تسنیم نوشت:

مقامات آمریکایی پس از ملاقات روز جمعه وزیر خارجه این کشور با مقامات ارشد ترکیه اعلام کردند که احتمال تعهد آنکارا به یک عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش بسیار ضعیف است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، احتمال دستیابی فوری به یک ائتلاف بزرگ علیه تروریست‌های گروه داعش را ضغیف دانست، امری که حاکی از چالش‌های پیش روی واشنگتن برای آغاز یک عملیات نظامی در قلب خاورمیانه است.
کری روز گذشته (جمعه) با رهبران ترکیه دیدار کرد تا حمایت آنها از اقدام نظامی آمریکا علیه داعش را جلب کند، اما عدم تمایل آنکارا به ایفای نقشی برجسته نشان دهنده مشکلاتی است که در ایجاد یک ائتلاف برای آنچه که یک عملیات نظامی سخت به نظر می‌رسد، وجود دارند.
پنجشنبه گذشته، کری توانست حمایت 10 کشور عربی شامل مصر، عراق، اردن، لبنان و شش کشور حوزه خلیج فارس را برای "اقدام نظامی هماهنگ‌شده" علیه داعش بدست آورد.
ترکیه که دارای دومین ارتش بزرگ در ناتو پس از آمریکا بوده و میزبان پایگاه بزرگ آمریکایی اینجیرلیک است تا کنون از تعهد به هر گونه اقدام نظامی خودداری کرده است.
احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، که به کنفرانس خبری با کری نپیوست، در یک مصاحبه زنده تلویزیونی اعلام کرد که اقدام نظامی آمریکا در عراق برای ایجاد ثبات سیاسی در این کشور کافی نخواهد بود.
مقامات آمریکایی امید به ترغیب آنکارا برای ایفای نقشی برجسته در هر نوع درگیری نظامی را ضعیف دانسته و اعلام کرده‌اند که گفتگوهای روز جمعه بر روی مسائلی چون تلاش‌های ترکیه برای ممانعت از جریان جنگجویان خارجی و نیز نقش این کشور در کمک‌های بشردوستانه متمرکز شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قنبر A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    30 17
    شک نکنیدترکیه بوجوداورنده داعشه وبزودی حلقوم اردغان ملعون رامیگیره
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    18 9
    تركيه به خاطر قدرت نگرفتن كردها كمك نميكنه