۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴

فارس نوشت:

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش حجم بارندگی‌ها در مناطق مختلف کشور در 12 روز ابتدای مهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: انتظار می‌رود پایتخت در پاییز امسال بارش‌های قابل ملاحظه‌تری را نسبت به سال 92 تجربه کند.

امین حسین نقشینه به مقایسه میزان بارندگی‌‌ها از ابتدای فصل پاییز تاکنون(دوازدهم مهرماه) نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: بر اساس مقایسه‌ صورت گرفته درخصوص میزان بارش‌ها در 12 روز ابتدای مهرماه سال جاری و همچنین سال گذشته، میزان بارندگی‌ها در سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان پاییز امسال ادامه یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در مقایسه صورت گرفته در بازه زمانی مزبور، علاوه بر افزایش حجم بارش‌ها در سال جاری، پراکندگی بارندگی‌ها نیز به لحاظ مکانی تفاوت چشم‌گیری یافته است.

او گفت: بیشترین بارش‌ها از ابتدای مهر تا به امروز (دوازدهم مهرماه) در ایستگاه‌های رامسر(365 میلی‌متر بارندگی)، آستارا (با 276 میلی متر بارندگی)، نوشهر(248 میلی متر بارندگی) و تالش(232 میلی متر بارندگی)، رخ داده است.

نقشینه در ادامه همچنین درباره پیش‌بینی میزان بارندگی‌ها در تهران گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی انتظار می‌رود بارش‌های پایتخت در پاییز امسال نسبت به سال گذشته از حجم بالاتری برخوردار باشد.

او گفت: حجم بارش‌‌ها اواخر وقت یازدهم مهرماه در ارتفاعات فیروزکوه، دماوند، آبعلی و شمیرانات به ترتیب برابر چهار، یک، سه و کمتر از یک میلی‌متر بوده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر NL ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    7 0
    انشاالله... خدایا شکرت
  • فرزاد69 IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    52 3
    ببار ای بارون... ببار........
    • احمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      13 0
      آخه بارون باریدن هم منفی داره؟