ایسنا نوشت:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درباره علت اتصالی در خطوط مترو و بروز حادثه در خط4 مترو گفت: ساختار قطارها قدیمی است و آتش سوزی اتفاق افتاده بسیار محدود بوده است.

سیدجعفر تشکری هاشمی به تشریح وضعیت وقوع حوادث اخیر در مترو پرداخت و گفت: هر واگن مترو دارای یک عمر مفید است و با گذر زمان و بالا رفتن استهلاک نواقصی در آن بروز پیدا می کند که در حد استاندارد و قابل رسیدگی است. به طوری که اتصالی برق فشار قوی در ریل سوم با میزان 700ولت سبب شد که کلیدی که محل اتصال بود خوب عمل نکند و قوس الکتریکی شکل گرفته باعث ایجاد حرارت و اشتعال شود. البته با وجود این اتفاق موضوع تخلیه و ایمن سازی به موقع صورت گرفت.

او با بیان اینکه عمر قطارها 720هزار کیلومتر است، گفت: بر اساس عمر قطارها آنها نیازمند تعمیرات اساسی هستند که این موضوع با پیمایش اپراتوری ، میانی و اورهال صورت می گیرد. به طوری که برخی قطعات در دوره اورهال نیازمند تعویض هستند اما اگر زمان تعمیرات به خوبی رعایت شود به ندرت موضوع تعویض قطعات و وقوع حوادث اتصالی پیش می‌آید.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه حتی وقوع یک مورد از حوادث اتصالی در قطارهای مترو را اضافه می دانیم، گفت: در حال حاضر امنیت خطوط مترو در حد قابل قبول است و در ساختار کنونی آن بروز آتش سوزی وجود ندارد.

او گفت: تنها در قطارهای دی سی در زمان ترمزگیری انرژی به سقف منتقل می شود اما اگر لابه لای المنت ها غبار یا آشغالی وجودداشته باشد ممکن است منجر به اتصالی شود.

تشکری هاشمی از اصحاب رسانه خواست حوادث مترو را به صورت موضوعی نگاه نکنند بلکه ایمنی مسافران مترو را در صدها سفر شهری مورد توجه قرار دهند که در آنها ایمنی برقرار است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    8 0
    انقدر کم گذاشتین و استانداردها را ندید گرفتید که هر بار از یکجاش میزنه بیرون. تونلهاتون باریکند، جوریکه مسافر قطار داخل تونل مانده را حتی نمیشه تخلیه کرد. بابا حتی رو سکوی ایستگاهها خصوص تقاطعیهاتون، ملت برای جابجایی بین خطوط دچار مشکلند. فرض کنید لحظه تخلیه اضطراری باشه میدونید چ فاجعه ای پیش میاد؟؟ اون هم با این پرسنل آموزش دیده و زبده که دارید. از مامور سکو ایستگاهی پرسیدم اسم خیابونی که در ایستگاه توش باز میشه چیه، هنگ کرد. می دونید از همه بدتر اینه که راست نمیگید و توجیه میکنید. دو تا هواساز نداره ایستگاههاتون. همین میدان آزادی که دود گرفته بود؛ تا مدتها بعد از آبگرفتگی 2سال پیش که معلوم نشد چقدر خسارت به ملت زدید و از جیب کی رفت؛ هر بار می رفتی توش از شدت نم آدم به خفگی می افتاد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    1 0
    چرا مترو پرند را سریع آماده نمی کنید و مرتب به ماه ها و سال آینده موکول میشود؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    4 0
    جنس اشغال نخرين خوب ، قطارهاي مترو مسكو از زمان جنگ جهاني مثل ساعت هنوز دارن كار ميكنن .
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    1 3
    از خیلی کشورها نوتره باید مدیریت شود