نسیم آنلاین نوشت:

سیدباقر حسینی گفت: در نیویورک نباید رفتاری کنیم که به اقتدار و حیثیت نظام ذره‌ای خدشه وارد شود. ارتباط‌گیری‌های سال قبل و تبعات آن باید درسی بزرگ برای ما باشد.

حسینی، نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به بی‌فایده بودن مذاکرات مستقیم رئیس‌جمهور ایران و آمریکا گفت: ارتباط‌گیری سال قبل کاملا به ضرر ما بود. مانور تبلیغاتی‌ای که رسانه‌های آمریکایی بر تماس تلفنی اوباما و روحانی دادند، این پیام را به جهان داد که رئیس‌جمهور ما دنبال برقراری تماس با اوباما بوده است. نباید با رفتارهای نسنجیده باعث خدشه به آبروی نظام شویم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی گفت: در مذاکرات با این کشورهای کمی از موضع اقتدار خود عدول کردیم تا بتوانیم امتیازی بدست بیاوریم ولی نتیجه چه شد؟. چرا دوباره تحریم شدیم؟. هرجا از موضع قدرت خود کوتاه آمده‌ایم آنها گستاخ‌تر و پرتوقع‌تر شده‌اند. دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید همانند رهبری روحیه و صلابت خود را در برابر این زیاده‌خواهان حفظ کنند.
او همچنین به اولویت‌های دولت در دیدارها و سخنرانی‌های خود در نیویورک اشاره کرد و گفت: اولویت دولت در این مذاکرات باید حفظ روحیه استکبارستیزی نظام و حمایت از حقوق دولت و مردم مظلوم دیگر کشورها که مورد تجاوز و تهدید آمریکا و غرب هستند باشد. باید از دستاوردهای بومی با اقتدار دفاع شود. دولت در نیویورک باید از روحیه و صلابت مقام معظم رهبری الگو بگیرد و با قدرت از تمامی حقوق مردم ایران اسلامی دفاع کند.
حسینی با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه کشور در مورد اعتماد وی به قول اوباما گفت: ما به قول اوباما و آمریکا هیچ اعتمادی نداریم.باید مراقب دسیسه‌های دشمن باشیم و نباید به آنها اعتماد کنیم. سال‌های قبل نتیجه اعتماد به آنها را دیده‌ایم. آنها تاکنون پایبند به هیچ قانون و اخلاقی نبوده‌اند.
نماینده مردم زابل در مجلس با انتقاد از دولت بابت هم‌سفر نکردن نماینده‌ای از کمیسیون امنیت ملی با این دولت در این دو سال گفت: در دولت قبل در هر سفر خارجی نماینده‌ای از کمیسیون امنیت ملی همراه دولت بود ولی در این دولت نه در سفرهای دولت و نه در سفرهای وزارت خارجه، فردی از کمیسیون امنیت ملی همراه این سفرها نمی‌رود.

 

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    26 0
    اي خدااااااا ... دوستان خواهشا انتخابات مجلس رو جدي بگيريم .. شركت كنيم اقا ، شركت كنيم كه اينجوري نشه
  • بی نام RU ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    23 0
    پارسال مگه اوباما تماس نگرفته بود؟‌ تازه چنين كاري به تدريج و يواش يواش بايد بره جلو، بالاخره از يك جاهايي بايد شروع كرد تا حسن نيت طرفين بيشتر اثبات بشه
  • حسن A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    19 0
    بخاطر همین تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نبودند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    21 1
    آبروی نظام این نیست که خودش را در پس پرده پنهان کند. ما از رویارویی با هیچ کشوری هراس نداریم چون مواضع امان شفاف و عقلانی است. امروز امریکا هم فهمیده که آنچه ما می گوییم واقع بینانه و با شناخت کامل از فرهنگ و سیاست کشورهای منطقه است. مذاکره در ذات خودش بد نیست. نتایج آن مهم است. مذاکره به معنای تسلیم نیست و نباید این فکر ترویج شود. فقط انسانهای عاقل هستند که مذاکره می کنند چون همه چیز نزد همگان است و هر کدام بخشی از یک تصویر را دارند که سعی می کنند تا با در کنار هم قرار دادن آن به تصویر واحد برسند.
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    15 0
    حالا فهمیدیم. بابا از اول حرفهای اخری را می گفتی.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    15 0
    بحث منطقي با شما ها هم اصلا فايده اي ندارد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    5 1
    چرا فایده ندارد مرد حسابی؟؟ بده بتونیم عقاید اشتباه اونها رو در مورد ملتمون درست کنیم؟ عجب بابا شما در چه قرنی زندگی می کنید؟