مجری برنامه خندوانه طبق معمول در روزهای پایانی هفته، با ذکر نام برخی تئاترهای روی صحنه و کتاب هایی برای مطالعه، مردم برای تماشا و مطالعه ترغیب می کند. یوناس یوناسُن

به گزارش خبرآنلاین، رامبد جوان در برنامه آخر هفته «خندوانه» دو کتاب را برای مطالعه معرفی کرد. 

یکی از این کتاب ها «محله شکر خانوم» نام داشت. رمانی نوشته ناصر يوسفي با تصویرگری سارا خرامان برای گروه سنی 7 تا 11 سال که همین امسال هم منتشر شده است. 
در معرفی این رمان می خوانیم: مادر بزرگ علي و افسانه فوت كرده است. شكر خانوم از بچه‌ها مي‌پرسد مادربزرگ چه چيزهايي را دوست داشته؟ بچه‌ها درست نمي‌دانند، اما شكر خانوم مي‌داند، پس گلدان‌ها را پر از گل شمعداني مي‌كند و غذاي مورد علاقه‌ مادر بزرگ را مي‌پزد و همسايه‌ها را دعوت مي‌كند تا با تعريف كردن خاطره‌اي از او يادش را همچنان زنده نگه دارند. داستان‌هاي محله‌ شكر خانوم سرشارند از حس زندگي و انسان‌دوستي.»

 انتشارات افق این رمان را در 232 صفحه راهی و قیمت 10 هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.

بنابراین گزارش، دیگر کتابی که در این برنامه معرفی شد، رمان «مردِ صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و نا پدید شد» نوشته یوناس یوناسُن با ترجمه فرزانه طاهری بود.

یوناسُن رمان خود را کتابی توصیف کرده که به نحوی هوشمندانه بسیار ابلهانه است و آلن، قهرمان رمانش، را منِ دیگر خود می بیند. بارها دست به دامن او شده تا از پنجره فرار کند و زندگی اش را از بیخ و بن تغییر بدهد.

«مرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» رمانی است سرراست و مفرح و شگفت انگیز و گاه حتی قهقهه آور که با هوشمندی و تخیلی غنی شخصیت اصلی اش را ناخواسته در میانه مهم ترین رخدادهای تاریخی قرار می دهد. آلن کارلسن سرحالِ سهلگیر و «باری به هر جهت» نمونه ای به یادماندنی به دست می دهد که «هیچ وقت برای شروع دیر نیست».

این رمان در جهان با توفیقی چشمگیر رو به رو شده و با انتشار ترجمه های آن در ۳۵ کشور بیش از هشت میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. اخیرا نیز فیلمی بر اساس آن ساخته شده است.

انتشارات نیلوفر این رمان را با قیمت 17هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 12
    بازی آقای رامبد جوان ساختگی و نپخته و نوعی سرهم بندی است