تسنیم نوشت:

ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره مقاومت گفت: از وزیر، رئیس‌جمهور، ایوبی و جعفری جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه صراحتاً بگویند.

ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم «چ» پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی فیلم پشت تریبون جشنواره فیلم مقاومت رفت و گفت: من فضا را بسیار صمیمی و خودی می‌بینم و این جشنواره هم بسیار باآبرو برگزار شده است. باید فرقی بین جشنواره مقاومت و جشنواره فجر نباشد، باید فرقی بین آنچه در اینجا گفته می‌شود و آنچه در آنجا به‌عنوان غایت و نگاه‌ به آینده گفته می‌شود نباشد.

وی با اشاره به حرف‌های اخیر کیارستمی درباره دفاع مقدس گفت: عزیزی یا عزیزکرده‌ای حرف‌هایی زد و شهدا را قربانیان جنگ دانست. مصاحبه این فرد را چند بار دیدم که نکند اشتباه کرده‌ باشم. البته من از قبل می‌دانستم یک جریانی هست که نسبت به جنگ بی‌اعتنا است. من معتقدم آن کسانی که به‌عنوان مسئولین وقت هستند از استاد خودم آقای بهشتی که من را به‌سمت جنوب راهی کرد و او را به‌سمت شمال فرستاد، او را تشویق کرد که در شمال باشد و من را در گرد و غبار جنوب در جنگ باشم.

وی افزود: او همواره عزیزکرده جشنواره‌ها بودند و هستند و همیشه پرچم ایران را در جشنواره‌های مختلف بالا برده است. وزارت خارجه همیشه به‌عنوان نفری که قدرت داشته از فیلم‌های او دفاع می‌کرد. یک بار به‌خاطر فیلمی من به فارابی و سراغ آقای حسین حقیقی رفتم و گریه کردم تا به‌عنوان نماینده ایران به خارج نرود اما او گفت که وزارت خارجه وقت اصرار دارد که این فیلم حتماً باید برود.

حاتمی‌کیا گفت: آنچه اکنون رخ داده است به دست بچه‌ها میزان می‌دهد، به دست آن عزیزانی که باید بفهمند. برادران، آن‌هایی که با خون آمدید به این رشته! به‌قصدی آمدیم که فکر کردیم اینجا آن‌چیزی را بگوییم که دیده‌ایم، الآن استاد اعظم ما نسبت و نگاهش نسبت به شهدا این‌گونه است. من از وزیر، رئیس جمهور، ایوبی و جعفری‌جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه به‌صراحت بگویند. اینجا جشنواره مقاومت است، رنگ و بوی آن مشخص است و اینجا خانواده شهدا هستند که من قربان قدم‌های‌شان بروم. امیدوارم خدا این قوت و امید را به من بدهد و دعای خیر این عزیزان پشت من باشد که اعتنا به این حمله‌ها نکنم، چرا که من عزتم را از این‌ها که نمی‌گیرم. من توقع دارم به‌عنوان آدم‌هایی که در جنگ بوده‌اند، آقای ایوبی شما در جنگ بودید! شما بچه‌ها را دیده‌اید و شهدا را می‌شناسید، اگر نظر ندهید و نگاه خودتان را مشخص نکنید، اگر این میزان و فرقان مشخص نباشد من معتقدم در دولتی حرف می‌زنم که در آن نفاق است. دعا کنید که به‌خون همین شهدا آن افرادی که این خون‌ها را نمی‌بینند، رسوا شوند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 106
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    ای سکوت ای مادر فریادها آقای حاتمی کیا با هنرت حرفت رو بزن نه با چماق
    • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      93 11
      تو ذهنم بخاطر آژانس شیشه ای خاطره خوبی از حاتمی کیا داشتم ولی بااین چند مصاحبه ش از چشمم امثال کن داره میافته..حاتمی کیا دقت کن..چی میگی به کی میگی
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      55 9
      بعد وقتی میگم حاتمی کیا شده علی دایی سینما یک سری میان میگن مقایسه بی ربط نکن . این آقا هم مثل علی دایی گذشته درخشانی داشته ولی در سالهای اخیر باز هم مانند علی دایی حتی کارنامه قابل قبولی هم نداشته که بخواد اینجوری جلو همه گارد بگیره و حد و حدود برای دیگران تعیین کنه یا بهتر بگم خودش رو در مقام قاضی القضات سینما ببینه . متاسفانه به مدد برخی افراد کشور تبدیل به کشوری رانتی شده و خب کسانی که رانت دارن می خواهند به هر قیمتی خودشون رو اون بالاها نگه دارند .
    • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      26 6
      از تمام دوستان می خواهم قبل از اظهارنظر گفته های این دو فرد را بخوانند. چون بعضی از دوستان انگار چیزی نمی دونند و فقط به خاطر گرایش حزبی از یکی از این ها حمایت می کنند.
    • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      46 7
      آقای حاتمی کیا فیلمسازید با زیان فیلم با مردم سخن گویید نه با این زبان که تنها چماق به دستان را تحریک می کند
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      62 9
      از همفکران ده نمکی انتظاری بیش از این نیست.
    • قضاوت یکطفره DE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      5 29
      شاید آقای حاتمی کیا به عنوان فیلمساز و آثار ایشان به عنوان فیلم های سینمایی از لحاظ سینمایی جایگاه و ارزش بالایی نداشته باشه ولی حرف هایی که ایشان در آثارش می زنند بسیار ارزش بالایی دارد و جایگاه خاصی در سینمای ما دارد این را نباید فراموش کرد.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      15 32
      دو تا جمله گفته چماقه؟
    • عمو آرش IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      5 2
      الان ما باید واسه شهدا گریه کنیم یا شهدا واسه ما؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    آقای حاتمی کیا. لطفا گروکشی نکنید. آقای کیارستمی هرچند در خیلی امور اختلاف نظر دارد اما به نفع نام ایران کار کرده است. این روش دفعی را از خودتان دور کنید. البته من نمی دانم کیارستمی چه گفته ولی باز کردن پای رییس جمهور و وزیر ارشاد به این موضوعات را صلاح نمی دانم. ارزش این افراد خیلی بیشتر از آن است که وارد دعوا شوند.
    • بی نام EU ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      13 42
      شما اگر نمیدونی کیارستمی چی گفته پس چرا اینجوری نظر میدی؟ مطمئنام 90 درصد کاربرا نخونده اینجا مثبت منفی میدن
    • بی نام US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      32 8
      من اصلا با حرفهای کیارستمی در مورد جنگ موافق نیستم. از لج حاتمی کیا و مزخرف گفته. ولی حاتمی کیا هم همینطور. چون ایشون در اصل از حرفهای کیارستمی در مورد خودش و فیلماش ناراحت شده. چون حاتمی کیا خودشیفته، متکبر و دچار حسادته. چشم دیدن افراد بزرگتر از خودش مثل فرهادی و.. رو نداره.
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    "به‌خون همین شهدا" ... هیچ وقت حس خوبی نسبت به کسایی که به خون شهدا قسم می خورن و از اون عزیزان خرج می کنن نداشتم. شما هم عین یه بنده خدایی به همه هر چیز دلت می خواد می گی در مقابل بهش هم تریبون نمی دی. خیلی جالبه که تو برنامه هفته پیش هفت شبکه سه هر چی دلت خواست به تعدادی از فیلمسازها گفتی و برای ده نمکی نوشابه باز کردی و در مقابل دیشب هم ده نمکی حسابی برای شما مایه گذاشت. نمیدونم چرا ولی بعد از اکران فیلم متوسط به رنگ ارغوان رفتارتون خیلی عوض شده
  • اطیابی CZ ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    ایشون چرا اینقدر متوقع و طلبکار شدند؟؟؟؟ آقاجان برای دلت و اعتقادت فیلم می سازی بساز دیگه این دادار دودورها چیه راه انداختی؟ یک زمانی اسم حاتمی کیا می اومد چشم و گوش تیز می کردیم ببینیم چی تو چتنه داره و بفهمیم چه مردانی داشته این مملکت اون وقت حالا ایشون از مردان سیاست که هزار بدبختی ملت و مملکت رو موندن از چه راه هایی حل کنند می خواد وارد عرصه هنر و بحث بین دو مثلا هنرمند بشن؟ قباحت داره برادر. عزیز بمون نکن این کارا رو...
    • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      16 3
      هزاران هزارمثبت داره کامنت شما
  • احمد IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    انقدر بی هدف این اقا را به رگبار بستی هیچی نگفت یکبار هم او تورا بی هدف به رگبار بست . حالا چی شد ؟ خودت شروع کردی خودت هم تمامش کن زدی ضربتی ، ضربتی نوش کن .
    • محسن A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      دوست عزیز؛ کیارستمی جنگ و شهدا رو زیر سوال برده، نه حاتمی کیا رو؛ معلومه مشکل کیارستمی با جریانه نه شخص حاتمی کیا
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      کیارستمی بزرگترین فیلمساز ایرانی تو دنیاست که هیچوقت هم دنبال شهرت نبوده برعکس شما که جدیدا عشق دیده شدنی
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      كيا رستمي حاتمي كيا رو به رگبار نبست بلكه به دفاع مقدس و شهيدان توهين كرد،كسي كه به مصرف گوشت خوك و مشروب افتخار مي كند بيش از اين انتظار ازش نميره،حالم بهم مي خوره از اين روشفنكرنما هاي بي هويت
    • ناشناس A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      نمی دونم چرا جدیدا حاتمی کیا رو که می بینم یاد مایلی کهن می افتم فقط نمی فهمم این 8 ساله کجا بوده
    • علی A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      چقدر غر میزنه این حاتمی کیا... اصلا شما حرف درست شما ته دفاع مقدس. چه شما حرف درستی بزنی چه آقای کیارستمی حرف نادرست ملت اینقدر عقل دارن بدونن شهدا چه ارزش و مقامی دارن لازم نیست سعی کنی نقش آدم خوبه رو بازی کنی
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      انتظاری جز این ازتون نیست
    • بی نام EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      10 26
      بهتره اول ببینید کیارستمی چی گفته بعد ازش دفاع کنید. کیارستمی به همه شهدا و کسانی که از این مملکت دفاع کردن توهین کرده نه حانمی کیا ،برای امثال کیارستمی متاسفم که هویت خودشونو فراموش میکنن
    • بی نام EU ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      3 4
      هر کس هر قدر هم بزرگ باشه نباید به یک ملت توهین کنه. مثلا رییس جمهور میتونه به بابای تو که گارگه توهین کنه؟
  • م م IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    چند بار مصاحبتو خوندم، خدایش نگرفتم، حدسم اینه خاسته ی نفر را خراب کنه
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    حاتمی کیا راه را اشتباه میری هوایی شدی حق اظهارنظر رو هم داری میگیری کیارستمی جایگاه خودشو داره یک ریال هم بابت ساخت فیلمهایش از دولت نگرفته و مدیون هیچکس نیست حداقل این فرق رو با شما داره که ارزش داره
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    با حرف های اقای کیارستمی درباره شما موافقم.اقای حاتمی کیا به کجا چنین شتابان
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      کیارستمی باید جواب پس بده؟؟؟؟؟؟ این چه وضع صحبت کردنه آقای کیارستمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      6 3
      باید دید منظور آقای کیارستمی چی بوده. ضمن اینکه ممکنه آقای کیارستمی هم مثل خیلی های دیگه احساس می کنه جنگ بی مورد بوده پس اگه اینطوره باید آگاهش کرد نه اینکه با حمله از وطن دورش کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    21 63
    دمت گرم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    من از "حاتمی کیا" ملقب به "بچه لوس سینمای ایران" می خوام که خواهشا پای بقیه را وسط نکشن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    آقای حاتمی کیا خودتون رو بدجوری گم کردین... یک بار دیگه بشینین آژانس شیشه ای خودتون رو ببینین.. ببینین حرف شما چیزی غیر از این بوده که شهدا قربانیان جنگ و بی تدبیری نامسوولان مملکت بودند؟؟
  • amir IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    مربي دهه ات تموم شده.بقول خودت در شب شيشه اي كيارستمي خيلي كندس و دست نيافتني.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    اقا ديگه در مورد خودت زيادي دچار خود بزرگ بيني شدي ول كن برو سر جاي اصليت
  • حسن A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    زنده باد حاتمی کیا
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    اقای حاتمی کیا واقعا ترمز بریده .....
  • مرتضی A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    78 11
    سلام نمیدان چرا همه میخواهند خود را با اسم شهدا درجامعه جلوه دهند چه با حرفهای مثبت وچه منفی؟؟؟ چرا شهدا را بهانه ودست آویز اختلافات شخصی ومغرضانه وجاه طلبانه خود می کنید؟ آقای حاتمی کیا شما هم کم ازحرفهای کیا رستمی ندارید شما همانند اسمتان یکی کیا اول ودیگری آخره وجز این فرقی ندارید یکی حاتمی کیا ودیگری کیا رستمی و حرفهاو جبهه گیریتان نیز چنین است واز نردبان شهدا ودفاع مقدس برای مطرح کردن وبهره بردای شخصی خود استفاده میکنید وحق وحقیقت ورضای خدا در هیچ یک نیست.
  • ali IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    کیا رستمی بهتر بره دنبال دفتر مشقش یا قیافه ی بازیگرا
  • حسینی از اردبیل A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    شما کی هستی که از رییس جمهور روحانی توقع داری؟ آقا شما اساسا قاطی کردی برادر من من هم با حرف های کیارستمی در مورد شما موافقم. دز ضمن شما بجای صحبت درباره کیارستمی میتونی بازهم از مظلومیت ده نمکی دفاع کنی، آخه طفلک خیلی مظلومه خیلی...
  • فريد IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    شما كه در تمام فيلم هاتون از بودجه دولتي استفاده ميكنيد ميشه بكين در عرصه درامد زايي جقدر موفق بوديد؟ به قول خودتان انها از سفارت خانه ها بودجه ميكيرند اما شما از بيت المال و ماليات مردم بودجه ميكيريد و ديكران را متهم به وطن فروشي ميكنيد
  • الف IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    آقای حاتمی کیا لطفا این بازی را تمام کنید...
  • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    حاتمی کیای عزیز.. اولا که لطفا مشخص کن کجای حرفهای کیارستمی تو رو عصبانی کرده؟؟؟؟ اون قسمت که در موردد شهدا میگه یا اون قسمت که در مورد کارهای تو میگه؟؟؟؟؟؟؟ من عاشق شهدای عزیزم و در مورد حرفهای کیارستمی در مورد جنگ موافق نیستم..ولی ننه من غریبم بازی حدی داره......تو چرا فکر میکنی وکیل وصی جنگی؟؟؟؟؟ کیا رستمی یه حرفی زده در یه جایی که خودش قابل بحثه....ولی تودیگه بس کن....یادت رفته تو دوره احمدی نژاد خاموش بودی؟؟؟؟؟ وقتیکه خودت رفتی دعوت ساختی مرحوم ملاقلی پور اومد بگه وزیر و رییس جمهور بیان موضع بگیرن؟؟؟؟ در ضمن مگه مسخره بازیه که تو هر چیزی رییس جمهور بیاد جوضع بگیره؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    76 13
    حرفهای شما هم بوی بخل و حسد میدهد اقای حاتمی کیا همانطور که بقول خودتان فیلم پایین تنه که همان اجتماعیست دوست ندارید بسازید که پول دربیارید ،ایشان هم نظر خودشان را گفتند که البته به منطق نزدیکتر است حالا این لشکر کشی شما توجیحی دارد؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    اقای حاتمی کیای عزیز چرا اینقدر عصبانی مگر خود شما دو سه سال پیش براحتی اب خوردن اسکار فرهادی را زیر سوال نبردید؟ شما حاضرید همه را نقد کنید ولی تحمل نقد شدن را ندارید؟ کاش سکوت اختیار میکردید، باور کنید که با این نوع حرف زدن ما شما را با افراد دیگری اشتباه میگیریم مگر انکه خودتان هم خواهان ان باشید
  • مصطفی A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    14 84
    اقای حاتمی کیا ، غیرت ،حمیت دفاع ازوطن وخاک لیاقت میخواهد اقای کیارستمی ازرزومه اش معلومه،خودتوناراحت نکن .اینو نگه چی میخواد بگه؟ راستش من تاحالا فکرمیکردم شما هم مثل ده نمکی فکر میکنید اما دیدم که واقعا به افکارتان ایمان دارید . من به نمایندگی ازبچه های مدرس در طراحی صنعتی میگم . خسته نباشی
    • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      13 1
      دوست عزيز تو هم که مثل حاتمي کيا و مايلي کهن خودتو مدعي العموم ميدوني
  • محمود IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    76 10
    من از طرفدار های جناب حاتمی کیا هستم، ولی تازگیها با نوع صحبتهاشون آدم یاد آقای مایلی کهن میفته که بی هدف فقط بسمت طرف مقابل دولت رگبار میفرستند.
  • سيامك IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    92 8
    مايلي كهن سينماي ايران؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    آقای کیارستمی نصف فیمهاتو زمانی ساختی که یه عده جوون واسه امنیت من و شما خودشونو جلوی توپ و تانک میزاشتن پس حداقل حرمتشونو حفظ کن
  • 123 IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    بابا جون دوران بگم بگم ها تمام شد....
  • ناصر IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    بسیار متاسفم که آقای حاتمی کیا فرمان حذف و برخورد و انحصار و رسوا کردن و آبرو بری میدهد ... همه چیز را می خواهد برای خودش و فقط خودش ... تحمل مخالف؟ تاثیرات هم نشینان امروز اوست ... رسانه های خاص، رفقای خاص ... 6میلیارد پول مردم بینوا هزینه چ شد کم نیست آقای حاتمی کیا؟ کل سینمای کیارستمی به قیمت امروز یک ربع از فیلم شما نیست. جای چه کسی را تنگ کرده؟ اینکه بخواهیم خود را حرفمان را بر مبنای حذف و نابودی دیگری ببینم خاطره ی آشنایی است. لازم نیست به گذشته ی دور و نزدیک رجوع شود ... همین عراق و داعش حیات زنده ی روز است. هر چند ما در آرزوی آن بودیم که دوره پرده دری ها رو به پایان رفته ... شهدا، شهدای همین مردم اند. برادر و فرزند و همسر همین مردم اند ... آنها زیسته اند آنچه تو دیده ای
  • حسینی A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    شما مجموعه مصاحبه ها و سخنرانیهای آقای حاتمی کیا را در کل دوران فعالیتهای هنری اش را بررسی و محاسبه کنید. آقای حاتمی کیا در طول چند سال گذشته بسیار کم صحبت کرده و یا مصاحبه کرده اند اما تا دلتان بخواهد سایر کارگردانان و منتقدان سینما صحبت کردند و نوشتند و... هیچکس به آنها گیر نداد و نگفت که سکوت کنند. خیلی جالب است. آقایانی که همواره دم از آزادی بیان می زنند این 5 6 باری که حاتمی کیا در ماههای اخیر صحبت کرده است را تاب نمی آورند چقدر ذهنشان کلیشه ای است و انتظار دارند اگر کسی کم حرف بوده است باید الی الابد کم حرف باشد حاتمی کیا بیش از هر کارگردان دیگه برای جنگ مایه گذاشته. اگر ایشون حق اظهار نظر در خصوص سینمای جنگ رو نداره لابد اصغر فرهادی ذیحق هست؟ چرا از آزادی بیان میترسید؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      60 9
      عزیز مشکل اونجایی نیست که ایشون در مورد فیلماشون صحبت کنن، مشکل اونجایی که در مورد آدمای دیگه نظر میدن بی‌ اینکه اون آدما اصلا واسه ایشون ارزش قائل باشن. تجربه به من اینو نشون داده آدمایی که زیاد در مورد یک چیز بارها و بارها صحبت می‌کنن خیلی‌ به اون موضوع ایمان ندارن. این نحوه رفتار آقای حاتمی کیا از نظر بنده ریا کاری، وگرنه اگه معتقد هستی‌ برو فیلم بساز و در مورد نظراتت صد‌ها ساعت حرف بزن، به بقیه چی‌ کار داری.
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    86 4
    ابر اگر از قبله خیزد ، سخت باران می شود شاه اگر عادل نباشد ، مُلک ویران می شود یک نصیحت با تو دارم ، تو به کس ظاهر مکن خانه یِ نزدیک دریا زود ویران میشود
  • سارا IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    94 7
    بخدا خسته شدیم بسکه تو سایت های خبری تلویزیون و... حرفای این آقا رو شنیدیم همش غر میزنه اعتراض میکنه توهین میکنه ... بابا بسه آره تو راست میگی تو خوبی . من نمیدونم چرا هر کارگردانی از جشنواره های خارجی جایزه میگیره منفور حاتمی کیا میشه اونموقع کیارستمی بود بعد اصغر فرهادی و حالا رخشان بنی اعتماد
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    72 11
    احتمالا آقای حاتمی کیا دنبال سمتی چیزیه
  • بی نام AU ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    91 9
    اگرجنگ نبوداز کدام سفره نان میخوردید
  • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    82 7
    بحث اصلی آزادی اظهار نظر حاتمی کیا نیست، مشکل اینجاست که او میخواهد از همه انتقاد کند ولی وقتی نوبت انتقاد دیگران از او می رسد توقع دارد اصحاب قدرت منتقدینش را حذف و با آنها برخورد کنند.....
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    66 8
    جناب حاتمي كياي عزيز، سعي كنيد با پشتوانه سواد سينمايي و فيلمسازي كه خوشبختانه در وجود شما كم نيست به كارزار نقد و انتقاد برويد، نه اينكه مانند بعضي از مسئولان سابق خود را با اتصال به خون شهدا و مايه گذاشتن از آن عزيزان و پنهان شدن در پس پرده اعتقادات ديني و مذهبي مظلوم نمايي كنيد.
  • امین A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    70 8
    کیارستمی تو اون مصاحبه نمیگه جنگ مفهومی نداشت یا برای من مفهومی نداشت. میگه "آقای حاتمی کیا فیلم جنگی می ساخت وقتی که مردم از جنگ خسته بودن و نشون میداد کسایی که رفتن جنگ و برگشتن یا نابود شدن طوری که جنگ مفهومی نداشت". فیمهای خود حاتمی کیا این بی معنایی رو انتقال میده. حالا کسی که فیلم جنگی نساخته ولی به موضوعات انسانی پرداخته مگه مانع فیلم ساختن شما شده؟ کسی که همراه شما نیست دشمن شماست؟ کسانی که اون موقع سریال میساختن رو باید چه کار کرد؟ اگر به آسیب دیده های جنگ کم توجهی میشه باید از نظامی توقع داشت که قدرت و امکانات رو در اختیار داره.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    85 8
    شش میلیارد بودجه بیت المال برای فیلمی که دو میلیارد فروش کرد. آیا شاکی اصلی کیارستمی و فرهادی است یا شما آقای حاتمی کیا. اکثر مردم فیلمهایتان را دوست دارند اما دهانتان را بی موقع باز نکنید که حسادت درونتان ارزش کارهایتان را پایین می اورد. ایران برای اینکه عزیز باشد به کایرستمی و فرهادی و شما همگی با هم نیاز دارد.
  • omid A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    73 10
    نمیدونم اقای حاتمی کیا چی میگه ولی فک کنم ایشون میخواد مایلی کهن سینما بشه اقا مردم میفهمن اقای حاتمی کیا
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    71 19
    حرف های آقای کیارستمی نقد اصل جنگ است...نقد هر جنگی...نقد دفاع از میهن نیست..
    • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      8 10
      آیا هرجنگی بیهوده است؟اگر به شما تجاوز کنند از خود دفاع نمی کنید؟
    • محسن A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      4 5
      آنوقت میشه بفرمایند ما دفاع کردیم یا دنبال جنگ بودیم
  • بی نام US ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    73 9
    باید قبول کرد همه مردم دغدغه جنگ هشت ساله و شهدا را ندارند و طبیعتا این امر برای هنرمندان هم صادقه .اقای حاتمی کیا دوست داره همه مثل خودشون فکر کنن
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    76 6
    آقای حاتمی کیا آقای کیارستمی شخص شما را مخاطب قرار دادند که با ساخت فیلم جنگی جوانان را ترغیب به رفتن به جنگ میکردی حالا عوض اینکه جواب به این بحث بدی پای شهدا و دیگر چیزها را به میان می آوری و کیارستمی را مقابل شهدا و ارزشها قرار میدهی و مساله را از خود به دیگر مسائل میکشانی گناهی هم نداری چند دهه است که اینگونه رفتارها اثربخش شده و افرادی برای به خاک سیاه نشاندن طرف مقابل آنها را نه با مساله خود بلکه با ارزشها در می اندازند و در یک بگو مگوی ناجوانمردانه که تریبون یک طرف بلندی صدای بیشتری دارد و در قامت فردی قرار میگیرند که حتی رئیس جمهور یک ملت را وادار به طرفداری از خود کنند و گرنه آنها را هم مقابل ارزشهای ملت قرار میدهند 1
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      3 3
      فقط یک نکته، حاتمی کیا بعد از جنگ فیلم ساخت، پس نمی تونه با فیلمهاش کسی را به رفتن به جنگ ترغیب کنه.
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      3 1
      بی نام که گفتی بعد جنگ فیلم ساخته دو فیلم هویت و دیدبان را سال 65 و 67 ساخته یعنی اواخر جنگ که سال 67 میشه
    • بی نام US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      0 0
      حالا مگه دعوت برای رفتن به جبهه ها و دفاع از ایران کار بدیه؟؟ اگه مردم نمیرفتن جبهه که الان ایران مثل سوریه و عراق بود. کسی هم نمیتونست از شکم سیری همچین حرفای مفتی بزنه.
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    49 2
    توقع بی جایی داری ....
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    حاتمی کیا روزگاری خوب بودی، روزگارت تموم شد و رفت. اینقد حضور امثال فرهادی اذیتت میکنه؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    59 3
    البته برخی اشخاص نیز مقصر هستند که با نامه ها و پیامهای بارک الله و احسنت و بهشتی خواندنش افراد این ملت را جناح بندی می کنند و هندوانه زیر بغلش میزنند و طرف مقابل بواسطه آن جوگیر و مغرور می شوند و حرف های حماسی و شجاعانه می زند و در قامت یک فرد روشنفکر با رگه مذهبی خود را پاسدار و مدافع خون شهدا و طرف مقابل را شبه منافق و گمراه معرفی میکند و با این احوال و کارهای انجام شده کشور و ملت را به سمت تحل ناپذیری افراد و کینه توزی و عصبانیت اشخاص از هم می برد و در عالم خود نیز فکر میکند کار درست را انجام داده و اجر الهی دارد2 دوستان تحریریه بخش فرهنگ خواهشا این دو مطلب را درج فرمائید خیلی ممنون
  • آمیر DE ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    76 10
    حالم بد می شه، می خوای کمی اخبار سیاسی گوش بدی یا بخونی می بینی چند نفر دلواپس می خواهند برای مردم تصمیم بگیرند. کانال عوض می کنی می گی آخبار ورزشی گوش بدم و بخونم می بینی آقای مایلی کوهن شده وکیل همه مردم و می خواد دم در صدا و سیما تحصن کنه و حق همه رو بگیره . می گی ورزش هم فایده نداره بزار چند تا فیلم ببینم و اخبار سینمایی رو دنبال کنم می بینی اینجا هم آقایان دلواپس مثل سلحشور و حاتمی کیا یا بعبارتی وکلای ملت دست از سرت برنمی دارند... آقای حاتمی کیا تو این 8 سال گذشته کجا بودی ؟ چرا موقعی که فیلمهاتو توقیف کردند صدا تو این هشت سال در نیامد ؟ می خوای تلافی این 8 سال رو بکنی ...
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    85 7
    امیدوارم خانواده ی آقای حاتمی کیا موفق بشن ایشون رو کنترل بکنن کاری از دست دیگران برنمیاد دیگه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    70 7
    این هفته آقای حاتمی کیا کی تموم میشه ؟ ؟اینقد پشت سرهم این حرف ها را نشنویم .
  • سامان جمالی A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    72 5
    ابراهیم حاتمی کیا پروسه ی تخریب عباس کیارستمی رو دقیقاً از آژانس شیشه ای کلید زد . یادتون هست اون کاراکتری رو که عینک دودی به چشم داشت و قرار بود از ایران برای یه کار احتمالاً فرهنگی بره خارج ؟ یادتون هست که روند سناریو طوری طراحی شده بود که در انتها از اون آدم یه شخصیت بزدل ساخت ؟ این کار امروز و دیروز آقای حاتمی کیا نیست .
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    82 11
    اقاي حاتمي کيا حس کرده داره تموم ميشه و نارحتيشون از اين موضوعه،تموم شدي خودتو به در وديوار نزن.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    96 10
    8 سال هیچی نگفتی ، دوره احمدی نژاد که تموم شد اومدی به توپ بستیش در حالی که کسی به مرده لگد نمیزنه، از میر حسین گفتی و الله اکبر گفتن شبانه بچه هات روی پشت بوم بعد از انتخابات ، خواستی تو دل مردم جا وا کنی اما این ور اینقد فیلم ساز بزرگ هست که با شعار دادن قدم کسی رو روی چشم نمیذارن ، نهایتش شاید یه خورده تو روزنامه ها واست تیتر بزنن ، وقتی اینطور دیدی شروع کردی فتنه فتنه گفتن و نالیدن از ستم هایی که به انقلاب و رهبری شده است از جبهه گفتی و هر کی از خودت بالاتر بود رو مزدور پول پرستی خوندی گفتی کیارستمی ، بنی اعتماد فرهادی مزدور بیگانه ان و مهرجویی و کیمیایی پول پرست بقیه هم زیر کمر فیلم میسازن ...فقط خودت خوبی و تبریزی و ده نمکی ،مردمو از دست دادی
    • حسینی از اردبیل A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      1 6
      کمال تبریزی رو خوب نیومدی، یاد مارمولک بخیر
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    8 0
    روحانی ، جنتی و دیگران را به چلنج واکنش درباره صحبت های کیارستمی دعوت می کنم:
  • بی نام EU ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    12 1
    با این کارا میخواد خودشو به کیارستمی نزدیک کنه...خبر نداره به گردپاشم نمیرسه
  • ارام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    14 1
    بودجه فيلم بعدي نرسيده؟قضيه چيه؟عزيزم شما كه يه عمر داري نون اون هشت سال رو ميخوري ؟يه با ر هم كه رفتي فيلم دعوت و ساختي بازيگر هم شدي جايزه ي جهاني نگرفتي ديپورت شدي برو اقا برو از خدا بترس تقصير جشنواره ها نيست كه به فيلم هاي كپي برداري شده ي شما از فيلم هاي درجه دو سه امريكايي و الماني جايزه نميدن
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    9 1
    حاتمی کیا دیگه شورشو درنیار سعی کن احترام و شخصیتت رو حفظ کنی حرفاتو تو فیلمات بزن این رفتارای شما بوی حسادت به امثال فرهادی و کیارستمی و بنی اعتماد میده که در شان شما نیست
  • حامد A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    11 1
    این ایراد حاتمی کیا به کیارستمی که چرا زمان جنگ خانه دوست کجاست رو ساخته بسیار نامفهوم وشبیه انتقاد نابجای شاملو به سهراب سپهری در سالهای دهه۴۰ و۵۰است که میگفت وقتی پایین جوی سر جوانان مارا میبرند سهراب بالای جوی نشسته ومیگوید آب را گل نکنید خب جهان بسیار پیچیده وپر از حقایق وشگفتی هاست وهر کسی از زاویه دید خودش به جهان پیرامون نگاه میکنه و همانگونه که نگاه انسانی ومعنوی سهراب در شعرهایش ماندگار شد فیلم خانه دوست کیارستمی هم در یادها ماند
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    15 1
    حاتمی کیا اصلا در حد کیا رستمی نیست که دربارش نظر میده.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    11 0
    واقعا چرا حرف های حاتمی کیا باید این قدر مهم باشه؟ چرا فکر میکنه که رئیس جمهور باید به حرف هاش جواب بده؟ چرا فکر میکنه میتونه برای همه نسخه بپیچه یا چرا و از کی طلبکاره؟ آقای حاتمی کیا شما فکر کردی کی هستی؟ مسئولیتت چیه که تعیین کنی چه فیلمی جشنواره بره یا نره؟ این کشور قانون نداره؟هر کاری مسئول نداره؟
  • بی نام FI ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    12 1
    این حاتمی کیا چقدر بی حنبه است. از طرفی ایسان حق داره به همه بتازه ولی دیگران حق ندارند جناب حاتمی کیا رانت خوار چکار کنیم تا طلبتون پرداخت بشه
  • احسان IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    9 1
    عوض شدین برادر گرامی .جناب حاتمی کیا .چرا؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    1 21
    ابراهیم حاتمی کیا بعد از جنگ فیلمسازی کرد و فیلمهایش هم تهییج کننده جنگ نبود . آقای کیارستمی هم بزرگی اش از حرف نزدن بود و حالا که حرف زد خراب کرد . حاتمی کیا اتفاقا همیشه حرف زده و در دوره احمدی نژاد اتفاقا بدترین فیلمهاش رو ساخت که مبارزه کنه . خواهشا جماعت بی نام به توهین ها و ندانم کاری های بدون فکر خود ادامه ندهید . هم اکنون عباس کیارستمی مورد نفرت خانواده شهدا شده است و این خانواده معزز هم با گنده تر از کیارستمی هم شوخی ندارند و مسلما توجیه کردن حرف کیارستمی به ضرر او خواهد بود
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      1 0
      اینجا چاله میدون نیس اخوی , از ادبیاتت معلومه چقدر منطق داری
  • علیرضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    15 2
    آقای حاتمی کیا من بعنوان کسی که پدرش و برادرش در همان جبهه ای که شما فقط دوربین در دست داشتید از دست داد و خون شان آنقدر شرافت دارد که هرگز حاضر نیست برای تهدید کسی به آن قسم بخورد .از شما می خواهم از ما و پدرانمان مایه نگذارید .ما راضی به برخورد با هیچ هنرمندی به نام شهیدان نیستیم.من به شخصه راضی نیستم و در دگاه الهی از شما شکایت خواهم کرد
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    13 1
    اقا يا فيلمت حرف بزن اگه ميخواي هم فيلم بسازي هم حرف بزني كه نميشه،خب برو سخنران شو برادر من
  • م هنرمند IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    15 1
    اقای حاتمی فکر می کنم این حرفارا شریعتمداری به شما دیکته کرده .
  • دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک این مملکت IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 13
    با سلام خدمت همه دوستان هموطنم صرفنظر از نظرات آقای حاتمی کیا، میخوام بگم بابا اینای که تا صحبت از جنگ و جبهه میشه نظر منفی میذارن یادشون باشه الان که راحت تو اوج آرامش و آسایش دارن با روزگار حال می کنن این حرفا رو میزنن آقاجون ی قشر بزرگی از جوونای این مملکت برای همچی روز مملکت از جون و آسایش و آرامش خود گذشتند. واقعا قباحت داره ای انسان ناسپاس انصاف هم خوب چیزیه بله ی عده ای بواسطه ی اون فداکاریها الان تو جشنواره ها و ... استفاده ها می برن. خوب ببرن. نوش جانشون. اما قرار بر توهین نشد دیگه بابا ما همه ایرانی ایم خوبه نگاه کنن کشورای همسایه چه خبره. آزادی ما مدیون شهدا و جانبازاست. بیاییم حالا که آزاد هستیم آزاده هم باشیم لااقل منصف باشیم.
  • امیر A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    10 1
    همش میگن چرا دیگه فیلم جنگی ساخته نمیشه و گلایه میکنن آخه وقتی آدم رفتار و فهم و شعور سازندگان فیلم های جنگی و میبینه مثل آقای حاتمی کیا و ده نمکی و ... بصورت طبیعی به بخاطر رفتار های پر کینه و پرخاشگرانه آقایان، فراری میشه از سمت فیلم های جنگی...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    12 1
    مگه تو کی هستی که همچین توقعی داری؟؟؟؟؟ خیلی بی خود کردی
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    7 1
    حیف شد آقای حاتمی کیا این هفته تمام شد. ایشان متاسفانه چند خصیصه داشت که سعی می کرد با کلی نگری در فیلم هایش مکتوم بماند نمی شد و گاهی بیرون می زد حتی در میان شخصیت های فیلم هایش هم خودش را نشان داده است و می شود آن شخصیت طیفی و لغزانی که گاهی این وری و گاه آن ور می افتد را پیدا کرد می شود معلق بودن بین «فرزند زمانه بودن» به زعم خودش و تعلق خاطر به گذشته را در او دید او همواره در حال دفاع کردن است دفاع کردن از آن چه ساخته است و این برای یک کارگردان نوبر است این که کسی بیاید و بگوید منظور من از این فیلم این بود یعنی شکست در تبیین معنای فیلم اما ایشان بی مهابا می گوید و افتخار هم می کند در کنارش برای همه توجیه می تراشد که این تفکر من است غافل از این که یک فیلم سازی که با پول ملت فیلم می سازد
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    13 1
    تا حالا مسيولين رو والار مي كردن در برابر فتنه اعلام موضع كنن حالا هم اين آقا اونا رو وادار به اعلام موضع در برابر آقاي كيارستمي مي كنه
  • بی نام FI ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    27 1
    اون موقع که فیلم اخراجی های 1 و 2 و 3 و ... ساخته می شد که مفتضح تر از اون نمی شد همه چیز را به سخره گرفت شما چرا ساکت بودی؟ چون آقای ذه نمکی از دوستان هستند؟ توی این سال صداتون گرفته بود در نمی آمد؟ تزویر و دررویی را بگذارید کنار بگویید از چی می سوزید؟ مگر رئیس جمهور یا آقای جنتی بیکارند که در دعوای شما دخالت کنند؟
  • كريم A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    7 1
    اگر كار سينماييتان براي خدا بوده كه نبايدنگران حرفهاي سخيف شويد و مردم هم خود بزرگترين داور هستند بهر حال هر كسي ديدگاهي دارد وهمانطور كه شما نميتوانيد مثل كيارستمي فكر كني اوهم نميتواند ودراين ميانه لشگر كشي با رييس جمهور و وزير ومقامات ديگر هم نشانه قدرت نيست ظاهرا شما عادت به دوپينگ داريد
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    8 1
    آقاي حاتمي كيا، لطفاً از نخست وزير انگليس، صدراعظم آلمان و رئيس جمهور امريكا هم درخواست مي كرديد كه نظرشون رو بگن
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    14 1
    آقاي روحاني هم از شما پرسيده: ابراهيم ،ناقلا صورتت رو با ژيلت سه تيغه مي تراشي؟ جلوي دوربين آستين كوتاه هم كه مي پوشي، خجالت نمي كشي از شهدا؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    9 2
    حاتمي كيا انگشت كوچيكه كيارستمي هم نميشه. پاتو از گليمت دراز تر نكن و به مث هم كيشت ده نمكي به عوامفريبي ادامه نده
  • سارا IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    9 1
    یکی این آقا رو از برق بکشه هر جا میریم این آقا هست و مدام در حال اعتراضه از رسانه میلی تا سایت های خبری .. ماشاالله چقدر انرژی داره این انرژیها رو بهتره صرف ساختن فیلم کنه تا توهین به عقاید دیگران حضرت آقای حاتمی کیا با این که اهل بهشت هستید ولی یادتان باشد که: یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست/ از نقطه ای بترس که شیطانی ات کنند
  • ارسلان A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 1
    خودش فیلم آژانس شیشه ایی رو از فیلم بعد ظهر سگی که غرب ساخته کپی میکنه اونوقت صحبت از غربزدگی میکنه