ایسنا نوشت:

 دو شاخه القاعده در مغرب عربی و شبه جزیره عربستان خواهان یکپارچگی برای مقابله با "حمله صلیبی‌ها" شدند که با راهبری آمریکا علیه داعش به راه افتاده است.

به گزارش  شبکه خبری روسیا الیوم، این دو شاخه القاعده در بیانیه‌ای مشترک خطاب به تروریست‌ها در "عراق و شام" اعلام کردند: درگیری‌ها میان خود را متوقف سازید و در مقابل حمله آمریکا و همپیمانان شیطانی آن که در کمین همه ما نشسته‌اند تا ما را بشکنند، در یک صف بایستید.

در این بیانیه آمده است: در مقابل این "حمله صلیبی ظالمانه" ما تنها می‌توانیم در مقابل دشمنان "مسلمانان" بایستیم و علیه آمریکای یهودی و هم‌پیمانان یهودی و صلیبی آن که دشمن واقعی "امت اسلام" هستند، باشیم.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش از لوای القاعده خارج شده است و با تعدادی از گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله جبهه النصره شاخه القاعده در این کشور، می‌جنگد.

اختلافات گروه‌های تروریستی داعش و القاعده از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شد و به مرور اوج گرفت، طوری که شبکه القاعده اعلام کرد با گروه داعش هیچگونه ارتباطی ندارد و مسئول رفتارهای این گروه نیست.

ایمن الظواهری، رهبر مصری القاعده در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه «راه و روش ما تمرکز بر مخالفت با آمریکا و هم‌پیمانان اوست و از مسائل جنبی پرهیز می‌کنیم»، نوشت: «القاعده پیش از اینکه یک گروه با اهداف جهادی و مادی باشد یک رسالت است.»

این درخواست دو شاخه القاعده برای وحدت تروریست‌ها در حالی صورت گرفته است که آمریکا مصمم به تشکیل ائتلافی علیه داعش است.

در همین حال در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر پیوستن نیروهای القاعده در کشورهای "مغرب عربی" به داعش پخش شده است.

بر اساس برخی گزار‌ش‌ها چند گردان‌ وابسته به القاعده در این کشورها اعلام کرده‌اند که دیگر از عبدالمالک دردوکال مکنی، معروف به ابومصعب عبدالودود، پیروی نمی‌کنند و با ابوبکر بغدادی بیعت کرده‌اند.

گفته شد که جداشدگان با انتشار بیانیه‌ای انحلال گردان‌های القاعده در این منطقه را اعلام کرده و شبه نظامیان را به وحدت زیر پرچم داعش فرا خوانده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    17 2
    امریکا چشمش رو باز کنه و ببینه که این سلفی ها هنوز در دوران جنگهای صلیبی سیر می کنند.
    • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      1 0
      شما به آمریکا میگی چشم هاش رو باز کنه سازمان سیا تا هفت نسل قبل تمام اینها میشناسه
  • فاطمه ID ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    1 0
    معلومه از یک اعتلاف نچندان کارامد هم ترسیدن اعتلافی که بین چندین کشور وجود داره ولی در بزنگاه کارزار تنها تعداد کمی از کشورهای متعهد در اون شرکت میکنند اون هم بصورت نصف و نیمه با با این داعش خیلی ضعیفه و بی جنبه مثل گرگه که تنها زورش به برها می رسه