تسنیم نوشت:

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هم‌اکنون در برخی فرودگاه‌ها از ۵ درصد ظرفیت‌ها استفاده می‌شود، گفت: با توجه به تقاضاهای موجود در حال حاضر کشور نیازمند ۳۰۰ فروند هواپیماست.

به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان گفت: صنعت هوانوردی از جمله صنایعی است که به واسطه تحریم ها صدمات زیادی بدان وارد شده و به همین دلیل حجم صنعت نسبت به بازار با حداقل 50 درصد کمبود ناوگان هوایی مواجه است و بازار صنعت هوانوردی برای پاسخگویی به تقاضاهای موجود هم اکنون به 300فروند هواپیما در کشور نیاز دارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هم اکنون از 85 میلیون ظرفیت فرودگاهی تنها 45 میلیون نفر اعزام و پذیرش صورت می گیرد و در برخی فرودگاه‌ها از 5 درصد ظرفیت ها استفاده می شود.
جهانگیریان گفت: در حال حاضر به ازای هر فروند هواپیما، 150 نفر نیروی متخصص در صنعت مشغول فعالیت هستند که با اضافه شدن 100 فروند هواپیما به 15 هزار نیروی انسانی جدید در آینده نیاز داریم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    4 0
    اثرات کاغذ پاره رو از اعماق وجود حس کردیم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    2 0
    ای مسئولین و تصمیم گیرندگان هواپیمایی مسافری ایران ، شما را به امام زمان قسم می دهم در خرید ، اجاره و ساخت هواپیما ، به دنبال صنعت هواپیمایی روسی نروید . تو رو خدا به مردم فکر کنید.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    2 1
    ایران 140 نامی مطمئن در صنعت هواپیما سازی