موضع گیری صریح ابراهیم حاتمی کیا درباره اظهارات چندی قبل عباس کیا رستمی در اختتامیه جشنواره مقاومت بار دیگر بحث در حاشیه حاتمی کیا را موجب شد.

حاشیه های که در خبرآنلاین بحث میان موافقان و مخالفان این دو کارگردان بود. برخی حاتمی کیا را با دایی ومایلی کهن مربیان فوتبال مقایسه کردند که چرا مدام انتقاد می کنید. گروه زیادی هم از حرفهای کیارستمی برائت جستند .برخی هم اظهارات او را تفسیرکرده اند و ان را مخالفت با اصل جنگ دانسته اند.

گروهی از کاربران منتقد اظهارات حاتمی کیا معتقدندکه حاتمی کیا باید با فیلمش حرفش را بزند. برخی به او گفته اند با هنر حرفت را بزن نه چماق. اظهار نظری که واکنش تعدادی از کاربران را به همراه داشته و یکی از آنها سوال کرده است که دو تا جمله گفته چماقه؟
چند کاربر هم درخواست حاتمی کیا برای اظهار نظر صریح مسئولان را گروه کشی دانسته و فکر می کنند که او با جوایزش به نفع ایران کار کرده است.

گروه زیادی از کاربران که با حرفهای کیارستمی در مورد جنگ موافق نیستند فکر می کنند که این دعوا نوعی لجبازی است.کاربری هم در پاسخ او تاکید کرده است که  کیارستمی جنگ و شهدا رو زیر سوال برده، نه حاتمی کیا . این کاربر تاکید می کند که مشکل کیارستمی با جریان است و نه شخص حاتمی کیا.

چند نفر از کاربران هم با مثال های سینمایی به همدیگر جواب داده اند.یکی از مخالفان اظهارات حاتمی کیا با عبارت« مربی دهه ات تمام شده» به حرفهای او واکنش نشان داده است و یکی از کاربران مخالف کیا رستمی هم نوشته است که «کیا رستمی بهتراست دنبال دفتر مشقش باشد.»
/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هلیا A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    درود بر عباس کیارستمی . حاتمی کیا بدجوری توی دهه شصت گیر کرده.
    • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      کیا رستمی هم بد جوری تو غرب گیر کرده ...
    • پوریا RO ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      68 57
      امثال شماها وقتی قدر عافیت و امنیت رو میدونید که گیر چندتا داعشی بیافتید بعدش تازه خیلی چیزا باورتون میشه... کاش توی اسطوره پرستی هاتونم از غربی ها الگو می گرفتید، کاش توی به اصطلاح روشنفکری هاتونم جایی برای انصاف و منطق نگه می داشتید... همین دهه شصت اگه دست غربی ها بود، توی فیلماشون از شهدای ما مسیح ع رو درست می کردند و به خورد امثال شماها می دادند، شماهم اونو توی بوق و کرنا به خورد سایرین می دادید... کاش جامعه ما هنوزم توی دهه شسصت بود و مردم همه یک دل و یک صدا بودند و واسه یک هدف می جنگیدند.. توی چند سال گذشته همین قضیه تحریم ها خوب به همه نشون داد که چقدر از دهه شصت دور شدیم و همه واسه چندر غاز سود بیشتر جلوی طلافروشی ها و صرافی ها صف می بستند و آرد به آسیاب دشمن می ریختند..
    • بی نام GB ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      94 31
      حاتمی کیا دنبال درگیر کردن دولت تو مسایل حاشیه ای و بیرون ریختن انصاری ها
    • کمیل IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      45 14
      آنان که رفتند. کاری حسینی کردن،وآنان که ماندن باید کاری زینبی کنند،اگر به این جمله ایمان داریم،این بحث های متفرفه باعث تفرق است و بس.
    • بی نام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      8 2
      جفتشون حرفهای بیخودی زده اند و تاسف بارتر اینکه پای دفاع مقدس و شهدا رو وسط کشیدن. جنگ و دعوای حاتمی کیا و کیارستمی شخصی و سیاسی است ولی متاسفانه میان و از شهدا مایه میگذارن. البته شروع کننده قضیه هم حاتمی کیا بوده.
  • بی نام RO ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    ابراهیم حاتمی نمکی
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    جناب حاتمي كيا، دود موتور شما داره ما را خفه ميكنه، بس كنيد ديگه. شما كه گفتيد خيبري دود نداره، سوز داره، پس چي شد؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    درفرانسه برای کشته شدگان جنگ جهانی اول هر صبح و عصر مراسم احترام بجا می آورند و ما برای جوانانی که با نیت خالص رفتند تا از خاک و ناموسمان دفاع کنند چقدر ارزش می گذاریم؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      31 57
      يعني سؤال كردن هم منفي دادن داره ؟ حرف به اين درستي رو بايد قاب گرفت زد جلو چشم همه‌.
    • جیکا A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      39 24
      تو خود حدیث مفصل بخوان ازین منفی ها.....
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      19 37
      واقعا که جاناسخن از زبان ما میگویی
  • نرگس A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    43 64
    یعنی چی که تو دهه شصت گیر کرده. عین این تازه به دوران رسیده ها حرف میزنن بعضیا. بلاخره یکی مثل ابی باید باشه تا با فیلمایی که میسازه ما هیچوقت یادمون نره یه عده خودشونو به خاطر خاک وطن فدا کردن حالا با هر دین و اعتقادی که بودن
  • ایرانی A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    درود بر حاتمی کیا و ننگ بر کسانی که تا اون ور آب می روند اصالت خودشان را از دست می دهند.
  • عبداله لنگرود A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    20 39
    دفاع از فرهنگ دفاع مقدس وظیفه همه است و عزت امروز ما در غوغای تجاوز قدرت های بیگانه به کشور های همسایه، نشان از ایستادگی دیروز ما می باشد . پس این فرهنگ را باید زنده نگه داشت تا تعالی فردامان را تحقق بخشد. ... و کلام آخر: ضمن احترام به همه هنرمندان، باید از هنرمندان دفاع مقدس دفاع و به دیگرانی که بر سر شاخه نشسته و شاخه می برند، هشدار داد.
  • احمد A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    46 15
    فكر مي كنم بسياري ازدوستان بدون خواندن كامل ماجرا نظر مي نويسند يك سال پيش آقاي حاتمي كييا با طعنه گفته بود كه در سالهاي جنگ عده اي دنبال دفتر مشقشان مي شتندخانه دوست كجاست؟ چند ماه بعد در پاسخ پرسش يك دانشجو درباره اين گفته آقاي كيارستمي گفتند كه در مقابل رساندن دفتر مشق دوستي به دوست ديگر عده اي جوانان را تهيج مي كردند كه جنگ كنند و در اين ميان بسياري كشته شدند در جنگي بدون دليل . اين بدون دليل بودن چگونه زير سوال بردن خون شهدا مي شود نمي دانم ؟ ايا عراق با دليل به ايران حمله كرد؟ آيا در مقطعي از جنگ نمي شد تصميم به صلح گرفت كه زودتر كشتار خاتمه يابد؟ و بسياري پرسش هاي ديگر بهتر است دوستان بجاي گرو كشي سياسي و استفاده ابزاري از مقدسات پاسخ گوي پرسش ها باشند.
    • امین US ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      20 12
      ایا دقاع کردن از خاک و ناموس مملکت بزرگترین دلیل نیست ؟ ایا این همه جوون مملکت بی دلیل رفتن جلو توپ و خمپاره ؟ ایا صد ها هزار نفر بی دلیل شهید شدن ؟ ایا دلیل از این واضح تر ؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      13 13
      امين عزيز اينها كه شما دليل جنگ گفتيد معلول جنگ بود.دليل جنگ يعني اينكه چرا عراق به ايران حمله كرد؟ دليلي داشت؟يا جنگ مي توانست زودتر تمام بشود ادامه اش لزومي داشت؟ كمي با دقت تر بخوانيد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    33 32
    درود تاریخ برانهایی که درهنگام تجاوز دشمن مردانه ازاب وخاک وناموس این کشور ایستادند ومردانه به فیض شهادت نایل شدند. ننگ وذلت به انهایی که هرگز این حقیقت بزرگ رانخواستند ببینند وبه ان ارج نهند.درودازادگان سرفرازبر حاتمی کیا
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    45 16
    درود بر کیارستمی حرف حق زده
  • فرشید IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    19 38
    به نظر ممن دهه کیارستمی تموم شده متأسفانه جو نظرات خبرانلاین به شدت یک طرفه است و تازگیا اصلا نمی شه به عنوان یک محیط بی طرف روش حساب کرد یه تعداد هم نشستن پشت سر هم منفی و مثبت می دن
    • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      8 8
      جو خبرآنلاین خوب یا بد همان جو کل کشور است ، اساسا مشکل بزرگ مدیریت کشور ما همین است که حاضر نیست باور کند جو کشور می تواند تغییر کند ، اگر جاده بپیچد و راننده نپیچد تکلیف مشخص است.
    • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
      1 0
      دهه کیارستمی تمام نشده اتفاقا دهه ادمهایی مثل نمکی و ابراهیم حاتمی تمام شده در ضمن بهتر سعی کنی بفهمی کشور و مردم اینطورین امثال شما تا میبینید نظراتتون مورد تایید نیست میکید محیط بی طرف نیست حتما محیط باید به نفع شما باشه تا بی طرف باشه
  • وطن US ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    42 13
    جناب حاتمی کیا انصافا شما بعضی اوقات خودتونم غافلگیر میکنید برادر بزرگوار شما یک بار دم از ازادی بیان میزنید و اینکه انقلاب ریشه دار تر از اینست که با 4تا حرف متفاوت خدشه ببیند و ما باید تحملمونو بالا ببریم بعد به یکباره مثل گروههای فشار عمل میکنید شما منت جنگ رفتنتونو سر مردم نگذارید اون عمل وظیفتون بود کما اینکه این وظیفه الان هم برای شما هم نسل بعد شما برقراره.پس منتی سر ما و کیارستمی ها نیست برادر هممون در قبال خاکمون مسوولیم وشما بی شک بیشترین امکانات رو در دو دهه گذشته به خودتون در این سینما اختصاص دادید حرفتونو زدید اجازه بدید این فرصت در مقیاس خیلی کوچک برای مفاخری چون کیارستمی تقوائی عیاریها هم فراهم باشد.
  • بی نام EU ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    31 15
    حرفهای حاتمی کیا خیلی بد بود و حتی مزخرف، منم قبول دارم باید بهش گفت حاج ابراهیم خیبری ساکته، دود نداره، سوز داره. اما اگه انصاف داشته باشم باید در مقابل اراجیف عباس آقا هم بگم: آقای کارگردان عینکتو بردار، چشمهاتو بش وی و جوی دیگر ببین...
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    34 13
    آقای حاتمی کیا مدام تو تلویزیونه، بودجه خوب هم دستشه، فیلمش سیمرغ هم که کم نگرفته. دیگه مشکلش چیه؟ می خواد فقط حاتمی کیا تو این مملکت فیلم بسازه؟ حالا کیارستمی 6 ماه پیش تو یک محفل کوچک یک حرفی زده؛ خبرکشی و بگیرید تکفیرش کنید تو شأن حاتمی کیا نبود. اون هم تو مملکتی که حاتمی کیا خوب می دونه با چنین اخباری چطوری به صورت یک طرفه زیراب یک نفر رو از ریشه می زنن. نمی دونم امیدوارم دل آقای حاتمی کیا خنک شده باشه و بقیه هم فهمیده باشند که با ایشون جانب احتیاط رو نگه دارند
  • امیر A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    24 63
    اگر دوستان فکر می کنند که گیر کردن توی دهه شصت یک ننگه ما به این ننگ افتخار می کنیم . افتخاری که جوانانی بی هیچ ادعایی رفتند تا حالا شما دوستان به همین راحتی در این جامعه قدم بزنید فیلم بسازید و به دیدن فیلم ها و ... بروید
  • فاطمه تبریزی A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    6 11
    داره با احساساتمون بازی میشه حواسمون باشه اینا جنگ روانیه
  • منصور IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 6
    ما ایرانیها همیشه از لبه بام می افتیم. چه ازین طرف چه ازون طرف. کارگردانهائی مثل مخملباف و کیارستمی از بس میرن اونور آب فکر میکنن ملت ما دیگه آدم نیست و اونها آدمن. کیارستمی جز نمایش فقر و فلاکت این مردم در پرده سینماهای جهان واقعا چیکار کرده برای ملت ما؟ از فقر ما برای خودش توبره ای ساخته پر از جوایز. سالها قبل وقتی مهرجوئی میخواست گاو رو ببره جشنواره ونیز ساواک نذاشت. گفت این فیلم باعث آبروی ما در جهان میشه. اما جناب کیارستمی فارغ البال از بدبختی و فقر این ملت فیلم میسازه و به دنیا نشون میده کسی هم جلوشو نمیگره و تهش میشه طلبکار. اینور هم حاتمی کیا میاد میشه یک متعصب که فکر میکنه هرچی این میگه درسته... خوش بحال رسول ملاقلی پور که سینمای جنگ رو بدون منت ساخت و بدون منت رفت
  • سحر IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    11 3
    اصلا مهم نيست كي چي ميگه چرا نميتونيم تحمل كنيم نظرات همديگه رو؟ چه اشكالي داره يكي همه زندگيشو بذاره سر ساخت فيلمهاي جنگي يكي ديگه هم كلا مخالف اين جنگ باشه؟ارزش هر كدوم سر جاي خودشه والا مگه ما فقط گل لاله داريم؟ يا فقط گل رز قرمز؟ جهان با همين نگاه هاي متفاوت و متضادش قشنگه همه مثل هم باشن كه ميشيم مثل حيوونا فكر كنيم توروخدا كمي
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    12 2
    تو این کشور همین مونده بود که کارگردان ها هم بی افتن به جون هم..... همش جنگ روانی و تنش.....حرف های صدمن یک غاز
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    6 1
    هرکی یه اعتقادی داره....تو بحث های کلان هم بیشتر اوقات نظر اکثریت تایید میشه.... دلیلی نداره بخاطر اعتقاداتمون همدیگه رو محکوم کنیم و به زور بخوایم روی هم تاثیر بزاریم چون کار بی فایده ایه..... به اصطلاح میخ آهنی نرود در سنگ
  • احمد A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    13 4
    دوستان با دليل و مستدل سخن بگوييد كدام فيلم كيارستمي فقر داشته و جايزه برده .خانه دوست كجاست فيلمي انساني و زيباست درباره ارزش دوستي و احساس مسئوليت يك كودك نسبت به دوستش در قالب يك داستان ساده، جالب است كه در جاي جاي فيلم مناظر زيباي شمال كشور به تصوير كشيده مي شود و فيلم هرگز سياه نما نيست كه بالعكس نشان دهنده شرافت و انسانيت كودكان سرزمين ماست . بعد هم اگر كسي منتظر نمايش فقر ما براي جايزه دادن بود حتما" فيلم فقر و فحشاي جناب ده نمكي تمام آنها را مجاب مي كرد تا برترين جايزه ها را به او بدهند.
  • حسن A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    4 0
    اقای حاتمی‌کیا از پایان جنگ تا حالا، حداقل قیافه ظاهری خودش کلی تغییر کرده البته انصافا خوش تیپ تر شده و ما هم اینو بهتر میپذیریم ولی حداقل با همین معیارهایی که میگه، خودش استحاله شده و اگر قرار بود به سبک خودش قضاوت کنیم، باید اونو نون به نرخ روز خور بدونیم. البته ما چنین فکر نمی‌کنیم برادر. ولی شما هم کمی مراعات بفرما. جای دوری نمیره