۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
شلیک به حقوق مردم از تاریکخانه‌های مجازی

ایرنا نوشت:

رئیس انجمن روزنامه هاي غیر دولتی معتقداست: سایت ها و پایگاه هاي خبري بدون مجوز و فاقد شناسنامه در فضایی تاریک و تاریکخانه اي فعالیت دارند و شلیک به حقوق مردم و نظام را از همان نقطه بدون هویت انجام می دهند.

محمد علی وکیلی با بیان اینکه سایت هاي خبري بدون مجوز حالت بولتنی و شبنامه اي پیداکرده اند، گفت: ساماندهی پایگاه ها و سایت هاي بدون مجوز توسط وزارت ارشاد اقدامی شایسته و بجا است.

وي گفت: سایت ها فاقد مجوز هر روز و به صورت تام الاختیار می توانند به حقوق دولت، اشخاص حقیقی و حقوقی تعرض کرده و به هیج کجا هم پاسخگو نیستند.

وکیلی افزود: به دلیل اینکه سایت ها فاقد شناسنامه هستند هیچ نظارتی نیز برآنها نمی شود .

مدیر مسئول روزنامه ابتکار در ادامه اظهار کرد: به طور قطع مردم نیزاز ساماندهی سایت هاي خبري و فضاهاي مجازي استقبال می‌کنند چرا که درگذشته شاهد یک نوع هرج و مرج خبري دراین حوزه بودیم .

به گفته وي، پایگاه هاي خبري به لحاظ تاثیرگذاري در فضاي عمومی قدرت جریان سازي دارند و باید بر روي عملکرد آنها نظارت کافی باشد.

وي تصریح کرد: اعطاي مجوز به سایت ها به معناي محدودیت فعالیت نیست بلکه این بیانگر آن است که باید مرجعی براي پاسخگویی عملکرد آنها در فضاي مجازي وجود داشته باشد.

این فعال مطبوعاتی با بیان اینکه در زمان حاضر دایره مرجعیت خبري مردم فقط مطبوعات -که تحت نظارت هاي حداکثري هستند- نیست؛ بلکه گستره این حوزه به سایت هاي اجتماعی، خبري و فضاي هاي مجازي رسیده است .

رئیس انجمن روزنامه هاي غیردولتی در ادامه با تاکید براینکه اقدام وزارت ارشاد در جهت ساماندهی سایت هاي خبري قابل تقدیراست، گفت: مشروط بر اینکه ابتدا صاحب معنوي سایت براي ثبت و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

وي با بیان این جمله که رعایت قواعد و مقررات مصونیت ایجاد می کند، افزود: از طرفی نیز مانع دخالت دستگاه هاي مختلف در نظارت برعملکرد سایت هاي خبري می شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدتی است با استناد به ماده 7 قانون مطبوعات، به شناسایی سایت هاي خبري بدون مجوز اقدام کرده است.

معاونت مطبوعاتی این امکان را در اختیار سایت هاي بدون مجوز قرار داده که با ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثبت تقاضاها، درخواست خود را ثبت و کد رهگیري دریافت کنند؛ البته ثبت در سامانه ساماندهی یا نفس ارایه درخواست از هیأت نظارت به منزله مجوز انتشار نیست، اما این اطمینان به اهالی رسانه داده شده که روند رسیدگی به این درخواست ها تسریع یابد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =