اکران فیلم کوتاهی از بازیگر «سرب» و «دندان مار» / شش مستند و فیلم کوتاه به نمایش درمی‌‌آیند

شش مستند از آثار مستندسازان و سینماگران سرشناس در گروه هنر و تجربه اکران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم‌های «خانه مادری‌‌ام مرداب» مهراد اسکویی، «دایره» محمد شیروانی، «بیگانه و بومی» علی محمد قاسمی، «دو خواهر» بیژن میرباقری، «سینما سگ» شاهد احمدلو و «از طرف آن‌ها» سعید روستایی که تهیه و تولید این آثار را انجمن سینمای جوان بر عهده داشته است، در گروه سینمایی هنر و تجربه در  فصل پاییز اکران می‌شوند.

 «خانه مادری‌‌ام مرداب» مهراد اسکویی، جایزه خرس نقره‌ای از جشنواره بین‌المللی فیلم EBENSEE، اتریش،  جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم MAREMMA doc، ایتالیا، جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم EVERY، فرانسه و.. را بدست آورده است.

همچنین فیلم «دایره» اولین فیلم کوتاه محمد شیروانی است که به عنوان اولین فیلم کوتاه ایرانی پس از انقلاب اسلامی به فستیوال بین المللی کن راه پیدا کرد. «محمدشیروانی» کارگردانی است که در ادامه مسیر فیلمسازی‌اش با ساخت آثار متفاوت شناخته شد. این فیلم که در جشنواره فیلم کن نیز حضور داشته داستان پیرمردی نظامی است که دورام کهنسالی خود را پس از انقلاب اسلامی می‎گذراند و در حسرت بازی کودکی‌اش است.

شاهد احمدلو بازیگر کودک فیلم‌های «سرب»، «دندان مار» و «گروهبان» و... حضورش را در سینما به عنوان کارگردان ادامه داد و فیلم‌های کوتاه و سینمایی ساخت. فیلم کوتاه «سینما سگ» داستان یک گروه فیلمساز است که می‌خواهند پلانی از یک سگ بگیرند اما هر کاری می‌کنند واق واق نمی‌کند.

«دو خواهر» را میرباقری در سال ۷۸ ساخت و این فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای توانسته مدال نقره یونیکا هلند، نشان طلا از فستیوال ابنزی اتریش، جایزه بزرگ و بهترین فیلم داستانی از جشنواره بیلبائو اسپانیا و جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه لیختن اشتاین را دریافت کند. این فیلم داستان دو خواهری را روایت می‌کند که در زمان آزادی اسرای جنگ بسر می‌برند و یکی از خواهران در انتظار بازگشت آزاده‌اش است.

«از طرف آنها(مراسم)»  درباره تلاش یک مادر برای برگزاری آبرومندانه مراسم عروسی پسراش و... این اثر نزدیک 50 تندیس داخلی و خارجی را از آن خود کرده است که از این میان می‌توان به دریافت بهترین فیلم تندیس جشنواره تصویر سال اشاره کرد.

علی محمد قاسمی نیز با «بیگانه و بومی» در جشنواره‌ کن حضور داشته است. در يكصد جشنواره معتبر داخلي و بين‌المللي (از جمله كن فرانسه، ونيز ايتاليا، كلرمون فران فرانسه، پوسان كره و...) حضور يافته و جوايز زيادي را نيز كسب كرده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    5 0
    این فیلم های گروه هنر و تجربه کجا اکران میشه؟ کدام سالن؟ کسی می دونه؟