۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۳

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: بازگشت مجدد و پرواز هواپیماهای توپولوف روسیه در آسمان ایران در حد یک پیشنهاد و گزینه می تواند مطرح باشد.

علیرضا خسروی در واکنش به اینکه نماینده روسیه در یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اعلام کرده در صورتی که ایران بخواهد، روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204(توپولوف‌ها) را به ایران وارد کند، گفت: ما با همه کشورها تعامل داریم و مذاکره می‌کنیم اما بعد از بررسی همه گزینه‌ها و پیشنهادها تصمیم می گیریم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیش از روسیه کشور اوکراین نیز برای ارائه امکانات و خدمات خود به ایران اعلام آمادگی کرده است و از آنجایی که ما با همه دنیا تعامل داریم اعلام این پیشنهادها مشکلی ندارد و منتظر پیشنهاد سایر کشورها نیز هستیم.

خسروی گفت: با توجه به شرایطی که بر دنیا حاکم است بسیاری از کشورها حاضرند اطلاعات و تکنولوژیهای خود را در اختیار ایران بگذارند و ما هم به عنوان یک کشور بزرگ حاضریم بعد از انجام بررسی های لازم با این کشورها همکاری داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در خصوص بازگشت مجدد توپولوف‌ها نگرانی نیست و بعداز بررسی تمام ابعاد و جوانب در این خصوص تصمیم گیری می شود، یادآور شد: توپولوف ها هواپیماهای خوبی هستند اما با آب وهوای ایران سازگاری ندارند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اعلام کرده است، "در صورتی که ایران بخواهد روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204را به ایران وارد کند"، این در حالی است که سقوط 23 بهمن سال1380 و کشته شدن بیش از 110 نفر، سقوط 10 شهریور 1385 و کشته شدن بیش از 25 نفر و آخرین و دردناکترین حادثه سقوط 24 تیرماه سال1388 و کشته شدن 169 مسافر شرکت کاسپین در حوالی قزوین تنها بخشی از حوادثی است که این پرنده غول پیکر روس برای ایرانی‌ها به بار آورده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    125 1
    ازموده را ازمودن خطاست .شما را به خدا قسم میدهم که اینگونه با جان و مال مردم بازی نکنید .
  • سجاد IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    80 1
    یا امام زمان خودت رحم کن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    104 0
    خب معلومه روسیه از خداش این اشغال هایی که رو دستش مونده رو بده ایران.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    72 2
    روسیه دست از سر ما بردار
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      8 0
      چه ربطي به روسيه داره. كمي فكر كنيم. ايراد كار از مسوولين خود ايرانه. روس هم مثل همه جا ميخواد صادراتشو داشته باشه. خوب جايي رو هم گير اورده. مثل بقيه داره از اين موقعيت استفاده شو ميبره. نوش جونش.
  • وحید A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    76 0
    بله باج هایی که به روسیه میدیم رو اگه به امریکا میدادیم حدقل نیروگاهامون بهتر بود هواپیما هامون بهتره بود پراید چینیمون بهتر بود واسه خودم متاسفم...تازه دارم به لابی قدرتمند روسیه تو ایران پی میبرم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    60 0
    صد در صد کارشناسان هوایی و ا فکار عمومی با این نظر شما مخالف هستند .موقعی که با شرایط اب وهوایی ایران سازگاری ندارد .اصلا نیازی به بر رسی نداره .
  • حامد FI ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    7 51
    دوست عزيز توپولوف يك كمپاني هستش مثل بوئينگ و ايرباس و......اين مدل هايي كه شما اعلام كرديد كه سانحه دادند يك نوع از هواپيماهاي اين كمپاني هستش كه نوع هواپيما tu154 بود.اين نوع هواپيمايي كه قرار وارد ايران بشود از نوع tu204 هستش كه خيلي هم هواپيماي خوب و ايمني ميباشد،لطفأ مقايسه نكنيد
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      18 1
      فکر نمی کنم خودت حاضر باشی سوار این هواپیماها بشی
    • ايراني EU ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      15 0
      نه خير دوست عزيز. توپولف يك شركت مثل بويينگ و ايرباس نيست. ايرباس و بويينگ در سال ٤٠٠٠ هواپيما صادر مي كنند ولي توپولف ٣٠ فروند اون هم به كشور هايي مثل كره شمالي و اتيوپي و زيمباوه و ايران. ولي محصولات ايرباس و بويينگ به انگلستان و هلند و ژاپن و آلمان صادر مي شوند. در ضمن فراموش نكنيد حتي ايرلاين هاي روسي مثل اير فلوت هم حاضر به خريدن توپولف نيستند و از بويينگ استفاده مي كنند. در آخر بايد عرض كنم كه هواپيماهاي روسي براي آب و هواي سرد و مرطوب روسيه طراحي شدند ولي آب و هواي ايران گرم و خشكه يعني ١٨٠ درجه برعكس پس ورود توپولف هيچ توجيهي نداره
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      9 0
      ببخشید تا به حال سایپا تونسته یک ماشین مثل بنز بسازه، حامد جان پس مشکل از کمپانی هست
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      11 0
      شما در فنلاند از ایرباس و بویینگ استفاده می کنی برای ما نسخه روسی نپیچ
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    54 0
    عجب رویی دارن؟به نظرم باید یکسال دریست مسولیین با این هواپیماها اینور اونور برن تا تست بشه سقوطم کردن خودشون به بهشت برن
  • محمد A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    27 0
    دقت کردین اکثر مردم ایران از روسیه متنفرن و روسیه را کشور خائن و منفعت پرست میدونم.اما متاسفانه ما سرنوشت خودمونا با کشوری گره زدیم که حتی یک بار هم قطعنامه های شورای امنیت علیه مارا وتو نکرد حتی پول موشک های اس سیصدی که ما ازش خریدیم و تحویلمون ندادا بهمون برنگردوند در مقابل فناوری هسته ای و نیروگاه بوشهر که حق ماست ثروتمند شد.تو چند سال اخیر که تحریم ها علیه ما شدید بود بی تفاوت بود اما حالا که دید غرب روبروش ایستاده میخواد جنسا بنجل و دانش عقب موندشا به ما غالب کنه واقعا ما چقدر باید از یه سوراخ گزیده بشیم بابا صد رحمت به چین
  • كيوان EU ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    17 0
    تا نسل ما منقرض نشه ول كن نيستن
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    18 0
    اينقدر نگين روسيه دست از سرمون بردار روسها بد هستن و اين حرفها. روسها هم مثل همه جا به فكر منافع خود و فروش اجناسشون هستن. اين ايرانه كه با دشمن تراشي بي حد و حصر خودش رو محدود و محكوم به استفاده از كالاهاي روسي كرده.
  • آیدین A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    14 0
    مهم تانین نظر روسیه هست ولاغیر.