیام حج رهبر انقلاب گفت:‌ اسلام آمریکایی امروز لباس دین بر تن نوکران و اجانب کرده و بر آتش فتنه و تفرقه در جهان اسلام دامن می‌زند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران افزود: پیام بلند و رفیع رهبر انقلاب سه نکته مهم را شامل می‌شد؛ اول آنکه اتحاد حیاتی‌ترین وظیفه امروز جامعه اسلامی است، چرا که دشمنان با توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های خود و ایجاد گروه‌های تکفیری به دنبال آن هستند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند و خود در حاشیه امنیت باشند.

وی مسئله فلسطین را دومین نکته مهم پیام رهبری دانست و گفت: از بیش از 60 سال پیش تاکنون با حضور رژیم غاصب صهیونیستی در خاک‌ فلسطین، روزی نبوده که مردم مورد آماج حملات و آزار نباشند و وظیفه امت اسلامی حمایت مادی و سیاسی از فلسطین است.

حسینی‌بوشهری بیان کرد: سومین نکته پیام رهبری نیز آن است که عده‌ای به نام اسلام بر کشورها حکومت می‌کنند اما لباس اسلام را برای نوکری به اجانب می‌پوشند و به جای آنکه اشداء علی الکفار باشند در مقابل مسلمانان جبهه می‌گیرند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه گفت: نشانه اسلام محمدی صفا و همدردی با امت اسلام و نشانه اسلام آمریکایی خدمت به بیگانگان است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان با اشاره به معنای عید اظهار کرد: عید به معنای رجوع و برگشت است و قربان به معنای تقرب و نزدیک شدن؛ بنابراین عید قربان روزی است که زمینه بازگشت به خود و خدا فراهم می‌شود.

وی افزود: اعیاد اسلامی عبارتند از قربان، فطر، غدیر و روز جمعه که وجه اشتراک تمام این اعیاد آن است که این روزها همگی در رابطه با مسئولیت پذیری انسان است.

حسینی‌بوشهری گفت: عید فطر به شکرانه مبارزه با نفس و روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است و عید قربان نیز یادآور اطاعت بی چون و چرای حضرت ابراهیم و اسماعیل در انجام بزرگترین تکلیف الهی است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =